Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2: Mikä nykyaikainen ahdin vakiopaikalle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2: Mikä nykyaikainen ahdin vakiopaikalle?

    Vielä ei ollu hätä kädessä etsimässä ahdinta vaan tulevaisuutta silmälläpitäen pohditaan vaihtoehtoja.

    Wagnerilta saisi T3-laipalla olevaa valusarjaa jolloin ahdin tulisi vakiopaikalle, joten sen tulisi myös mahtua sinne :)

    Tehoja autosta olisi tarkoitus ottaa se mitä vakiosisukset kestää.

    Hyvä heräävyys olisi plussaa minkä takia juuri olen miettimässä vaihtoehtoja näihin kkk-hyrriin. Myös helpohko asennettavuus ja toimivuus aby-koneessa vakionokilla ym. on iso kriteeri.

  • #2
    Itselläni hieman parjattukin k26 pesällä oleva gt3071 .64 pesällä(siis tuota 034 motorsportin myymää pakopesää on kritisoitu) ja toistaiseksi tyytyväinen. Softa tuolle päivitetään vasta keväämmällä, mutta egt ja laajakaistamittarien kanssa uskaltaa hyvin ajella, kunhan ei hulluna polje. Saa vaikka käydä ihmettelemässä joskus.
    Toki tuo t3 laippa helpottaa, itse vain olin jo hommannut ja asentanut aiemmin tuon tuon rs2 sarjan.

    Comment


    • #3
      Eikös tuo 30-sarjalainen ole vähän iso tarkoitukseeni? Vaan taitaa nuokin tosin heräillä aika hyvin.

      Comment


      • #4
        +400hv ahdin

        Comment


        • #5
          Jos ei ole rahasta kiinni niin BW EFR.

          http://www.full-race.com/articles/bo...fr-turbos.html

          Suomen hinnottelu on vissiin vielä auki, mutta kalliita varmaan tulevat olemaan :)

          Comment


          • #6
            Nuo turbot kyllä houkuttelelisi speksien puolesta, mutta hinta tosiaan taitaa olla liian kova. Kunhan ne nyt edes julkaisisivat ne.

            Edit, Audizinellä joku on niitä jo laittamassa biturboon. 2883$ pari, ei mahdoton hinta! Täytyypä lukea tuo juttu paremmin, onko niistä mihinkään.
            Viimeksi muokannut okkim; 3.3.2011, 13:15.

            Comment


            • #7
              Tuollaista borgwarneria katselin itsekin tässä taannoin silmät kiiluen. Miten lie tuo hinnoittelupolitiikka, iso talo joka tekee tuollaisen modulaarisen tuoteperheen voinee halutessaan hinnoitella tuotteensa myös kohtuullisesti. Toki noissa on motorsport- ja tuning-lisät. Aika näyttää.

              Comment


              • #8
                jätimme avoimen tilauksen noille ahtimille, saahan nähdä milloin saadaan.

                Comment


                • #9
                  Entäs tuo sisäinen hukkaportti, haittaako se jotenkin tässä tapauksessa?

                  Tuo gt3071 saattaisi toki olla kiinnostava, olisikohan tuosta missään dynokäppyrää?

                  Comment


                  • #10
                    Ei sillä dynokäppyrällä paljon turbosta tietoa saa, jos ei satu olemaan samanlaisesta moottorista ja samoilla oheisleluilla.

                    Kompurakartalla jo tekee jotain, jos vaan osaa (jaksaa) laskeskella tai löytää valmiin laskurin sille.

                    Comment


                    • #11
                      Käppyrää ei ole, mutta katsellaan kesällä, kunhan saadaan ensin säätöihin. Pitänee sitä sitten samalla käyttää rullillakin, niin jää jokin lappu itsellekin.

                      Comment


                      • #12
                        Arto: tottakai se on ihan sama mistä moottorista! :D

                        Onhan näitä tällä tehty, niin luulisi netissäkin jonkun piileskelevän. :)

                        Comment


                        • #13
                          Löytyi hyvä kertomus gt30:en istuttamisesta pikkukoriin: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=16552

                          Tuntuuhan tuossakin jo olevan hieman sovittamista.

                          Ugemi: Miten sait sopimaan tuon paikalleen ettei ota runkoon kiinni?

                          Comment


                          • #14
                            Samulilla taitaa olla vähän enemmän tilaa kun on urssiin sen upottanut. ;)

                            Comment


                            • #15
                              Näinpä juuri. Ei ollut mitään ongelmia mahtuvuuden kanssa tuossa jättikorissa :)
                              Ei ollut tunnuksia tuonne s2 forumille, joten en nähnyt kuvia sopivuudesta, mutta eikös 3071 ole pienempi ahdin ja jos gt30 menee, niin pitäisihän sinne mennä 3071 kanssa.

                              Comment


                              • #16
                                Kenkälusikka avuiksi

                                Ei se 3071 aivan bolt on-ratkaisu ollut pikkukoriseen rs2-pakosarjan jatkeeksi, runkopalkkiin jäi useempikin milli lämpöpeltien kans, mutta ilmansuodatinkotelosta joutui amputoimaan kiinnityskorvakon, jotta letkut sai keskiöön kiinni. Dp:n istuvuutta ei tullut testattua kun koko ränni vaihtui samalla.

                                Comment


                                • #17
                                  Dp ei täydellisesti käy tuohon. Hukkiksen liitos osuu muutaman millin ohi ja saman verran taisi jäädä lyhyeksi. Toistaiseksi sain sen kirittyä paikalleen, kun tarkoitus olisi uusia dp kuitenkin kevään/kesän kuluessa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jenkkien käsitys bolt-on osista on hyvin eri kuin vanhan mantereen ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pikkukorisessa RS2:n ilmanputsarikotelolla saa vähän lisätilaa letkuille ja kompurakotelolle. Ainakin ct355 menee paikalleen just ja just tuon putsarikotelon kanssa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nuo garretin gt-sarjalaiset mitenkään autuaaksi tekeviä ole. Itse kysyisin vaikka Fin-Turbolta jolta hybridiä. Tulee varmasti toimivampia, mitä muutaman esimerkin olen nähnyt.

                                        Comment


                                        • #21
                                          CT (ja pari muuta ameriikan hybriditurbopajaa) kannattaa nykyään kiertää kaukaa.

                                          1) toimitusajaksi luvataan poikkeuksetta 4-6 päivää, todellisuudessa menee kolmisen kuukautta
                                          2) kahta kertaa ei tuu samanlaista
                                          3) ikinä et saa kaikkea tilaamaasi kerralla
                                          4) todennäköisesti paketissa ei tule tilaamiesi speksien mukainen ahdin, vaan jotain muuta
                                          5) pesien koneistukset enimmäkseen päin vittua
                                          6) takuu luvataan, lupaamiseksi jää

                                          Eli Innovative aikoinaan teki ok kamaa. Sitten tapahtui jotain, laatu romahti, ja firma meni konkkaan.

                                          Pari Innovativen työntekijää perusti CT:n. Aluksi laatu oli loistavaa, sitten vaihdettiin brasilialaiseen osatoimittajaan, jonka komponentit täyttä paskaa. Sittemmin vaihtoivat lukemattomien valitusten ja pesien vaihtojen jälkeen jälleen alihankkijaa, jonka valut ovat parempia, mutta pesien mitat eivät täsmää siipien kanssa. Genuine Garrett pesiä ei saa, vaikka olisi valmis maksamaan ekstraa. Viimeiseen kahteenkymmeneen ahtimeen jouduin omin kustannuksin vaihtelemaan osia, kunnes vihelsin pelin poikki.

                                          Olen itse myös vähän skeptinen noiden hypetettyjen efr:ien kanssa. Kartat lupaa mannaa, mutta niin on luvannut muutama eri sortin nimeltämainitsemattoman valmistajan maansiirtokoneen/kompressorin/aggregaatin turbokin, mutta tulokset ovat jääneet laihoiksi.

                                          Toivotaan, että nämä lunastavat lupauksensa, pakottaisi muutkin turbon valmistajat kehittymään.

                                          Ja siis, Fin Turbo kasaa kuulalaakerihybridin, ns KT-sarjalaisen (KilipaTurpo) aidoista Garrett-osista, joka pesee suorituskyvyllään jokaisen amerikan ihmeen mennen tullen, suunnilleen samanlaisella hintalapulla. Lisäksi ei tarvitse kuunnella kaupanpäällisinä minkäänlaisia tyhjiä lupauksia tai muuta joutavaa paskanjauhantaa.

                                          Edit: Ekalla KT-turbolla käytännössä vakiosta, joskin vahvistetusta AAN:stä jarrutettiin tossa pari kuukautta sitten yli 740Nm momenttia pumppubensalla 45mm kuristimen läpi.
                                          Viimeksi muokannut Repo/promo; 6.3.2011, 00:54.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itsekin kyllä lähtisin turboa etsimään Fin-turbolta. Palvelun taso on ihan eri planeeltalta verrattuna mihinkään muuhun firmaan, ihan miltä alalta tahansa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              CT:tä en itse oikein missään vaiheessa ajatellutkaan vaihtoehdoksi. Kiitos Jyrki kuitenkin näistä tiedoista niin ei tule hairahduttua.

                                              F-T:lle varmaan tulee mentyä kun asia on ajankohtaisempi. Haluan vaan koittaa selventää mitkä olisi asennettavuudeltaan ja käyttöalueeltaan sellaisia vaihtoehtoja joihin kannattaisi kallistua. Siellä tietävät varmasti näistä osista kaiken, mutta autoon asennettavuuden haluan varmistella itse.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt kävi niin onnettomasti että sattui ebayn ihmeellisestä maailmasta löytymään tuollainen kkk hybridi, joten petin nyt ainakin itseni kun oli tarkoitus vähän parempaa heräämistä löytää. Tuon huonompaa ei varmaan olisi paljoa löytynyt vaikka oikein olisi etsimällä etsinyt? :D

                                                Jospa se nyt olisi edes helppo asentaa. Laitetaan sitten myyntiin jos siltä tuntuu.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko tarkempia speksejä?

                                                  Mulla on teetettynä öljysyöttöputkeen spacereita, joita tarviit K27-kompurakotelon kiertämiseksi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo
                                                    CT (ja pari muuta ameriikan hybriditurbopajaa) kannattaa nykyään kiertää kaukaa.

                                                    1) toimitusajaksi luvataan poikkeuksetta 4-6 päivää, todellisuudessa menee kolmisen kuukautta
                                                    2) kahta kertaa ei tuu samanlaista
                                                    3) ikinä et saa kaikkea tilaamaasi kerralla
                                                    4) todennäköisesti paketissa ei tule tilaamiesi speksien mukainen ahdin, vaan jotain muuta
                                                    5) pesien koneistukset enimmäkseen päin vittua
                                                    6) takuu luvataan, lupaamiseksi jää

                                                    Eli Innovative aikoinaan teki ok kamaa. Sitten tapahtui jotain, laatu romahti, ja firma meni konkkaan.

                                                    Pari Innovativen työntekijää perusti CT:n. Aluksi laatu oli loistavaa, sitten vaihdettiin brasilialaiseen osatoimittajaan, jonka komponentit täyttä paskaa. Sittemmin vaihtoivat lukemattomien valitusten ja pesien vaihtojen jälkeen jälleen alihankkijaa, jonka valut ovat parempia, mutta pesien mitat eivät täsmää siipien kanssa. Genuine Garrett pesiä ei saa, vaikka olisi valmis maksamaan ekstraa. Viimeiseen kahteenkymmeneen ahtimeen jouduin omin kustannuksin vaihtelemaan osia, kunnes vihelsin pelin poikki.

                                                    Olen itse myös vähän skeptinen noiden hypetettyjen efr:ien kanssa. Kartat lupaa mannaa, mutta niin on luvannut muutama eri sortin nimeltämainitsemattoman valmistajan maansiirtokoneen/kompressorin/aggregaatin turbokin, mutta tulokset ovat jääneet laihoiksi.
                                                    Tämähän on sangen yllättävää, kaiken hypen jälkeen... Toisaalta olis luullu et CT:llä satsataan nyt tosissaan valikoiman yhtenäistämiseen kun tämän mukaan kaikki vesijäähdytetyt ahtimet olis
                                                    alumiinisella keskiosalla ja rautaset taas olis ilman jäähdytystä. Vielä kun noihin billet kompurasiipiinkin tunnutaan satsaavan..? Toisaalta, eipä noilla asioilla korvata huonosti sopivia pesiä tai muuten vaan heikkoa laatua.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kaikki, mikä suomessa liikkuu mun jäljiltä, pitäs olla korjattu, eli multa CT:n ostaneilla ei pitäs olla hätää toimivuuden kanssa.

                                                      Olen itse tästä vähän katkera, koska käytin ko. korjauksiin enemmän rahaa kuin mitä kaikki ct-myynti itselleni on koskaan tuottanut.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juuh, onhan munki CT:ssä Garretin pakopesä ja ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna näyttäis kyllä olevan tarkasti sovitettu yhteen turbiinin kanssa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jees, CT:ltä kun nimenomaan ei niitä garrett pesiä saanut.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tuommosta tietoa nahkahousu mahtoi antaa ahtimesta:

                                                            Der Turbolader kommt aus dem Hause von Borg Warner (KKK) und hat die Bezeichnung K26/27/28. Der Lader hat folgenden Zusammenstellung: K26 - Mittelgehäuse mit 56mm Läufer 360° Motorsportlagerung für längere Lebensdauer, Wasser- und Öl-Anschluss 6`er Abgasgehäuse mit neuen Stehbolzen K27 - Verdichtergehäuse mit 70mm Frischluftanschluss K28 - Verdichterrad mit 55mm Lufteinlass.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X