Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT225 ahtoja uupuu, VAG-COM login tulkinnan tarvetta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT225 ahtoja uupuu, VAG-COM login tulkinnan tarvetta

    Auto on lastutettu TT225 vm.2000. Muutama päivä sitten autosta hävisi puhti.

    Osaako joku tulkita VAG-COM logista mistä voisi johtua liian matalat ahdot. Pyynnin ja todellisten ahtojen välillä noin 0,5 barin ero. Myös MAF näyttää turhan pientä arvoa, mutta onko syy mataliin ahtoihin, vai seurausta niistä. Letkuja tutkittu ja venttiilikopan huohotus imusarjaan oli halki, nyt korjattu eikä vaikutusta. Hyviä ideoita otetaan kiitollisena vastaan. Voiko N75, MAF tai Bypass aiheuttaa tälläistä, vai vuodot. Entä ahtimen rikkoontuminen?


  • #2
    Bypassista liikkeelle ja ahtovuotojen tutkinta ihan paineistamalla. Ei se kopelointi mitään auta.

    Comment


    • #3
      Paineistusta testattu. Jostain vuotaa, mutta toistaiseksi paikka on epäselvä. Jostain jakohinan seutuvilta tai koneen takaa suhisee. Lisäksi öljyntäyttökorkki suhisee. On vaan niin ahdasta ettei pysty sanomaan mistä. Lisäksi yksi ruiskusuutin vuoti, korjaantui O-renkaiden puhdistuksella. Paine ei kuitenkaan pysy systeemissä kuin hetken.

      Mitenkäs toi MAF, jos on ahtovuoto niin eikös sen läpi pitäisi kuitenkin mennä normaali ilmamäärä?

      Täytynee jatkaa tutkimuksia sisätiloissa, alkoi lumisade haitata...

      Comment


      • #4
        Suihkepulloon vettä&saippua ja eiku kattelee, että mihin kuplavuori kasaantuu... siis samalla, kun tekee painetestiä

        Comment


        • #5
          Voit myös tulpata huohottimen haaran mafin ja ahtimen välisestä letkusta niin ei häiritse öljykorkki eikä leviä huohotinletkut.
          Ahtovuodon kanssa mafista menee läpi enemmän ilmaa kuin moottoriin asti pääsee, joten se häiritsee järjestelmän toimintaa aina.

          Comment


          • #6
            Etsin äsken uudestaan, ei löytynyt vieläkään. Täytyy tulpata seuraavaksi huohotin. Ilmeisesti se letku joka menee venttiilikoppaan sekä imusarjaan T-kappaleen kautta.

            Paineet tuntuu pysyvän koneessa paremmin kuin putkistossa ja jotenkin tuntuu että hihnan puoleisesta päädystä tuleva suhina voisi olla nokkien stefat tms, koska koneeseen jää painetta vaikka ahtoputkistosta se tuntuu hävinneen. No tämän saa tosiaan eliminoitua tulppaamaalla huohottimen.

            Bypassista ei saanut puhaltamalla tai imemällä ilmaa läpi mistään natsasta, ilmeisesti kunnossa?

            Muuten mitään selvää suhinaa ei kuulu. Kokeillaan vielä kerta.

            MAF näytti max. 160g/s arvoa 2 ja 3 vaihteen vedoissa. Eli liian vähän ilmaa menee läpi. Lambda arvot pysyivät vedoissa hyvinä.

            Comment


            • #7
              Ottaisko moottorin vikakoodit ja löytyiskö vika vaikka siitä n75 venttiilistä joka tulee moottorin päällä olevaan ahtoputkeen?

              Ottaisko ilmamäärämittarilta liitiimen irti ja kokeilisi onko eroa menossa?

              Ok siis testattu
              Viimeksi muokannut roadster; 12.1.2011, 16:15.

              Comment


              • #8
                Vikakoodien nollauksen jälkeen ei ole tullut uusia. N75:lta oli vikakoodi ennen nollausta, mutta johtui ilmeisesti irti käytetystä liittimestä. N75 ainakin VAG-Comin mukaan pyytää ahtoja, mutta onko ohjelman näyttämä arvo ECUn pyynti vai N75:n todellista tietoa?

                Testattu myös ajaa ilman MAF piuhaa, ei vaikutusta kulkuun.

                Comment


                • #9
                  Jos vika olisi n75 tai mappi anturi se kai antaisi vikakoodin niistä tai niiden mittauserosta.

                  Ahtovuoto edelleen? Ahdin jumittaa? Liikkuu ahtimessa oleva painekellon varsi?

                  En lukenut tarkkaan oireita mutta ei voi olla katti tukkeessa?

                  Comment


                  • #10
                    Auto jälleen kunnossa. Syylliseksi paljastui irrallaan oleva hukkaportin kello. Toinen pultti oli tippunut kokonaan pois ja toinen oli tullut varmaan 5mm ulospäin. Painetestiä tehdessä huohotin tukittuna suhina kuului ahtimen seutuvilta, eikä ihme kun hukkaportti oli raollaan. Oli melko miellyttävässä paikassa uusinta kiinnityksen kannalta. Kiitokset kaikille vinkkejä antaneille.

                    VCDS:llä katsottuna MAF näyttää reilu 190g/s ja Ahdot 1,4bar. Kulkupuoli tuntuu palautuneen ennalleen, joten toistaiseksi kaikki hyvin :)

                    Comment


                    • #11
                      Hukkaportin aukiolo ei kyllä vaikuta imupuolen painenetestin vuotoihin. Hyvä jos vika korjaantui.

                      Comment


                      • #12
                        Jos yhtään samanlainen kuin garretissa niin hukkiksen kellon telineen pultit tulee kompurapesään kiinni ja vuotaa tuosta pultin jengasta pultin ollessa irti.

                        Comment


                        • #13
                          Totaalinen ajatuskatko. Hukkaporttihan on tosiaan pakopuolella, eikä liity mitenkään muuten imupuoleen, kuin ohjauksen osalta. Jostain sieltä suunnalta kuului pientä pihinää, mutta ei pääse näkemään mistä. Koska muuten toimii normaalisti niin saa toistaiseksi olla.

                          Comment

                          Working...
                          X