Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 BEX-koneeseen paremmat välijäähdyttimet?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6 BEX-koneeseen paremmat välijäähdyttimet?

    En löytänyt haulla keskustelua aiheesta joten päätin aloittaa uuden. Onko porukalla kokemuksia tuon BEX-koneen kahden orkkisvälärin päivittämisestä paremmin virtaaviin/virtaavaan?
    Pitäisi omaan autoon keksiä jotakin kivaa päivitettävää ja tuli mieleeni et jos päivittäis jossain välissä noita väläreitä... APR ainakin tarjoaa tohon uusia kennoja putkineen, mutta onko tiedossa muita toimivia kokoonpanoja?

  • #2
    En tiedä miten paljon autoasi olet virittänyt, mutta alle 300 hevosvoimaiseen on aika pitkälti "turha ostos" menee samaan katekoriaan vapaavirtaussuodattimien kanssa. Oma tieto perustuu ex. audi s3 1.8t, jossa varmaankin samankokoiset välijäähdyttimet.

    Comment


      #3
      Itsekään en ihan ensimmäisenä päivityslistalla pitäisi. Kesähelteillä K04 kokoonpanossa mittaillessa pysyi vielä varsin hyvin lämmöt kurissa. Ainoastaan jos vetää putkeen monta tiukkaa vetoa kovalla helteellä, alkaa lämmöt nousta. Isommalla ahtimella taas ahtoilma ei kuumene niin paljon kuin pikkuahtimissa. Mutta ei kai siinä: APR:n tuplakitti varmasti jäähdyttää paremmin ja voi vähentää viivettä virtaamalla paremmin.

      Comment


      • #4
        varmasti jäähdyttää paremmin ja voi vähentää viivettä virtaamalla paremmin.
        No tota ajatusta vasten mä niitä coolereita oon miettinytkin hyvin pitkälti. Siitä kellään tietoa et "kuinka pitkälle noi orkkikset riittää", eli mille tehoille asti?

        Ja jos tohon nyt jotain muuta aikoo päivittää, ni sit meneekin päivityslistalle koneen sisuskalut, enkä kuitenkaan ihan vielä ajatellu sille tielle lähteä, kustannussyistä.

        Comment


          #5
          Kuten sanottu, vähintään K04 tehoille riittää varmasti normaalikäytössä ja isompien ahtimien kanssa taas lämpöä voi syntyä vähemmän. Suomen oloissa ja normaalikäytössä tuskin on pakottavaa tarvetta ainakaan alle 300hp tehoilla. Se ei muuta sitä tosiasiaa että parempi jäähy on parempi.

          Eli: Riippuu ihan mistä kokoonpanosta on kyse ja varsinkin siitä mihin autoa käytät. On aika iso ero siinä rakentaako ratapeliä jossa pitäisi ahtolämmöt pysyä kovassa ajossa jatkuvasti kurissa, vai "tavalliseen katukäyttöön", jolloin ei jatkuvasti tule otettua täyskaasuvetoja.

          Comment


          • #6
            No normaalikäytössähän toi auto mulla on ja tehoja jonkin verran yli sen 300 (APR Stage 3+). Jospa sitä vaan ensin ottais noi orkkikset irti ja putsais ne huolella (saattaa olla melko öljyset) ja kattois et onko vaikutusta...

            Comment

            Working...
            X