Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehot häviää

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Tehot häviää

Eli kun kiihdyttää 80-110 häviää autosta yhtäkkiä tehot ja ei kule kuin 100. Toimii taas normaalisti kun käynnistää auton uudestaan. Vikakoodit luettu ja antoi seuraavan vikakoodin:

Diesel. * * * * *(ajm - tdi - injector unit - mt/at)

DTC * * * * * * * * * * * * * * * * * *kuvaus

17965 * * * * * * * * * * * ahtopaineen ohjaus; positiivinen poikkeama
    * * * * * * * * * * * * * * * * *Katkonainen

Eli kannattako aloittaa vaihtamalla n75 vai jostain muusta?

Jos toi positiivinen poikkeama tarkoittaa toisinsanoen yliahtamista, eli siivikko tai n75 vähä jumii. Talvella tuntuis noi jumivan jotenki enemmän.

Comment

Volkkari puolella kuulemma nuo siipien ohjauskellot tahtoo jäätyä kun vesi pääsee jotenkin sisään kondensoitumaan... Itsellä samaa ongelmaa.

Comment

Pidätkö autoa lämpöisessä tallissa vai aina pihalla?

Minulla on auto aina pihalla ja pakkasen kiristyttyä A6:ssa sama vika. 2500-3000rpm jälkeen menee "jumiin" ja antaa vain reilu 2000 kierrosta. Huomaa jo aamulla lähtiessä, että tänään jumittaa, kun antaa kiihdyttäessä vain 30 l/100km 40 sijasta.

Onko osien vaihtaminen apu, jos jäätyminen on ominaisuus?

Comment

Saattaa olla myös alipaineletku Rikki.

Itsellä ainakin AJM moottorissa oli siipiä ohjaavalle kellolle menevä alipaine letku halki. Halpa ja helppo kokeilla onko siinä vika.

Comment

Pihalla on koko ajan. Olen kyllä kokeillut muutaman kerran että on ollu lämpimässä tallissa puoli päivää mutta sama vika silti. Mulla antaa kyllä kierroksia iha normaalisti mutta ei vaan kiihdy eikä kule. Ja muutenkin toimii aina siihen asti normaalisti kunnes lyö vikakoodin päälle.

Comment

Täällä sama juttu. En kyllä ole kokeillut, palaako homma normaaliksi, kun käynnistää auton uudelleen. Vian kuvaus juuri aloituksessa mainittu. Kun köröttelee taajamassa, turbo pelaa, mutta motarille kiihdyttäessä putoaa pois ~80-100kmh vauhdissa - riippumatta siitä, kuinka railakkaasti antaa kaasua. En ole vielä katsonut vikakoodeja... Vaihdoin koneeseen Linuxin ja USB-portin konffaaminen toimimaan yhteen VAG-COM:in kanssa (winen kautta) ei vielä onnistunut. Mutta se onkin sitten toinen tarina...

Comment

Joko tämä on ratkaistu?

Comment

Täällä on myös samaa vikakoodia, koneena 1.8T ANB. Mulla ilmenee yleensä vain 4 ja 5 vaihteella kun yrittää kiihdyttää kovemmin esim. ohitustilanteessa. Jos aloittaa vauhdin kelaamisen 3 vaihteen kautta korkeammille kierroksille, niin ei mene läheskään yhtä helposti vikatilaan. Vika poistuu uudelleenkäynnistyksellä.

N75 vaihdettu, ei vaikutusta. Seuraavana on sitten vaihtolistalla by-pass mallia 710N nykyisen metallisen Forgen tilalle. Ei kyllä ole mitään tietoa että voiko tuo by-pass edes vaikuttaa asiaan, mutta onpahan pois laskuista sitten.

Tuossa mun kulkineessa pitäisi olla Karalan tekemä lastu, mutta en tiedä onko se perus- vai ihan custom- ohjelmointi. Olen vain pyöritellyt päässäni ajatusta siitä, että jos siinä onkin se peruslastu ja se antaisi siitä vikakoodia koska sinne on kummiskin vaihdettu K04 ja keulacooleri?

Tuntuisi nimittäin siltä että kone kävisi laihalla täyskaasu vedossa, koska pakolämmöt nousevat aika railakkaiksi omasta mielestäni. Paljonko on kipuraja?

Eikös se yleensä ole vähän sen merkki että joko käy laihalla, tai sitten ahdistaa? Ahdistukseen on tulossa apuja tässä kevään korvilla kun tilaan BSR:n dp:n ja katin...

Mentiin jo hieman ohi aiheenkin, anteeksi siitä, mutta tuo on ainoa vikakoodi mitä se on herjannut ja olisi kiva päästä siitäkin eroon.

Comment

Mulla tämä kesän mittaan korjasi itse itsensä. Tuli ajettua kaupunkiajoa 95% ajasta ja maanteilläkin kahdeksaa kymppiä, niin vikaa ei edes huomannut. Vastikään testailin ja turbo tuntuu pelaavan taas ihan nätisti kovemmassakin kiihdytyksestä. Joku siellä saattaa olla silti sökönä. En saanut VAG-COMia pelaamaan, joten ei ole vikakoodeja.

Comment

Missä se N75 venttiili sijaitsee tuossa AVF koneessa?

17965: Charge Pressure Control: Positive Deviation Tuommosen vikakoodin antoi ja sillon löi limp-modeen. Vvoisko se johtua tuosta N75 venttiilistä, ainakin vikakoosin perusteella.

Mikä muu voi olla syyllisenä? Kylmällä koneella kun aamulla lähtee ajamaan (tai roikka lämpimällä) niin ihan kuin jostain turbon puolelta kuuluisin heti kun alkaa ahtamaan niin sellaista niinku esim. jostain ylipaine venttiilistä löysäilis ilmoja sillai hujuhujuhuju. Katoin vag:lla nuo koodit ja tuommosen koodin se sinne antoi.
                      sitten kun sammutti niin nollaantui.

Paikallaankin kun antoi kierroksia niin laiskasti otti kierroksia ja välillä sitten sai ottamaan ihan kunnolla rivakasti sinne 5000rpm. Välillä pystyi huudattaan vaikka punaiselle asti kierroksia niin ei mitään ongelmi ja hyvin kulki, mutta välillä stten toppas kuin seinään kierrokset 4000rpm ja ei ollut taas voimaa koneessa. Turbo vikaako se ilmoittelee vai olisko se sitten tuo N75 venttiili?

Niin ja välillä kun paikallaa kaasutteli kovasti niin pukkas pakoputken päästä melkoisen mustan nokikasan taakse ja välillä sitten taas sai kaasutella ihan huolella niin ei mustannu pakoputken päästä maata(lunta). Katoin vähän coolerin seudulle niin näytti sen kuskin umpion alla olevan öljy törstettä siinä coolerin yläpuolen liepeillä. En ole kyllä aiemmin koskaan edes katsonut onko ollut öljyinen sieltä, nyt vaan pisti silmään. Tähän asti kyllä pelannut mainiosti ilman mitän oireita, nyt kylmien kelien aikaan alkanut tekeen tuommosta. Ihan oikeastaan lähiaikoina vasta.

Lisäys: nyt kun auto kävi tyhjäkäynnillä niin siitä kuskin puolelta coolerin kohdalta puskurin takaa kuuluu koko ajan suhinaa ja kasvoi kun nosti vähän kierroksia. Sitten ajoin työmaan pihalle ja kuuntelin niin sitä suhinaa ei nyt kuulunut. Omituista.. Onko minkälainen homma purkaa ja katsoa onko coolerille kaikki putket yms.. Kiinni? Ja jos vaikka käyttäis koko coolerin irti ja puhdistais kun näytti olevan öljyinen ympäriltä.
                      Viimeksi muokannut korbimotors; 30.1.2014, 11:46. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se. Lauseet alkaa isolla kirjaimella.

Comment

Working...
                      X