Eli autona audi 80 1.9TDI ja turbon päällä oleva öljyputki liitos vuotaa.Minkälainen tiiviste siellä on? Mutteri on tiukattu ei johdu sen löysyydestä.Mitä sille vois seuraavaks tehdä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi z1 Turbon öljyputken liitos vuotaa.
Collapse
X
-
putki liitos vuotaa
Ei millään pahalla, mutta kysymyksesi sisältää jo ihan vastauksen jopa. Eli jokin kukka ei kun hydrauliikka liike voisi osata avustaa uuden putken teossa...
Ruuvaat vanhan irti ja marssit johonkin hydrauliikka firmaan ja sanot, että tällainen pitäisi saada uusi tai sitten kysyt tarvitseeko mainitsemaasi tiivistettä tms. Ja et kyseisellä autolla aja sinne, koska epäilen, että kysyt voiko sillä ajaa sinne...
Rupee opiskelijalta loppumaan lompakosta paksuus
Comment
-
Osuipa kohdalleen päivän agendaan. Tuollainen on ongelma, tulee ihan tosissaan öljyä läpi siitä holkin yläreunasta (kuvassa putsattuna). Ulkoista vikaa ei näy kun otin putken pöydälle, mutta sen helmen siis saa jotenkin irti? Vetämällä?
tuossa just eikä melkein kohdalleen osuva artikkeli maailmalta.
saakos jotain taipuisaa letkua jostain tammer-dieselistä tms aiheeseen? Halvemmalla kuin orkkis (60€+turbon liitin 40€ tms)
Kävi mielessä että putsais kunnolla, vetäis tiukkaan kiinni ja moottoritiivisteliimaa siihen holkin yläreunaan.toimiskohan? ehkä haen helmen ja lyön vielä tiivisteliiman holkin päälle varmuuden välttämiseksi. Eiköhän se itsestään ilmoita jos vika onkin putkessa?
osa 13 lienee se pelkkä helmi, hinta lähes ilmainen 6€. osanro N0208292.kai. putken osanro 028145771BF ja turbon liittimelle 028145786 hilppeineen.
Comment
-
Helmen vaihto edellyttää putken pätkäisyä helmen yläpuolelta. Taitaa loppua suora osuus kesken. Eikös tuon voi korvata letkullakin, ainakin noin periaatteessa? Punosvahvistettu letku suoralla putkipäällä, johon helmen voi kiristää. Liittimen vaihto lienee viisautta samalla, se kun ei välttämättä ole se helmi, missä se vika on.
Yleensä vuotavaa helmeä ei enää kiristämällä saa korjattua, jos se on jo joskus pitänyt. Voihan sitä toki koittaa. Jos siellä helmiliittimet on, tiivistettä tuskin enää löytyy, jos ei liittimen alla satu olemaan tasotiiviste jostain perverssistä syystä.
Comment
-
Juu,totesin just saman mitä arto s just kertoi. helmeä ei pysty vaihtamaan kovin fiksusti, koitin hioa isoimmat rosot pois ja pistin holkin päälle tiivisteliimat. no kolme sekuntia piti ja sit vuoti ku tapparan maalivahti...
Taidan käydä jossain hydrauliikkaputiikissa teettämässä punosletkut. oulun ape importistakin näyttäis saavan tilattua.
mutta stressaan sit jossen saa teetettyä. tai no lähinnä ahdistaa tää flunssa.
onko muuten ideoita miten dieselpumpun sammutussolenoidin mutterin sais irti...? liitin katkesi ja mutteri pyörii pultin kanssa ympyrää... jeah. pitääkö ottaa pumpun päästä putki irti, vetää koko solenoidi ylös jne vai keksiskö joku jotain kikkaa? voi olla aika jämäkässä....
Comment
Comment