Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

K04-022 Hukkaportin tangon säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • K04-022 Hukkaportin tangon säätö

    Olisiko kenelläkään tietoa siitä, että millä paineella kuuluisi kyseisen ahtimen hukkaportin aueta tehtaan jäljiltä?

    Tuo ahdin on purettu niin monta kertaa, että tuntuu kuin tuossa hukkaportin toiminnassa olisi jotain häikkää.

    #2
    Wastegate adjustment
    Pressure Rod lift
    0,50 bar 5,50 mm

    Comment


      #3
      Päteekö tuo sama miten tarkasti muihin K04 turboihin? Esim vaikka RS6?

      Comment


        #4
        ei, pitää tarkistaa aina erikseen.
        Pressure Rod lift 0 bar - 2 mm Remark: Pretension: 2 turns of the adjusting nut

        Comment


          #5
          Ja K03:en (029) arvot lienevät turbotekniikan mukaan 0,37bar ja 4mm.

          Comment


            #6
            Mitä tuo RS6 turbon ohje oikein tarkoittaa? 0 barilla 2 mm auki? Ei se ainakaan sitä tarkoita, mutta ei oikein mene jakeluun. Olis ihan kiva saada ne säädettyä oikein :)

            Comment


              #7
              Joo, siis kopio ei lähtenyt kunnolla turbodrivenistä..

              0 bar tarkoittaa että on miinus 2mm rodliftiä. tarkennus; kun läppä on kiinni, kiristä siitä 2 kierrosta mutteria. Tarkastus sitten että avautuu saman verran samalla paineella.

              Haraldin tieto pitää paikkansa, Turbodrivenistä on sekin tieto.

              Comment


                #8
                Ok, nyt meni jakoon. Saakos tuolta (http://www.turbodriven.com/) jokainen noita säätötietoja, vai onko vain jälleenmyyjien juttuja? Kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta käydä katsomassa, mutta ei osu silmiin.

                Comment


                  #9
                  Jälleenmyyjille tarkoitetusta softasta on kyse. Kysymällä saa ns. avointa tietoa, mutta koodit puretaan vain omaan käyttöön.

                  Comment


                    #10
                    No kerropa vielä RS6 ja RS4 hukkaportin kellojen erot ja K03/K03 (biturbojen) kellojen säätöarvot? :) Meinasin josko laittaisi toiset kellot noihin RS6 turboihin.

                    Comment


                      #11
                      K03-16/17
                      Pressure 0,50 bar, rod lift 2,00 mm

                      RS4 K04-25/26 ja RS6 K04-28/29 säätöarvot samat keskenään.

                      Comment


                      • #12
                        Eli siis 0.5bar paineella kuuluisi tangon liikkua 5.50mm, kun läppä kiristetty oikein?
                        Saiskos vielä samat arvot K04-015 ahtimmelle? Kiitos :)

                        Comment


                          #13
                          ^kyllä.

                          K04-015 ahtimelle arvot:
                          Pressure 0 bar, Rod lift - 2 mm
                          Remark: Pretension: 2 turns of the adjusting nut

                          Comment


                            #14
                            Ihmetyttää että miten nuo säätöarvot on noinkin erilaiset K03 ja K04 turboille? (K03-16/17 ja K04-25/26 ja K04-28/29).

                            Mahtaako olla mitään käytännön eroa jos kellot vaihtaa ristiin? Tietysti noita voi mittailla laittamalla 0.5 baria molempiin (säädön jälkeen), ja katsoa aukeaako portit saman verran vai ei.

                            Comment


                            • #15
                              Pitääkö hukkaportintangon säätö tehdä uudelle ahtimelle? Vai saadaanko sillä vain hienosäädettyä käytettyä välyksellistä ahdinta. Olen juuri uusimassa K03s turboani K04:seen. Ahdin on Borg Warner K04-015

                              Vähän OT mutta siis mietin vain sitä että pitääkö vaihdon yhteydessä hukkaporttia säätää tehtaan jäljiltä, vai onko uudessa oikea säätö valmiina. ECU:n ohjelmaa pitänee muuttaa joka tapauksessa
                              Viimeksi muokannut hekee88; 28.11.2010, 16:14.

                              Comment


                                #16
                                ei tarvitse, uusissa ahtimissa on oikea säätö. Vain silloin jos osat on olleet irti.

                                Comment

                                Working...
                                X