Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tialin porteista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Tialin porteista

Olen hankkimassa nykyisen kiinanportin tilalle jonkun toisen, ja kattonut noita Tialin vaihtoehtoja.

Se mikä noissa on ihmetyttänyt, niin on hintaerot 44mm ja 46mm välillä. 44mm:ssä on vesijäähdytys ja V-bandit, mutta tuo 46mm maksaa kuitenkin reilusti enemmin. Ja tuo MV-R 44mm on vielä ilmeisesti melko uusikin tuote. Mistäköhän tuo hintaero johtuu?

Tuossa nyt muutama esimerkki ebaysta.

44mm
    46mm

Hintaerot ovat myös samaa luokkaa suomen nettikaupoissakin. Tuo 44mm portti taitaa tuossa olla kyllä vielä vanhaa mallia, eli ei MV-R.

http://www.jmtuonti.fi/cat/product_catalog.php?c=66

Itse ainakin olen tyytyväisenä tähän asti ajellut tämän kokoluokan portilla
    http://www.kkdmotorsport.com/kauppa....3&k=1277476190

Comment

Mä en näistä niin mitään ymmärrä, mut eikö jos on pienipesäinen ahdin, niin kannata käyttää suhteessa isompaa porttia? Toi mun nykyinen portti on niinkin iso kuin 50mm.
      Onko siitä jotain haittaa jos on iso portti? Muuta kuin että ne maksaa enemmin.

Comment

Pakopaineisiin auttaa isompi portti. Myöskin turbon koko/ahtopaine-suhde vaikuttaa portin valintaan. Mitä enemmän on tarvetta "hukata" pakokaasua, sitä isompi portti. Isolla ahtimella jos ajetaan neitipaineilla niin pienen portin kapasiteetti voi tulla vastaan ja paineet nousee yläkierroksilla vaikka portti selällään.

Liian iso portti voi kuulemma aiheuttaa ahtojen seilaamista, mutta itse en ole ainakaan kyseistä ominaisuutta saanut esille. Tietysti hukkaportin ohjaustapa vaikuttaa myös.

Millainen Teemun setup tulee muuten olemaan?

Comment

Innovativen kuulis, mutta en muista siipikokoja. Mulla on tohon kolme eri kokoista pakopesää, joista nyt ajattelin ensin kokeilla pienintä (.48). Porttia ohjataan Apexin AVC-R:llä. Kone on 1.8 16V.

Comment

Pienellä pesällä menee sitten niin tukkoon etten usko isollakaan portilla korjaantuvan. 1.8 on tietysti hiukan vähemmän herkkä tuolle kuin vitonen mutta tukkoon veikkaisin silti menevän.
            Viimeksi muokannut kalsket; 1.11.2010, 20:08.

Comment

Saako kysyä Teemu M, että miksi olet siirtymässä pois kiinamallista? Onko ollut ongelmia?

Comment

Tosta on kalvo rikki ja uutta ei löytynyt. Lisäks tosta on venttiilin ohjuri kulunu melko väljäksi, että siihen pitäis koneistaa uus. Kyllä toi pari kesää oli paikalleen ja ihan toimiva oli.

Comment

Pienellä pesällä menee sitten niin tukkoon etten usko isollakaan portilla korjaantuvan. 1.8 on tietysti hiukan vähemmän herkkä tuolle kuin vitonen mutta tukkoon veikkaisin silti menevän.
                  Joo näin voi olla. Edellinen ahdin oli myös .48 ja se toimi punarajalle asti (7800rpm), mutta tällä kokoonpanolla olisi kyllä tarkoitus hakea hieman isompia paineita ja ehkä myös punarajaa hilata ylöspäin. No se on hyvä, että on nuo vaihtopesät mitä voi kokeilla.

Luulen että kokeilen nyt sitten tuota MV-R 44mm porttia. Tuollainen 46mm portti olisi kiinnostanut sen takia, että sellainen olisi löytynyt suomenmaalta käytettynä, mutta se on fyysisestikin jo todella paljon isompi mitä tuo mv-r.

Comment

Tial 38, vitoskone ja 0.63 pesä. Onko huono yhdistelmä?

Comment

Ei kait sitä voi ihan tuolla vielä määritellä. Tehotavoite vaikuttaa "suht" paljon tuohon.

Comment

400-450

Comment

No ei se ainakaan liian iso ole. Mitkä on ahtimen siipikoot?

Comment

56/58. Tilan ahtauden takii vois tommosen survasta. Tai sit vaa yritettävä 44mm sovittaa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Teemu M Näytä viesti
                              Tosta on kalvo rikki ja uutta ei löytynyt. Lisäks tosta on venttiilin ohjuri kulunu melko väljäksi, että siihen pitäis koneistaa uus. Kyllä toi pari kesää oli paikalleen ja ihan toimiva oli.
                              mulla on tommonen kiinan hks-kopio hieman portattuna 50mm bemun kutosessa ja hayabusan motissa,eikä ole ongelmia ollut...

tuon kalvonhan voi tehdä vaikka harsovahvisteisesta kumimatosta tai paineletkusta,joskus eskilstunan porttiin tuli tommonen tehtyä...

ohjainväljyydelle lääkkeenä k-liner,maksaa paikasta rippuen 10-20e välillä...

Comment

Working...
                              X