Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant 2.6 V6 AT -96

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Avant 2.6 V6 AT -96

    Terve.

    En löytänyt kyseiseen autoon suurempaa keskustelua
    Elikäs edellä mainittu A4 olisi kyseessä ja siihen turboa/turboja miettimässä???
    siis kyseessä on 2.6 litrainen V6 vapari ja vielä automaatti lootalla, kilometrejä on 290 tkm ja laatikon öljyt olisis seuraavaksi huolto listalla, mutta asiaa onko mitään järkeä alkaa ahtamaan moista vekotinta??? siis että mitä kannattaisi vaihtaa/laittaa että kestäisi ja pientä hinta haarukkaa voisi kanssa laittaa??

  • #2
    Oikeastaan tähän hommaan on kolme tapaa. Tässä helppous ja oikeastaan myös hintajärjestyksessä:

    1) vaihda autoa S4:ään, siinä on 2.7Bi-T mutta muu pysyy "ennallaan" (paitsi vetotapa)
    2) vaihda nykyisen koneen tilalle 2.7Bi-T, jostain täältä löytyy projektikertomus asiasta
    3) hommaa jenkeistä "bolt-on" kompurasarja jonka jälkeen tarvitset VTT:n päästötestin ja muutoskatsastuksen jos haluat autosta laillisen

    Toki turboahtaminenkin on mahdollista mutta se on kertaluokkaa hankalampaa ja kalliimpaa kuin kompuran asentaminen.

    Comment


      #3
      Vaparin ahtaminen harvoin on mitenkään perusteltavissa. Helpompi ja halvempi reitti on se auton tai vähintäin turbomoottorin (sähköineen ja moottorinohjauksineen) hankinta.

      Tuon ikäisessä autossa myös päästöt on ongelmallisia. Lisäksi mikä tahansa moottori, alkujaankin turbo tuollaisilla kilometreillä menisi ensin remonttiin, sitten vasta keulalle.

      edit: kas Tero ehti just ennen painaa lähetänappulaa....

      Comment


      • #4
        Tässä on muuten tuo A4 2.8 30V --> 2.7 Bi-T -projektikertomus: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=53562

        Comment


        • #5
          Lisäksi tuossa 2.7T tekniikan upottamisessa ihan ensimmäisenä pitää selvittää kelpaako etuvedon jatkoksi myös katsastusmielessä.

          Onhan tuota taidettu 2.8 30v tekniikalla tehdä, että periaatteessa voisi käydä vertailumalliksi, mutta kuka haluaa tuollaisen padan etuvetoon? (c5 a6 kuskit tälläisellä yhdistelmällä hiljaa nyt :P)

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
            Lisäksi tuossa 2.7T tekniikan upottamisessa ihan ensimmäisenä pitää selvittää kelpaako etuvedon jatkoksi myös katsastusmielessä.

            Onhan tuota taidettu 2.8 30v tekniikalla tehdä, että periaatteessa voisi käydä vertailumalliksi, mutta kuka haluaa tuollaisen padan etuvetoon? (c5 a6 kuskit tälläisellä yhdistelmällä hiljaa nyt :P)
            Ei kai C5 ole saanut 2.7T etuvetona?

            Edit: I stand corrected.

            Comment


            • #7
              http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...8&pageNumber=1 Tuossa on esimerkki. Kyllä niitä on, mutta harvassa.

              Comment

              Working...
              X