Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

40HX superi tukossa 2.2 20Vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 40HX superi tukossa 2.2 20Vt

    Tosiaan pakopaineet taivaissa tuolla superilla=( Pakopesä 16.
    Suosituksia 650-750Hp settiin?
    Ja sama kysymys vielä tänne onko jotain kriittisiä rajoja SPM veiveille ja Wössnerin männille? Lähinnä mietityttää tuo 20mm männäntappi..

  • #2
    holset hx50mfs

    Comment


    • #3
      700hv nurkilla alkaa yhden näkemyksen mukaan raja tulemaan vastaan 20mm tapille.

      Comment


      • #4
        nokkien ajoitusta ja isompaa pakopesää kannattaa kokeilla,jos et niitä ole vielä tehnyt

        Comment


          #5
          700hv nurkilla alkaa yhden näkemyksen mukaan raja tulemaan vastaan 20mm tapille.
          Ei vissiin yhtään ylimitoitettuja nämä...

          Comment


          • #6
            Mulla HX40 superi ja 600hp aivan yläkantissa 2.2 20vt.

            Comment


            • #7
              Siis onko tämä 20mm tapin "ongelma" käytettäessä vakiotappeja, vai hajoaako siitä ympäriltä jotain vaikka olisi tuhdimmat 20mm tapit?
              Viimeksi muokannut ExPReS; 19.12.2010, 10:12. Perustelu: Kielioppia yritetään parantaa...

              Comment


              • #8
                Ymmärtääkseni juurikin tappi katkeaa.

                Comment


                  #9
                  670hv 780nm 2.5 barin ahdoilla mun autosta irtos, ahtimena HX40 Superi.
                  Tuollainen lause jäi mieleen eräästä aiheesta. Superi riittää suht pitkälle. Moottori AAN.
                  Viimeksi muokannut RS2; 19.12.2010, 13:17. Perustelu: code

                  Comment


                  • #10
                    Tosin täytyy muistaa, että siinä vehkeessä hukkaportti huutaa ihan toiseen paikkaan kuin alkuperäisessä downpipe'issa. Muistan jossain mainoksessa nähneeni maininnan ISON hukkaportin tarpeesta juuri superin kohdalla, taisi tosin olla HX35..

                    Comment


                    • #11
                      otetaan pois niin ei ihmisiä vituta.
                      Viimeksi muokannut Laurimtm; 20.12.2010, 16:57.

                      Comment


                      • #12
                        itellä kanssa hx40superista otettiin miedoilla 1.2bar ahdoilla 520hp. Turvalliset säädöt tehtiin kun perus käyttiksenä toimii.:)
                        Kauhea hinku aina porukalla "heitellä" tehojaan täällä?

                        Pitää nuo nokkien ajoitukset katsella tuosta, kun saa ensin laatikon irti ja takaisin.

                        Tämä tukossa tulee siitä, että omassa setupissa paineet 1.6-1.7 ja pakopaineet liialliset 2.5 kilua ja tämä 2.5kiloo lävähtää jostain syystä heti, kun paineet nousee yli 1.5Bar.

                        670hv/780Nm
                        Vois kokeilla nokkien ajoitusta ja ehkäpä 18 pakopesää, niin aika lähellä oltaisiin varmasti tuon tehoja. Väännöt ovat aika maukkaat jo tuossa. Ei viitsi alkaa hulluttelemaan sitten tuolla tapin kustannuksella, ehkä sitten joskus...

                        Comment


                        • #13
                          Vois kokeilla nokkien ajoitusta
                          16#pesä on ehkä vähän "pieni" jos oikeasti voimaa hakee, mutta on siinä jo jotain muutakin persiillään oltava.
                          Millanen portti, putki, nokat, pakosarja, pakoputki, rpm jne?

                          Comment


                          • #14
                            16 pesällä vitosestakin jarrutettu yli 660hv (muistaakseni vakionokilla) niin hieman ihmetyttää miksi tässä jäädään selvästi alle. Ekana tulee mieleen nokkien ajotus.

                            Comment


                            • #15
                              16 pesällä vitosestakin jarrutettu
                              6:sen lukuja kyllä täälläkin on. Mietin vain noita pakopaineita...

                              Comment


                              • #16
                                olisiko mitään tiedonkeruu käppyröitä hämmästeltäväksi, sellanen mielellään että näkyy portinkin toiminta.

                                Comment


                                • #17
                                  En pidä tuota 2,5 baria kovin pahana absoluuttisena arvona. Jos auto ei ole nakuherkkä eikä pakolämmöt lähde lapasesta ja tosiaan numerot alkaa kutosella niin mikäpä siinä? Kovaa ajoa vaan. Vehkeet toimii.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tiedon keruu mahdottomuus nytten, kun vaihteensiirtäjä taisi sanoa sopimuksensa irti... Meneekö yleensä se siirtopakka vai ihan haarukka mutkalle vai holkki jumii?
                                    Autoa tarkoitus hieman ehostella tulevan talvena... mm. pakolämpö mittaus jatkuvaksi. Auto PC 7" näytölle mistä voisi hieman katsella mitä nyt sitten kukin haluaa lähinnä hesteckkiä... Vesiruiskua,kytkintä onhan tuota listaa hieman.
                                    Mihis asti kipinä 1.8t puolilla? Ei ilmenny vielä ongelmia..

                                    Eikös pakolämpö ja paine kulje hieman käsikädessä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos Teppo viittaa 660hv tehoilla yhteen mustaan coupe quattroon, niin ei ollu vakionokilla.

                                      Nyt kun pakopaineista taas spekuloidaan, niin ilmeneekö pakopaine muunlaisena ongelmana teillä kuin paineviisarin nousuna? Ts. onko pakolämpöongelmia tai tehoalue liian kapea, eli tyrkkään 70kg momenttia 4500 kierrokseen ja maksimitehot 6000 kierrokseen? Tai jotain?

                                      Mä olen vahvasti sitä mieltä, että suurin osa pakopaineongelmista on penkittäjän ja kuljettajan korvien välissä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Perkules, kun ei ole käppyrää tällä hetkellä käsissä... Ulkomuistista ->

                                        vedot alkaa hieman alle 4500 (paineet 1.6Bar) hienosti 6800 asti ja sitten alkaa tippumaan. Väntökäyrä samanlaisesti, mutta alkaa tippumaan jossain 6500 kohdilla. Kiekuu 7500 asti.

                                        Huippu teho 6400 kieppeillä ja max väännöt 5000 kohdilla.
                                        Pakolämpöä ei mitattu.
                                        Vääntöä rajattu tuohon mihin race ja massa pitävät. Yhdessä vedossa luisti.

                                        Harisella kävi kai jotain osaavat.

                                        Tätä pakopainetta spekuloin sillä, kun tekisi mieli käydä ensi kesänä mailin matka kelaamassa...

                                        otetaan pois niin ei ihmisiä vituta.
                                        Ei se vituta, mutta, joku ulkopuolinen saattaa kiinnostua... Kovia lukuja on!

                                        Comment


                                        • #21
                                          KOKONAAN OFFTOPICCIA:


                                          Ei se vituta, mutta, joku ulkopuolinen saattaa kiinnostua... Kovia lukuja on!
                                          Tämä uskomus kalvaa harrastajakuntamme sisuksia vissiin ikuisesti.

                                          AKE suoritti laitonta viranomaisvalvontaa muutamia vuosia sitten, jolloin tiettävästi ainakin kaksi ihmistä oli nakitettu lukemaan foorumeita ja kiertämään tapahtumia tavoitteena bongailla laittomuuksia autoista.

                                          Nyt kuitenkin tästä tehtiin kaiketi kaikessa hiljaisuudessa kantelu, joka johti siihen, että AKEN yläpuolella oleva hallintoinstanssi (sisäasiainministeriö) lähestyi AKE:a ohjeistuksella, joka meni suurinpiirtein seuraavasti:

                                          AKE:n tehtävä on suorittaa ajoneuvoille lain määräämiä määraikaiskatsastuksia laissa ja asetuksissa määrätysti. AKE:lla on lupa olla hyväksymättä autoa tieliikenteeseen VAIN NÄISSÄ VUOTUISISSA TARKASTUKSISSA JA ILMENNEIDEN PUUTTEIDEN TAI LAITTOMUUKSIEN VUOKSI!

                                          e: lisätään tähän, että on olemassa lisäksi valvontakatsastus ja tienvarsikatsastus, mutta näitä kumpaakaan AKE tai katsastusviranomainen ei suorita ilman Poliisia, Tullia tai Rajavartiolaitosta

                                          Näiden tarkastusten ulkopuolista valvontaa suomessa suorittaa poliisi, tulli tai rajavartiosto. Ei AKE, ellei siltä olla jotakin tiettyä tapausta varten tehty virka-apupyyntöä.

                                          Urkkiessaan foorumeita ja määräillessään ylimääräisiä vuosikatsastuksia AKE rikkoi ei enempää eikä vähempää kuin perustuslakia.

                                          Asia käsiteltiin hiljaisuudessa.

                                          Mä olen oman foliopiponi polttanut jo ajat sitten. Viimeistään silloin, kun tajusin, että jos Poliisin intressi olisi saada kaikki mahdollinen autoharrastus loppumaan, se voisi järjestää kampanjan, jossa yhteistuumin katsastusinssin kanssa käytäisiin kiertämässä kilvet irti joka ikisessä radalle.com:ssa joka ikisestä autosta, jossa on vähänkin filunkia.

                                          Kuitenkaan, koska näin ei ole vieläkään käynyt, olen vahvasti siinä uskossa, että ei ole Poliisin intressien mukaista kytätä foorumeilta kenellä on 500hv ja kenellä vakio.

                                          Eikö lentokenttäkiihytyksissä ole nimenomaan poliisi ollu tutkaamassa? Tavan idiootteja nekin, jos eivät tajua, että saabi, joka kelaa maililla yli 300 vauhtia, ei ole ihan vakio, ja käy repimässä kilpiä irti ja laittamassa kuskia rautoihin.

                                          http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021245
                                          Viimeksi muokannut Repo/promo; 20.12.2010, 20:06.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Samanlaista stooria joskus kuullut olen.
                                            Mites tuo pakopaine mailin matkalla?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jospa aloitat jatkotoimet pakolämpömittarin ostosta ja asennuksesta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Suosituksia tuohon? Kaverilta olis jäänyt tuollainen 2.7Bit EGT anturi, jos sitä kokeilis? Mitäköhän se pukkaa ulos sieltä? Kenelläkään pinneistä hajua?


                                                Menee ohi hieman topicin Porkkis kerroppas saatko väännetyä rautaa S4->RS:seen?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  http://www.procater.fi/tuotteet.php?tuote=125

                                                  Tuostapa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kokemuksia ei ainakaan hinnalla pilattu?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Suosituksia tuohon? Kaverilta olis jäänyt tuollainen 2.7Bit EGT anturi, jos sitä kokeilis?
                                                      EGT:t lähettävät pulssileveysmoduloitua signaalia alueella n. 950-1025 C. PWM tuolloin 10-90 %. Pulssileveys alueet alle 1% ja yli 99 % käsitellään vikatilaksi.
                                                      Eli et sä noita halua ;)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Menee ohi hieman topicin Porkkis kerroppas saatko väännetyä rautaa S4->RS:seen?
                                                        Niin että mitä että hä? Kuulostaa kyllä joltain privalla lähestyttävältä asialta vaikka en kyllä ihan tajunnu mitä hakusessa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Niin että mitä että hä? Kuulostaa kyllä joltain privalla lähestyttävältä asialta vaikka en kyllä ihan tajunnu mitä hakusessa.
                                                          Eikös se ole hyvä, kun itse luule mitä on tekemässä, jos tietää?=)

                                                          S4 -> RS4 upgrade kaverilla mielessä.

                                                          Suosituksia tuohon? Kaverilta olis jäänyt tuollainen 2.7Bit EGT anturi, jos sitä kokeilis?
                                                          Lainaus:
                                                          EGT:t lähettävät pulssileveysmoduloitua signaalia alueella n. 950-1025 C. PWM tuolloin 10-90 %. Pulssileveys alueet alle 1% ja yli 99 % käsitellään vikatilaksi.
                                                          Eli et sä noita halua ;)
                                                          No hyi hyi. En halua. Ihmekkös, kun olen lukenut joskus egt delete juttuja=)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vastapaineongelmattomat vehkeet tuntuis toimivan paremmin. Ja samanlaisia referenssejä maailmalta, linkkasin johonkin keskusteluun garretin äijän mielipiteen. Ainakin kun omaa jarrutin Martikaisella erikseen vastapaine logattiin, jotta selviäisi käyttäytyminen, ja ompahan joissain ruiskuissa mapin lisäksi vastapaineohjaus. Ja mä nyt vaan kysyin logia että voitais ihan porukalla katsoa missä ongelma, josko jotain ongelmaa on, koska +600 ahtimella toteutunut +600 ei pahalta kuullosta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X