Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

By-pass koepaineistus / koeponnistus työkalu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    By-pass koepaineistus / koeponnistus työkalu

    Onko kukaan testannut by-passin toimivuutta syöttämällä siihen kuvan mukaisesti koepaineena 1,5bar painetta ? Eli ohivirtaako se vai ei.

    Havaitsin ohivirtausta aikalailla sekä dahlback racingin vanhemmassa että 6kk sitten vaihdetussa orkkis by-passissa.
    Vuoto alkaa mitattaessa jo ennenkuin mittari värähtää, eli esiintyy jo 0,2 barin jälkeen ja jatkuu tasaisena 1,8 bar asti.

    Mittailun syynä häilyvä tehonvaihtelu persdynossa täyskiihdytyksellä, joka esiintyy synkroonissa ahtopainemittarissa näkyvään +- 0,2bar painevaihteluun.

    Vaihdettuna tähän mennessä
    - n75
    - maf
    - orkkis by-pass
    - lambda
    - ilmanputsari
    - tulpat

    Testattuna / varmisteltuna
    - koepaineistus ilmanputsarilta eteenpäin, ei ahtovuotoja
    - 98 bensaa tankissa
    - vikakoodit ok
    - ei softavika
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 11:03.

  • #2
    Syötätkö myös ohjauspainetta by-passiin? Sen puute saattaa aiheuttaa vuotoa.

    Comment


      #3
      en syöttänyt ohjauspainetta..

      eikös ohjauspaine ole 0 tai negatiivinen, eli sähkösolenoidi ohjaa by-passiin alipainetta tai ei ei painetta ollenkaan ?
      (edit: tarkoitan by-passin ohjausventtiilin painetta, eli ohjaukselle tulee joko alipaine sähkösolenoidin ohjaamana jolloin by-pass aukeaa tai ei painetta jolloin mekaaninen jousi sulkee by-passin)
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 11:03.

      Comment


      • #4
        Imusarjan ylipaine pitää venttiilin suljettuna ja imusarjan alipaine aukaisee venttiilin. Jousi on lähinnä säätöelementtinä.

        Comment


        • #5
          Toimiiko se ollenkaan? Tuönnä mäntä sisään ja tulppaa ohjauskara. Jos mäntä jää ylös niin pitäs toimia. Jos ei niin se on sönder.

          Comment


            #6
            - Kyseessä siis -99 TT / 132kW / 1.8T AJQ.

            Molemmissa by-passeissa pysyy mäntä ylhäällä kun työntää sormella sen ylös ja pitää ohjausventtiilin suljettuna.
            Eli orkkiksen kalvo ja dahlbackin sylinteri ovat kumpikin ehjät ja tiiviit.

            dahlback ja orkkis toimivat testatessa molemmat samalla tavalla, eli kumpikin ohivuotaa.

            Olennainen kysymys on että kun syötän tuolla kuvan mukaisella tavalla ylipainetta siihen mihin turbonkin vastaava ylipaine kohdistuu niin pitäisikö ohivuotoa esiintyä ollenkaan ?

            Oman käsitykseni mukaan by-pass pitäs toimia ON-OFF tyyppisesti sähköisen alipaineohjauksen mukaan eikä siinä pitäs olla tuota havaittua "20-30% ohivuotoa"
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 11:05.

            Comment


            • #7
              Kyllä se varmasti jonkun verran vuotaa, jos sinne ei tule ohjauspainetta ollenkaan. Kokeileppa haarottaa ohjauspainekkin sille ja kokeile vuotaako silloin.

              Sama painehan sinne ohjauspuolelle tulee autossa paikallaankin, kunnes löysäät kaasun ja imusarjaan tulee alipaine, jolloin se avaa venttiilin.

              Comment


              • #8
                Ei nuo alumiini härpäkkeet ole koskaan täysin tiiviitä :)

                Comment


                • #9
                  Eikös tuo vuoda väkisinkin ilman ohjauspainetta?
                  Ei ole ylipainetta vastassa, niin kalvo/mäntä antaa periksi -> ohivuoto. Vastaavasti alipaineella avaa kalvon/männän ja antaa ilman kiertää kuten pitääkin.

                  Vai olenko ymmärtänyt pässin toiminnan väärin?

                  Comment

                  Working...
                  X