Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtimen öljynsyöttö 1.8t b6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ahtimen öljynsyöttö 1.8t b6

    Aeb:ssähän tuota öljynsyötön tukkeutumista on ollut, mutta mites tuossa avj koneessa? Pitäisi ahdinta ruveta vaihtamaan, ja mietin pitääkö tuo öljynsyöttö vaihtaa/puhdistaa jollakin? Autolla ajettu 170tkm, öljynvaihdot ollut uudesta asti 15t välein, itsellä auto ollut pari vuotta ja öljyt olen vaihtanut n.10tkm välillä. Laakkosella tuo öljytööti saattaa maksaa ihan "kohtalaisesti".

  • #2
    Mitä haet öljysihtiä öljypohjassa vai mitä oikein?

    Comment


    • #3
      Onhan noista öljynsuodattimen jalan luota turbolle tulevan öljyputken karstoittumisista jotain juttua ollut, löytynee jotain haullakin.
      Puhdistaminen saattaa olla hieman hankalaa, kun on aika ohut, pitkä ja mutkikas.
      Alkuperäisen voi tietysti korvata jollain teräspunosvahvisteisella öljylle sopivalla letkullakin.

      Comment


        #4
        Hakee varmasti sitä mitä kirjoittaakin.

        Ahtimen öljyntuloa ja -paluuta on parannettu vanhemmista koneista. Käsittääkseni esim. tuota pakosarjan ja öljyputken välistä lämpökilpeä ei B5:ssä ole. Samaan malliin ongelmia siis ei ole.

        Ahtimissa usein on takuuehtona öljylinjojen vaihto tai puhdistus. Ja muutenkin varmasti joka tapauksessa hyvä idea ainakin käydä ne läpi ja rassata puhtaaksi sopivaa ainetta apuna käyttäen.

        Comment


          #5
          Forte käsittely voi myös auttaa noiden puhtauteen

          Comment


          • #6
            itse olisin ennemmin huolissani öljysihdistä öljypumpulle...

            Comment


              #7
              Ei se öljysihti liity ahtimen vaihtoon mitenkään. Eikä tässä sentään ole kyseessä LL-öljynvaihtovälillä ollut kone.

              Comment


              • #8
                Mutta silti olisin ennemmin huolissani siitä sihdistä ja vaihtaisin sen samalla ja jos öljynkierto/saatavuus ei ole OK niin eihän se mitään eihän ;)
                ja viimeksi eilen avasin yhden mosan missä oli öljynpaine 0.bar 134tkm. mittarissa. omassa sihti osittain tukossa 62tkm. kohdalla jne...toki oma on ollut LL ohjelmalla
                mutta jokainen tyylillään Sihdin Hinta n. 20e eli ei korkelta tipu jos ei laske omalle työlle mitään

                Uskallan väittää että ei ole turha keikka käyttää se pohja pois ja edes pestä pohja/sihti

                Comment


                • #9
                  Jos sihdin tukkeutuminen pelottaa niin helpompi se on mitata/mittauttaa öljynpaineet kun ruveta summanmutikassa avaamaan öljypohjaa. Tai vaikka asentaa öljynpainemittarin.. sitten voi jänskätä että koska se mittarin neula lähtee sukeltamaan :D Itellähän öp-mittari siiskin odottaa asennusta.

                  Comment

                  Working...
                  X