Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2 ei ahda

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s2 ei ahda

    nyt tarvitsisi apua, olen uusinut hukkaportin kalvon, pässin ja n75 ja ongelma eikun jatkuu eli ala kiekoilla ei ahda vaan kun 4000 kiekkoja laittaa nii ahtoja 1.6. ja pakolämmöt nousee 800 asteeseen väliillä. käänsin sytkää myöhemmälle niin pako lämmöt ei nyt nouse noin korkealle. tämä oireilu alkoi yht äkkiä.

  • #2
    Vetääkö muuten yläkierroksilla normaalisti? Tuota, eikö 800 astetta oo ihan normilämmöt kun hiemankin vedättää kovemmilla kierroksilla..?

    Comment


    • #3
      jotenkin on laiskemman oloinen, kun ennen turbo heräs jo 3000 ja siitä ylöspäin ja menoa piisas siis repi jakkaraan kunnolla:) mut nyt on sama ku ladalla ajas.
      :(

      Comment


      • #4
        Millaisia osia vai vakiokone? Tuskin, jos 1,6bar@4000

        Jatkossa isoja kirjaimia sekaan kiitos.

        Comment


        • #5
          Ostin auto vähän aikaa sitten joten autosta ei hirveästi tietoa, jokin hybridi puhallin on laitettu, rs2 pakosarja, bosch green 440cc suuttimet ja laajakaista lambda.

          Comment


          • #6
            Onko vielä motronic vai joku aftermarket moottorin ohjaus? Ahtovuoto? Ota hukkiksen ohjausletku irti ja tulppaa se, pitäs työntää sen mitä pystyy, järkeä käyttäen tietenkin:)

            Comment


            • #7
              Juu motronic on ja vänkärin jalka tilassa joku töpseli roikkuu liekkö jokin seoksen sotkia? ei ole vuotoja paine puolella eikä alipaine vuotoja. myyjä taisi jotain porkkiksesta mainita säätöjen suhteen. penkitetty 360hv. Niin ja unohtui mainita että ennen kun käänsin sytkää myöhäisemmälle pakolämmöt oli korkeat varsinkin ala kierroksilla 650-800 ei varmaan normaalia:) eli tämä ongelma tuntuu siirtyvän sähkö puolelle ja n75 piuhan on ehjät.
              Viimeksi muokannut Quatro; 26.2.2011, 15:13.

              Comment


              • #8
                Et pysty säätämään sytystä itse. Jakajan asento ei vaikuta. Pakolämmöissä ei ole mitään erikoista.

                Comment


                • #9
                  Myöhäinen sytytys kyllä nostaa palolämpötilaa, muttaen kyllä ymmärrä miten olet sytkää säätänyt, koska motronic hoitaa sen. Fyysisesti jakajan kääntäminen kyllä onnistuu, mutta sillä saa vaan ajoituksen päin persettä, jos tarpeeksi rukkaa. Siellä on merkit jakajassa missä sen pitäisi olla, motronic hoitaa loput.

                  Kandee vikakoodit vilkasta, yks mahdollinen temppuilija on kaasuläpän asennon tunnistin.

                  Comment


                  • #10
                    Kaasuläpän asentotunnistin on ehjä ja maf myös ku ottaa töppelin irti nii hummaa kiekkoja. mut huomattava vaikutus oli ko jakajaa käänsin. Ei anna mitään vika koodeja.

                    Comment


                    • #11
                      Hyrrä missä kunnossa? Tuntuuko väljyksiä?

                      Comment


                      • #12
                        Hyrrä missä kunnossa? Tuntuuko väljyksiä?
                        Itsellänihän lähti pakosiivet kävelemään, niin pikkuhiljaa lakkas ahtamasta, alhaalta loppui ahtaminen ensin.

                        Comment


                        • #13
                          Pakopaineet? Katit tukossa? (Mahdollisesti osuneet johonkin ja rojut sisällä tukkeena.)

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Perämettä Näytä viesti
                            Pakopaineet? Katit tukossa? (Mahdollisesti osuneet johonkin ja rojut sisällä tukkeena.)
                            Katti mullakin tuli mielee. Tosin yleensä jos on katti tukossa, niin efekti on päinvastainen.
                            Alhaalla tapahtuu, mutta kierrosten noustessa tukehtuu. Arvauksia, arvauksia...

                            Comment


                            • #15
                              En kyllä oikein jaksaisi uskoa että puhallin olisi sökö ollut noin vuoden paikoillaan. Katti ehjä kaasut tulee hienosti pihalle:) Mut olisiko 800 asteen pako lämmöt sulattaneet siivet?

                              Comment


                              • #16
                                Ei varmasti sulata, kehtaisin väittää.

                                Voihan se siiven mutteri irrota, ei olisi eka kerta.

                                Comment


                                • #17
                                  Mut olisiko 800 asteen pako lämmöt sulattaneet siivet?
                                  Ei sulata, mutta liian kova rasitus(eli kierrokset) voi saada siivet karkaamaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt laitoin hukkaportin letkun tukkoon eipä ollut mitään vaikutusta, vika on itse portin vena tai puhallin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pitääkö se mitään omituista ääntä kun rupeaa ahtamaan?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Normalia ääntä pitää. Ja kun alkaa ahtamaan siis korkeilla kiekoilla se yht äkkiä katkaisee ahdot pois. Mut pitää alkaa tarkemmin tutkimaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mittaa pakoputkiston paine turbon jälkeen mittaputkesta/mittaputken paikasta tai jos sitä ei enää ole, lambdan paikasta.

                                          Yhden auton olen säätänyt viime kesänä jossa bensakartta piti tehdä sangen kummalliseksi ja siitä kyllä kerroinkin että vaikuttaisi autossa olevan jotain hämminkiä. En nyt muista pitikö ottaa poikkeuksellisen ylös vai alas. Tuossa on vaarana se että kyseisen vian (mikä mikinä onkaan) korjauksen yhteydessä saattaa mennä sairaan laihalla tai rikkaalla.....

                                          800 on kyllä sangen matala pakolämpö joten ei siellä lähtökohtaisesti mitään sulanut ole.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Katselin tuossa ohjain laitetta nii se on rs2?.Miksi näin on tehty/mitä haettu?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eikös tuo ecu ole aivan sama, kuin kaikissa suorasytkyissä. RS2 ecu vaan pitänyt alunperin RS2 ohjelmakartan sisällään. Mutta onkos siinä edelleen jakaja moottori? 3b siis.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kyllä on 3b ei ole muutettu suora sytkäksi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Erikoista.. Ilmeisesti se sitten jotenkin onnistuu jakajakoneen ohjaaminen suorasytkäboksilla. Toisin päin menee kuulemma jo kokolailla kikkailuksi, vaikka tehtävissä sekin on. =)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ja sikäli erikoista kun kaasuläppän asento tunnistimeen pitäs tulla aivolta 2 tyhjäkäynti ohjausta, mut aivossa ei ole tuota toista toimintoa lainkaan vaikka kaaviot muuta väittää.Ja nyt on sitten imua taas ko ilmat lauhtu:) taitaa mennä henki maailman puolelle, eli kesä auto. Ja jos olisi jollain suora sytkän roippeita nii voisin harkita ostamista.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vai vaihdatko jakajaboksiin? Mulla olisi tuossa 3B:n boksi ilmeisesti MTM:n softalla (vaikka siitä mitä iloa nyt olekkaan) ja mielessä on kiilunut suorasytkä, kun tavoitteet on, mitä ne nyt on.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        En taida vaihtaa:)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hukkaportti

                                                          Eli voiko uupuvat ahdot/ välillä ahtaa yli 2 bar, johtua väljästä hukkiksen venan ohjurista? Ja n75 letkut on varmaan oikein, eli pitkä putki menee imu puolelle, vasta peluri hukkikselle ja ala lähtö paine puolelle.
                                                          Viimeksi muokannut Quatro; 25.3.2011, 19:30.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X