Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rotrex

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rotrex

    Onko kellään kokemuksia rotrexin mekaanisest ahtimest?
    Tarkotus ois laittaa audin 10v tbo moottori sprintti auton keulille ja sen kylkeen
    rotrex. Sais mahdollisimman laajan vetoalueen ja +300hv tehot.

  • #2
    Itselläni ei kokemusta ole mutta ihan mielenkiintoisia värkkejä. Katsoin piruuttani datalehdykän tuolta:

    http://www.rotrex.com/Home/Technolog...ical_Data.aspx

    Näyttäisi siltä että tuon voi maksimissaan välittää 1,8:1 välitykselle jos moottorin maksimikierrosluku on n. 7000. Tuolta pohjalta laskettuna ahdin näyttää pääsevän kartalle moottorin kierrosten ollessa n. 2500. Tuohon täytyisi vähän laskeskella sitten koneen tarvitsemia ilmamääriä jne että saisi käsitystä tuntuuko tuo vielä missään. Saattaa olla että ns. "herääminen" tapahtuu vasta sitten vähän yli 3000 kampiakselikierroksen, joten vaikea sanoa kumpi olisi lopulta parempi, turbo vai tuo.

    Comment


    • #3
      Joo o sen takia vähän aattelin kysellä et onko kokemuksia.
      Olisi hyvä jos koneen saisi lähtemään heti alhaalta peliin mukaan.
      Jotain kompromisseja toki täytyy varmaan tehdä.
      Koneen muita muutoksia varten näyttäs aika hyvin täältä tietoo löytyvänkin.

      Comment


      • #4
        Joo. Oletko Lysholmia miettinyt?

        http://www.lysholm.us/_1200ax.php

        Martelius noita näyttäis myyvän ja lupaavat ton riittävän vähä reilu 300hv. Tuon vois välittää 2:1 Jolloinka pitäis olla kartalla jo alta kahden tonnin. Mutta tuohonkin tarvis vähän laskea mitä se kone haukkaa ilmaa että tietäis sanoa tarkemmin.

        Comment


        • #5
          Ei varmaan hullumpi vaihtoehto. Ilmeisesti ihan laadukkaita pelejä. Hinnatkin on aika lailla samoissa kun muillakin valmistajil.
          Viimeksi muokannut Miitu; 19.2.2011, 18:43.

          Comment


          • #6
            Jos haluat että alarekisterissä kanssa jotain tapahtuu niin aioat vaihtoehdot kaikista ylipaineistukseen liittyvistä asioista lienee lapa tai ruuvityylinen ratkasu, ruuvi paras.

            Comment


            • #7
              Joo kyllä se pitäs saada sielt alaalt lähtemään et ois mahdollisimman helppo ajaa.
              Tietysti vaihteisto ja perävälitykset pitää saada kohdalleen mut ois hyvä et ois alaal tarpeeks voimaa.

              Comment


              • #8
                kyllä se nyky pakokaasuahtimillakin suhteellisen alhaalta vetää,jos tehotavoite luokkaa 300-400hv

                1bar jossain 3000-3500kier/min

                Comment


                • #9
                  Olen Ramin kanssa samaa mieltä. MC moottori ja vakio K24. Nykyaikaisella ahtimella vääntöalueen säilyttäminen muutaman kymmenen kilowatin lisäteholla ei pitäisi olla mahdoton tehtävä. 4000rpm lienee riittävä käyttöalue.

                  Remmivetoiset keskipakoahtimet eivät oikein sovellu murhaavan alaväännön tuottamiseen, koska välityksiä ei saa tällöin sopimaan koko kierrosalueelle.

                  Comment


                  • #10
                    Noita ilmankulutuksia laskiessa olen ite käyttänyt 2v koneissa vakionokka-akseleilla 2cfm/hv ja viriakseleilla 2,2cfm/hv.

                    Laskettu empiirisesti muutamastakymmenestä dynotuloksesta, joissa ahtimen tuotto tiedetään ja on ajettu turbot ns. tappiin.

                    Comment


                    • #11
                      sprintti miehet käyttää paljon fin-turbon hybridi garretteja,mitsuissa ja audeissa.

                      mulla oli 10v koneessa kyseisen firman turbolla +500nm/4000rpm

                      sprintti kuristemella ei huippu tehoa paljon yli 400hv saa,joten vääntöä on hyvä olla

                      Comment


                      • #12
                        Joo kyllä tota turbo hommaakin oon funtsinu.
                        Aika hyviä dyno käyriä löytynyt netistä.
                        Niin unohdin mainita että moottori tulee takaveto ae 86 corollaan.

                        Comment


                        • #13
                          Minkälaisella lusikalla se kone sinne mahtuu?? Eikö joku 4 pyttynen kevyt moottori olisi helpompi toteuttaa jo painojakauman kannalta. Minkälaista voimansiirtoa oot aikonu käyttää? Jos auto takatuupparina säilyy niin varmasti esim. Repo osaa sulle semmoisen ahtimen hommata jolla käytösvaikeudet alkaa tarpeeksi alhaalta. Repo ja muutkin joilla tietoa on voisivat hiukan kertoa 10vt:n käyristä kuristimella ja nykyaikaisella ahtimella.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllähän siihen oon miettiny vaikka minkälaista konetta ja paras ois varmaan joku 2litr. moniventtiili moottori
                            vaparina. Tietysti 1.8 audin tbo vois olla hyvä. Niin monta hyvää vaihtoehtoa.
                            Sitten pitää ottaa huomioon säännöissä olevat painot ym. tää ei varmaan olekkaan viisain
                            vaihtoehto. Sattuu olemaan semmonen pannu vaan käyttöö vailla.
                            Eipähän tuu samanlaista vastaan ja ne saundit.. jos ralli vehkeist puhutaan ni parhaat on audin vitosis.
                            Ja jos se ei sinne mahu hyvällä ni sit pahalla. onneksi on suht vapaat säännöt.

                            Niin vaihteisto on viel mietinnäs. Joku laadukas suorakytky..
                            Näinköhän sitä audin omaa lootaa vois hyödyntää? ainakin aluks. Eikös ne kestä vakionakin aika hyvin?
                            Viimeksi muokannut okkim; 20.2.2011, 21:39. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, älä tee heti uutta perään.

                            Comment


                            • #15
                              Audin lootat ovat kyllä vahvoja ja osin myös painavia. Suorakytkäkamojakin niihin saa, hinta tosin moisille romuille 5ke ylöspäin.

                              Comment


                              • #16
                                Pitänee yrittää tutustua siihen audin omaan lootaan näin aluksi.
                                Auton painon pitää kumminkin olla tolla pannulla jo yli 1200kg muistaakseni.
                                Pitää vähän yrittää funtsii sitä painojakaumaa ja miten taakse saan sen moottorin vietyy.
                                Koppa on aika alkuvaihees hiekkapuhallettuna pyöritys pukissa mut siinä on hyvä käyvä tekniikkaa
                                sovittelee.

                                Comment


                                • #17
                                  onko tarkoitus ajaa pelkästään asfaltti sprinttejä??

                                  +300hv tehoja voi olla vaikea hyödyntää ainakaan soralla/lumella

                                  Comment


                                  • #18
                                    Huhuthan kertoo että nyt ois F-ryhmään saatu eka auto joka hätyyttelee 400 hv:n rajaa. Eli kai niitä pitojakin jotenkin saa, mutta kyllähän se varmaan tuotekehitystä vaatii. (+ rahaa )

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllähän niitä huhuja pyörii paljonkin ralli piireissä. mut kyllähän ne kovaa vetää M3 bemareil.
                                      Ja eikös niis oo tehot jo vakion 300hv.n paikkeil. Tosin aika eri peli muutenkin ku vanha tojota..
                                      Kyllä meinasin ajaa ihan joka pinnalla. Ite tykkään kyl enemmän ajaa soral ja lumel/jääl.
                                      Eipähän ainakaan tehot loppus niinku entisel starletil mis oli gt.n moottori n.150hv pyöriltä.
                                      Mut kyllähän sitä vetopitoo pitää yrittää jostain tarpeeksi saada. Ja onhan tuol sm sarjas
                                      monta nopeeta ja tehokasta tavetosta jotka kulkee hyvin myös soral.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joopa joo.. on ollu projektit vähän jäis.
                                        Ei se moottori sinne tojotan keulalle oikein mitenkään fiksusti mahdu..
                                        Mutta ei se mittään.. jos asiat loksahtaa kohilleen niin tojota rojekti lähtee uuteen kotiin ja tilalle tulee s2.

                                        Omasta mielestä ihan hyvä käänne.. Ruvetaan varmaan puuhaamaan sitä mekaanista ahdinta siihen.

                                        No mutta vartutaan kui äijän käy.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Noniin corolla myyty ja s2 toimituksessa. Onko kellään tietoo mitä tommosen s2.sen moottori painaa?
                                          Oisko jollain valmista 400hv reseptiä ko moottoriin.. ei tartteis ite kaikkee miettii.
                                          Aika paljon täältä kyllä tietoo löytyy. Itellä ei kyseisestä moottorista ole kokemusta.
                                          Rotrexi meinattiin kylkeen laittaa tosin sen 45mm kuristimen se sprintti sääntö vaatii.
                                          Mut minkälaiset männät,kanget,suuttimet yms.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos ei aivan pakko ole remmillä toteuttaa niin tuossa on valmis paketti
                                            http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=105681

                                            Comment


                                            • #23
                                              Sen verran oon tässä asioita pähkäilly että kyllä sinne pellin alle laitetaan turbo kumminkin. Ei tarttee rakennella niin hirveesti (vaikka se kivaa onkin) ja asiantuntijoita kun jututin niin nykyaikaisilla turboilla saadaan riittävästi vääntöä sinne matalille kierroksillekkin.

                                              Saako suomesta mistään kunnollisia pakosarjoja? Ulkomailla tuntus valikoimaa olevan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                http://www.kkdmotorsport.com/

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko noista mitään kokemuksia? Näyttää vähän turhan pitkältä.
                                                  Mitäköhän materiaalia? Pitänee soitella kyseiseen puljuun.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ovat ehdottoman hyvää kamaa. Valitse niin pieni putkikoko kuin uskallat niin sen paremmin herää. Isompi ei ole parempi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo ihan asialliselta vaikutti kun soittelin. Suositteli turboksi holsetin hx 35 superia.. onko siitä kokemuksia. Yhtä dyno lappuu kattelin mikä täältäkin foorumilta löytyy niin näytti aika hyvälle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ei oo vissiin kokemuksia.... höh.

                                                        Pitänee laittaa sprintti s2 jutut tonne rojektit osioon.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Laita ihmeessä kertomusta. Uskaltaa reilusti kirjotella kaikki asiat kun ei kilpiinkään auto kerran tule :)

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X