Holsettien sisäiset hukkikset on diisseleihin tarkotettu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Borg Warner EFR turbot
Collapse
X
-
bensakoneen ja diesel koneen välillä on vissi ero pakokaasujen minimi vs maximi määrässä, bensakonetta kun kuristetaan kaasuläpällä hyvin yleisesti ;)
Hämärä muistikuva olisi, että diesel koneessa suhde on luokkaa 1:5, eli maksimimäärä on sen 5 kertaa minimimäärä, bensakoneessa mennäänkin sitten suhteella 1:20 tai enemmän, siksi dieselkoneeseen riittävä hukkaportti ei riitäkkään bensakoneessa.
Comment
-
Joko alkaa olemaan enemmän kokemuksia näistä ahtimista?
Itselle tulossa 2.0 (stroukattu) 20v koneeseen EFR7163 .80 jaetulla pesällä ja sisäisellä hukkiksella. Tarkoitus ahtaa noin 1,5-1,6 bar ja lähinnä mietityttää tuo hukkiksen kello. Pitäisikö siihen tilata jäykempi vai kiristääkö vain esijännitystä?
Tai kannattaisiko ostaa esim. Turbosmartilta kahdella portilla oleva kello suoraan? Jostain luin, että sillä oli saatu huomattavasti paremmin ohjailtua ahtoja.
Comment
-
6758 1.6bar ahtoja ihan vakiotilavuudella oleva 1.8T kone. High boost actuator canister on kiinni ja sillä ainakin ahtojen säätö pelaa nätisti.
En mene sanomaan ettei toimi vakio kellolla kun en varmasti tiedä. Minulla oli vaikeuksia saada pelaamaan kuten halusin, voi toki johtua siitä etten vain osaa :) Esijännityksen lisääminen rajoittaa paljonko läppä aukeaa, mistä voi tulla ongelmia hukkaportin virtauksen kanssa.
Comment
-
nate 42, oliko muka ongelma, ettei ahtoja saatu tarpeeksi alas.
Ei sen hukkiksen läpän tarvi paljon aueta, kun paineet tippuu helposti, joten kyllä virtaa portti. Lähinnä voi olla ongelma, ettei vakio hukkiksen kanssa saa nousemaan kovin korkealle ja pysymään ahtoja tasaisesti loppun asti vaan laskee. Ei varmaan ongelmaa jos pysyy siinä 1.5 bar.
Pistetään tämmöinen spekulaatio :)
Comment
-
Semmonen oli mulla ongelma että kun hukkaportin takaa otettiin paine veke niin ahdot niias. Eli en saanut niitä nätisti tasottumaan vaan aina tuli pieni dippi minkä jälkeen saavutettiin haluttu taso. Pelkkää hukkaportin kelloa vasten ahtoi muistaakseni noin 1 bar verran. Yritin laittaa lisää esijännitystä mutta sillon homma lähti lapasesta yläkierroksilla kun hukkaportti ei auennut tarpeeksi. No tämä oli aika lyhyen testailun tulos, eli kuten totesin faktana ei kannata pitää.
Kokeilin äsken huvikseen että miten nyt käyttäytyy tämä high pressure hukkaportinkello pelkkää jousen painetta vasten, tässä käppyrä 3 vaihteella vedetty
Tosta nähdään että vähän löysempikin toi voisi olla. Olen säätänyt auton niin että ahtoja pyydetään kaasupolkimen asennon mukaan. Näin mutkaa voi ajaa myös "osa ahdoilla" ja mutkasta ulos avatessa ei tarvitse valita kaikki tai ei mitään. No nyt voi sitten valita 1.2 ja max ahtojen väliltä, ei optimi mutta parempi kun ei mitään.
Tässä sitten 4 vaihteen veto missä target 1.6bar vertailuksi. Ahdot nousee ja taittuu nätisti halutulle tasolle. Hieromista on vielä, eli maalissa ei olla vielä. Flexfuel softaa olisi tarkoitus kyhätä seuraavaksi.
Viimeksi muokannut nate42; 13.5.2015, 20:58.
Comment
-
http://www.full-race.com/articles/efrturbotechbrief.pdf
Tuolta löydät vesi- ja öljylinjojen kierteet.
Comment
Comment