Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi A4 1.8TQ 98 ahdot ei nouse

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi A4 1.8TQ 98 ahdot ei nouse

    Auto on lastutettu saksan maalla aikoinaan ja samalla laitettu garretin 25/28 turbo ja muutoskatastettu, rek. otteen mukaan pitäs olla 180kw mutta ei siellä sitä ole.

    Auto ahtoi minulle tullessaan maksimissaa 1.5 bar ja sillo tuntu et vetoja kyllä on mutta välillä auto pätkii ja ahdot hummaa joten vaihdoin N75 ja nyt auto ahtaa enää 0.9 ja 4000 kierroksen jälkee ahot alkaa vielä laskee ja putoo 0.6. Vanhassa ja uudessa N75 on eri osanumero, vanhassa on 058906283F ja uudes 06A906283E. Onko siis samat osat että oliko tosiaa toi vanha rikki sillai et anto ahtojen nousta liikaa ku ei auto enää kyl pätki mut ei kyl mihkää vedäkkää?

    Itellä tuli vaa mielee et onko toi ohjelma tosiaa tehty tollaseks ettei ahda enempää, ku meinasin et pitäs lastuttaa uusiks mut prkl jos ei siinä vika ookkaa ku on aika kallis homma.

    Pystyykö jollai testaa tai kattoo paljo ton pitäs maksimissaa ahtaa?
    Viimeksi muokannut okkim; 18.2.2011, 07:39. Perustelu: Rivityksiä korjailtu

  • #2
    Ahto pyyntöjä ja saanteja pystyy kattelemaan VCDSllä samoin kuin ilmamassoja joita koneeseen menee. Noista massoista pystyy sit laskeen karkeen tehon.
    Tuo vanha N75 (058906283F) pitäs olla saatavissa edelleen mut tuota uudempaa en edes löytäny etkasta.
    Onkos ahtovuotoja tarkasteltu jos vaikka vuotas jostain reilummin, tosin sillon se kyl yleensä rötää.

    Comment


    • #3
      Ei tainnu näissä vanhemmissa nähä pyyntejä eikä saanteja kun ei mitään paineanturointia ole..

      Comment


      • #4
        No sit kaatu meikäläisen idea :D
        En ole tutkinut noita vanhempia B5 oikeastaan ollenkaan nii oletin liikaa :/
        Mut ilmeisesti sieltä näkee kuitenkin ilmamassat.

        Ihan mielenkiinnosta milläs parametreillä noita ahtoja ohjataan tuossa jos painetietoa ei ole?

        Comment


        • #5
          Ahtopaineita ohjataan noissa ihan vaan pyydetyn väännön mukaan. Ainakin oman käsitykseni mukaan, porkkis varmaan voi tarkentaa.

          Epäilisin että softa on tehty juurikin noin, että paineet pysyy tuossa 1bar tuntumassa, ja näin talvella vielä vähän alempana. Jos autossa on vielä vakio maffi, niin sillä ei kyllä juurikaan tuon enempää pysty paineita ottamaan. Olettaen että koneeseen menevä ilmamäärä on n. 180-190g/s luokkaa tuolla ahtimella ja noilla paineilla.

          Pyyntejä ei oikein voi muuten tuosta tarkastella, kun noiden ECUjen sielun elämästä tietävä henkilö. VCDS:llä tuosta ei näe niitä.

          Nykyisin 06A906283E korvaa tuon vanhan 058906283F N75:n
          Viimeksi muokannut Terppo; 18.2.2011, 00:25. Perustelu: Tarkennus

          Comment


          • #6
            Noinhan se käytännössä on. Yksikkö vaan on hitusen mielivaltaisempi kuin si-järjestelmässä eli ei voi softaan laittaa "tohon kohtaan 300nm ja tohon 350nm".
            001 groupista voi katsella engine loadia ja verrata sitä ohjelmassa määriteltyyn. Tuokaan ei ole sitten eri autojen välillä vertailukelpoinen koska sitä tavataan skaalata. Esim eräässä jäärataprojektiautossa loadia olisi vakioskaalaukseen verraten noin 16 yksikköä kun maksimiarvo on 12,7. Monet peruslastut vakioautoille pyrkii keskialueella sinne 10-12 haarukkaan vakioarvon ollessa 7 tienoilla.
            Loadipoikkeamalle on sitten raja-arvot olemassa ellei niitä ole poistettu. Käytännössä vetää peruspaineille, jos toteutuma poikkeaa liikaa. Siitä tulee myös vikakoodi.

            Keli vaikuttaa joissain tapauksessa merkittävästikin toteutuneeseen ahtopaineeseen, koska määräävä tekijä on ilmamassa, ei paine.

            Comment

            Working...