Sellanen ihme juttu on nyt tapahtunu kahteen kertaan tämän kauden aikana että turbo on (perstuntuman mukaan) hyrähtänyt käyntiin aina vaan alemmilla kierroksilla. Konehuoneen palikat+softat on tietääkseni alkuperäiset.
Ostaessani A4, 1999, 1.8T auton huomasin turbon lähtevän käyntiin n. 2500rpm. Kesällä tuo turbon aktivoituminen tipahti ensin n. 2200rpm ja viikko sitten, öljynvaihdon jälkeen, turbon aktivoituminen alkoi n. 1900rpm.
Onkohan turbo menossa paskaksi? Mittarissa nyt 161tkm.
Itselleni mieluisampi vaihtoehto olisi tietenkin että tuo turbon herkistyminen johtuisi karstan poistumisesta. Edellisten omistajien käyttämästä bensasta / ajotyylistä ei ole tietoa mutta itse olen tankannut vain 98E:tä ja olen myös ajoittain "lähettänyt" autoa.
Mitään muita muutoksia en auton toiminnassa ole huomannut. Polttoaineen kulutus on pysynyt tasaisena eikä auto syö öljyä ollenkaan.
Vastauksista jo etukäteen kiittäen, KV
Ostaessani A4, 1999, 1.8T auton huomasin turbon lähtevän käyntiin n. 2500rpm. Kesällä tuo turbon aktivoituminen tipahti ensin n. 2200rpm ja viikko sitten, öljynvaihdon jälkeen, turbon aktivoituminen alkoi n. 1900rpm.
Onkohan turbo menossa paskaksi? Mittarissa nyt 161tkm.
Itselleni mieluisampi vaihtoehto olisi tietenkin että tuo turbon herkistyminen johtuisi karstan poistumisesta. Edellisten omistajien käyttämästä bensasta / ajotyylistä ei ole tietoa mutta itse olen tankannut vain 98E:tä ja olen myös ajoittain "lähettänyt" autoa.
Mitään muita muutoksia en auton toiminnassa ole huomannut. Polttoaineen kulutus on pysynyt tasaisena eikä auto syö öljyä ollenkaan.
Vastauksista jo etukäteen kiittäen, KV
Comment