elikkäs kyseessä on audi a4 1.8tq ja osaa on vaihdettu monenlaista isompaa turboa ja näin. löytyy ahtopaine säädin. vaikka sen sulkee kokonaan ahdot tippuu 0.5bar mutta sitten 5000rpm jälkeen ne rupeavat nousemaan yli 1bar. onko bleederi hajalla vai jonkin näköinen vuoto. en tiedä mistä lähtisi etsimään vikaa. ja jos avaa bleederin ruuvia niin ahdot nousee normaalisti siihen vaikka 1bar mutta taas 5000rpm jälkeen ne nousevat n. 1.4 bar.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t ahtaa liikaa
Collapse
X
-
Laita suora letku hukkaportille (ilman bleediä). Jos ahdot vielä karkaavat, on hukkaportti rakenteellisesti liian pieni tai heikosti virtaava.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96903 juu elikkäs tuossa on kyseinen auto. Joo tais tulla vähän epäselvää tekstiä :D pitää koittaa tuota jarkko kalsi . Ja näin ehkä helpommin sanottuna lähtee yli ahtamaan 5000rpm jälkeen reilusti. Tuli kanssa mieleen tuo hukkaportin vajaa toiminta tai liian pieni.
Comment
-
-
Voisko ahtopaineensäätimen ja hukkiksen kellon välinen letku vuotaa. Sillonhan se letku toimis bleedinä ja ahdot nousee. Tai letkuliitokset
Comment
-
hukkis jumissa kiinni, pakopaine ei aukaise porttia ja ahdin pyörii ylikierroksilla, eli tuottaa painetta sitä mukaan korkeemmaks ku pakopaine kasvaa yläkierroksilla..
Itsellä oli milten samanlainen paketti ja kerran niin kävi että hukkiksen kellontanko mystisestä syystä oli vääntyny ja portti ei auennut riittävästi.. ja voi sitä nakutuksen määrää mitä tuli yläkierrosilla!!
Comment
-
Moro!
Auto on Audi A4 1.8 t ja tod. näköisesti on lastu. Normaalisti auto on ahtanut sitä 1.1bar, mutta nyt on ilmennyt sellaista että kun lykkäsee kaasun pohjaan niin ahdot nousee sinne 1.6bar jonka jälkeen alkaa nykimistä, (auto alkaa yskiä) ja paineet heijata alas ja sit taas nousee ylös jonka jälkeen ne putoaa sinne jonnekkin 0.6-0.7bar. Mikä vois olla vikana? uusi imuputki ja TT-by pass vaihettu. tai on niinstäkin nyt jokunen aika, ennen talvea vaihettiin. mutta eihän toi pässi nyt noin nopeesti mee?
Comment
-
N75:tä on entisen omistajan toimesta tinailtu jo... että se on varmaan sit vaihdon edessä! käyköhän tää? http://www.slamit.net/product/6153/n...-vw-seat-skoda
onko väliä kun tuossa lukee että "1.8 20V Turbo- moottorisiin" ja itellä taitaa lukea koneen päällä 5V.
Comment
-
Mulla tahtoo ongelmana että ei jaksa pitää ahtoja. Nostaa kyllä hyvin mutta sitten samantien tipahtaa 0.3 paikkeille, auto on vakio ja tekee samaa vielä kun on nyt ollut kokeilussa ahtojen säädin. Välillä saattaa nostaa yli 1bar mutta sittenpä se alkaa jo pätkimään. Ahdin on jonku verran yli 30tkm ajettu joten en oikein usko että että hukkaportti ois rikki mutta ei varmaan ole mahdotontakaan.
Niin ja kyseessä AEB kone.
Comment
-
N75:tä on entisen omistajan toimesta tinailtu jo... että se on varmaan sit vaihdon edessä! käyköhän tää? http://www.slamit.net/product/6153/n...-vw-seat-skoda
onko väliä kun tuossa lukee että "1.8 20V Turbo- moottorisiin" ja itellä taitaa lukea koneen päällä 5V.
Comment
-
Joskushan näissä on myös tuo hukkiksen tanko säädettävissä, millä osa porukkaa (esim. edellinen omistaja) on säätänyt ahtoja korkeammalle. Muuten hyvä, mutta jos tankoa säätää liian lyhyeksi, niin ohivirtausportti ei sitten välttämättä aukea koskaan kokonaan ja pääsee nuo ahtopaineet karkaamaan ylärekisterissä käsistä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A S VN75:tä on entisen omistajan toimesta tinailtu jo...
Comment
Comment