Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtopaineiden nostosta penkityksen jälkeen a4 b5 1.8t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahtopaineiden nostosta penkityksen jälkeen a4 b5 1.8t

    Yllä mainitun kulkineen viri-historia on seuraava:
    Maa aikojen alussa, noin vuonna 2005-2006 kyseistä kapinetta on kutiteltu:

    -harisen softalla,
    -~400cc suuttimilla,
    -isommalla ahtimella (kkk)
    -pakosarja+ putkisto,
    -kaulacooleri,
    -ilmafiltteri..
    Näillä vireillä oli harisen penkissä mitattu 1,1 bar paineilla 271hv ok :)

    jälkikäteen omistajan vaihdon myötä ahdinkin oli vaihtunut mitsun TDO4-15G:ksi
    Ahtimen vaihdon yhteydessä paineet oli nostettu 1,5bar?! eikä minkäänlaista säätö paperia ahtojen nostosta ole.

    Auton ostettuani äkkäsin tämän ja laskin paineet takaisin siihen aikanaan säädettyyn 1,1bar ihan varmuuden vuoksi.

    Seuraa kysymys, että tekeekö harinen tai muutkaan säätö firmat näitä karttoja yhtään yli sen (paineen) mitä ovat säätäneet silloisella säätö kerralla?
    Koska hetken minkä ajoin tällä 1,5bar paineilla, auto hyökkäsi kuin elukka ja tuntui muutenkin toimivan moitteettomasti.
    Seoksen laihuudesta tai rikkaudesta ei ole mitään tietoa kovemmalla paineella, mielessä kumminkin ajatus pitäisikö varmuuden vuoksi ostaa laajakaista lamba seoksia näyttämään..

    Asiallisista vastauksista etukäteen kiittäen, HydraulicJACK :)

  • #2
    Ilmamassaohjattu ruisku tapaa toimia vähintään kohtuullisesti myös tuolla tavalla. Tuskin vaan kovempien ahtojen toimivuutta on testattu säädettäessä.
    Voin tuota sulle säätää keväällä ilman kikkakolmosia, jos kiinnostaa.

    Laajakaistaseosmittari ja vagcom on oikeastaan kaikki mitä toimivuuden tsekkaukseen tarvitaan. Johonkin suljetulle takapihalle vähän kokeilemaan samalla seoksia tutkien ja vagcomilla sytkämyöhästystä. Sitten jää enää pakolämmöt arpaosastolle.

    Comment


    • #3
      ...ja Vemsin laajakaista/egt yhdistelmämittarilla saa pakolämmötkin selville. Joskin hieman kallis laite, mutta vaikuttaa kuitenkin oikein toimivalta. :)

      Comment


      • #4
        Voin tuota sulle säätää keväällä ilman kikkakolmosia, jos kiinnostaa.
        tottakai kiinnostaa, nelikossa tuskin voi tehoja koskaan olla liikaa ;)

        ...ja Vemsin laajakaista/egt yhdistelmämittarilla saa pakolämmötkin selville. Joskin hieman kallis laite, mutta vaikuttaa kuitenkin oikein toimivalta. :)
        Ei mitään hirmu kallista ja hitechiä tarviis olla. Interverkon syövereistä sattui kohdalle tämmönen suht edullinen laajakaista http://www.aircooled.fi/shop/index.p...icture_id=1456
        tiiä sitten tekeekö tuolla mitään vai turvautuakko PLX:n laajakaistaan. Eikai tämän viritys tason koneissa pakolämmöt voi hirmu kriittisiksi nousta, kun puhutaan vielä kakkosella alkavista numeroista..

        Comment


        • #5
          oliko siihen isompi ilmamassamittarin runko vaihdettu?

          Comment


          • #6
            En oo niin tarkkaan perehtyny. minkä kokonen lie alkuperänen? Mutta kumminkin, nyt siitä ilmamassamittarin päässä tojottaa suoraan K&N kartio filtteri. Villi arvio sen filtterin imukaulan halkasiasta 2,75" - 3"

            Comment


            • #7
              Vemsin mittari maksaa ~250e, että ei se nyt tuohon verrattuna mikään tähtitieteellisen kallis ole. EGT-mittaukseen tarvii sitten vielä k-tyypin anturin tuohon kaveriksi, ne maksaa jonkun kympin siihen päälle.

              Comment


              • #8
                Pientä mainostusta ennen kuin Teppo ehtii itse =). Tarttee itekkin tollanen(kin) hommata vielä.

                http://www.speed-autoteile.fi/index....t01returnid=77

                Comment


                • #9
                  Jatketaampas vanhaan aiheeseen. Elikkäs nyt lopultakin sain Innovaten laajakaistan hommattua ja asennettua audiin.
                  Testi lenkkiä kävin ajamassa, normaali maantie-tasakaasu ajossa seos näyttää suht optimaaliselta 1:14,7 Kun taas täyskaasu kiihdytyksessä seos tuntuu menevän paksun puolelle arvolla 1:10,5

                  Eikö tämä ole jo vähän liian paksua kakkua? Jostain muistan lukeneeni että viriviri autossa seossuhde 1:12,5 olisi suht ok..

                  Näiden arvojen pohjaltahan autosta teoriassa pystyisi hiukan nostamaan ahtoja, siten että seos kumminkin pysyy alle tuon 14 arvon? nykyisin paine 1.1bar

                  Comment


                  • #10
                    Vaparissa tuo 12.5afr on vedossa varmaan ihan ok, ahdetussa saisi olla paksummallakin. ~11.5afr on varmaan lähempänä järkevää seosta ahdetussa.

                    Comment


                    • #11
                      Eli tuo ei sittenkään ole kovin rikkaalla, paineeseen nähden. Tuntuu vähän kummalliselta miksi säätötyö olisi jätetty tuohon 1.1bar max paineeseen, jos kumminkin bensapuolella olisi reserviä vielä lisää.

                      Comment


                      • #12
                        Ei se pelkkä bensa sitä kerro. Tuo seos on todennäköisesti noin paksulla, koska on lykätty bensaa jäähdyttämään liian kuuma imuilma.

                        tuo pelkkä ilmoitus kkk ahtimesta kun ei vielä mitään kerro, eli jos ollaan pahasti ulkona kartalta on imuilma turhan lämmintä ja seosta lisää rikastamalla saadaan sitten hiukan lisää nakukestävyyttä.

                        Tuo mittarin ilmoittama seos on meinaan jo niin paksu, että siittä ei bensalla oikeasti ole muuta hyötyä kuin korkeintaan tosiaan jäähdytys.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitoksia vastauksista. Juu siis tarkennetaan vähän. Kuitin mukaan tuo ahdin on ollut KKK04-005 ? Nopealla googlauksella ei kertonut kriittisempiä mittoja.

                          Tuohon kuumaan imuilmaan voisin yhtyä täysin, auton keulilla on nimittäin mercedes-benz sprintterin välijäähdytin. Olen jo alusta asti epäillyt kyseisen jäähdyttimen tehoa.

                          Comment


                          • #14
                            Ollut vähän markkina hevosia liikenteessä jos tuolla kkk ahtimella on penkissä saatu 271hv.

                            Comment


                            • #15
                              Eiköhän tuo 270 ole mitattu sillä td04, eikä välttämättä kovin paljon parempaan tulokseen pystykkään.
                              Viimeksi muokannut juudas; 31.10.2011, 11:38.

                              Comment

                              Working...
                              X