Vaihdoin tuossa raitisilmasuodatinta ja samalla ajattelin katsastaa moottorin ilmansuodattimen kunnon. Putsarin koteloa irroittaessa kuvassa ympyröidyssä "mötikässä" toinen kumiletku oli hapertunut ja sitä irroittaessa "mötikästä" katksesi toinenliitinhaara. Sen verta jäin haarasta jäljelle, että lyhennetyn kumiletkun sai vielä klemmarilla kiinni, mutta uusi pitäisi varmuuden vuoksi vaihtaa. Mikä tuo ympyröity osa siis on?
Samalla huomasin, että ilmanputsarikotelolta turbolle päin lähtevä iso kumiletku oli hieman öljyinen. Ei valuvaksi asti, mutta kostea se oli öljystä koko ympärysmitalta. Onko jokin huohotinletku tukossa vai turbo rikki vai mikä tuota aihuttaa?
Kyseessä -99 a4 1.8t quattro.
Samalla huomasin, että ilmanputsarikotelolta turbolle päin lähtevä iso kumiletku oli hieman öljyinen. Ei valuvaksi asti, mutta kostea se oli öljystä koko ympärysmitalta. Onko jokin huohotinletku tukossa vai turbo rikki vai mikä tuota aihuttaa?
Kyseessä -99 a4 1.8t quattro.
Comment