Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

034 High flow catista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ei onnistu.

    Comment


    • #32
      Mun täytyy sit kai yrittää saada REVOn stage 2 softa jostain tai sitten laittaa spaceri lambdan ja putken väliin ja toivoo ettei se herjais.

      Doc-powerilta sähköpostilla kyselin REVOn stage 2 ohjelmaa. Sanoivat tarkistavansa saatavuuden autooni ja että voiko sitä käyttää tuon 034:n katalysaattorin kanssa, kun on kuulemma suunniteltu Milltekin katille. Ei ole kuulunut vaan mitään enään. Pitäisi vissii soitella ja kysellä.

      Käytitko A sitä 034:n omaa spaceria vai jotain muuta kun sanoit et herjailee silti?

      Comment


        #33
        034 spaceria käytin, antaa koodin satunnaisesti. Tuo vois pelata paremmin: http://www.raimotorsport.com/RAI-J-P...p/11620vib.htm

        Comment


        • #34
          Doc-Power vastaili että lähettivät auton tiedot silloin REVOlle ja sieltä löytyy nyt sopiva "cat-delete" -ohjelma. Hienoa toimintaa vaikka vastaus vaatikin pienen muistutuksen.

          Pääsee nyt asennushommiin. Onko mitään vinkkejä millä tekniikalla kannattaisi edetä? Onko mahdollista ujuttaa downpipe + katti yhdistelmä kokonaisena pois vai onko ne niiden välissä olevat pultit myös pakko saada jollain keinolla auki?

          Comment


            #35
            Ylöspäin ainakin mahtuu tulemaan katti+dp, jos ei ole turbo paikallaan. Alaspäin ei tullut kokeiltua, kun ei ollut auto tarpeeksi korkealla.

            Takaisinpäin sitten turbo+katti yhdessä. Ei ainakaan omilla työkaluilla onnistu tuon katin kiinnitys turboon, jos se on paikoillaan.
            Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:04.

            Comment


            • #36
              Itse olen aina irroittanut katin dp:stä ja turbosta kun noita olen rassaillut. Ne katin alapään pultit/mutterit hieman aiheuttaa kirosanoja mutta tehtävissä kuitenkin. Yläpään muttereihin auttaa esim. katkaistu 17mm lenkkiavain, jotta pääsee hieman pienempään rakoon vääntämään. Toivottavasti otit sen asennuskitin 034:lta myös, jossa tulee yläpäähän 14mm ulkomitalla olevat mutterit, helpottaa asennusta ja muistaakseni niitä orkkismuttereita ei saanut edes mahtumaan sinne.

              Comment


              • #37
                Joo otin asennuskitin mukaan. Tänää piti jo mennä vaihtelemaan, mutta nosturi jonne piti mennä olikin varattu. Inhottavan ruosteisilta näyttivät kyllä nuo katin alapään pultit kun tutkiskelin, eli kirosanoja on kyllä varmasti tiedossa. Toi lenkkiavain vinkki olikin hyvä niin vois ylimääräisen sellaisen käydä ostamassa.

                Comment


                • #38
                  Kysy ihmeessä vaikka www.lakesteel.org
                  Varmasti asentaa kunnolla. Voi olla vaan pitkät jonot.

                  Comment


                    #39
                    Ne katin alapään pultit/mutterit hieman aiheuttaa kirosanoja mutta tehtävissä kuitenkin.
                    Kyllä varmasti on. Ite sain yhden irti :)

                    ja muistaakseni niitä orkkismuttereita ei saanut edes mahtumaan sinne.
                    Kyllä ne mahtuu.
                    Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:04.

                    Comment


                    • #40
                      Sain tämän osan tossa viime toissapäivänä vihdoin laiteltua kiinni.

                      Ensin irrotettiin ylempi lambda-anturi ja sitten turbon ja catin väliset pultit. Kaksin ylintä otin luonnollisesti yläkautta, mutta alimmainen pultti lähti helpoiten alakautta. Tämän jälkeen irroteltiin koko pakoputki ripustuksistaan, että saatiin puolesta välistä autoa vedettyä putken liitos auki. Tämän jälkeen catti+downpipe ja alempi lambda-anturi tulivat yhtenä pakettina alakautta pois.

                      Kuulostaa helpolta ja ei oikeastaan ollut hirveän vaikea homma, mutta aikaa saatiin kaverin kanssa kuitenkin kulumaan taukoineen n.6 tuntia :D Ilman autonosturia olisi kyllä ollut tuskaa.

                      Ajattelin että tuo catti toisi yläkierroksille lisää potkua, mutta en siellä persdynolla huomaa ainakaa muutosta. Yllättäen jonnekkin 1500-2500 kierrosten paikkeille tuli selvästi lisää vääntöä. Turbo tulee mukaan paljon pehmeämmin ja tasaisemmin. Ilmeisesti turbo alkaa heräilemään aikaisemmin ja puhaltelee nyt jo ihan pienillä kierroksilla vähäsen. Toi 1.8T moottori on aika puhditon juuri ihan pienillä kierroksilla niin normaali kaupunkiajo tuntuu nyt helpommalta. Eron huomaa siis selvästi, mutta ei aivan siellä missä oletin.

                      Äänessä ei auton sisällä huomaa eroa, koska pakoääniä ei auton sisällä kuulu juuri lainkaan. Ulkopuolelta auton takanta kuunnellessa ääneen tuli möreyttä lisää ja kaasun päästäessä se "pauke" kuuluu selvemmin. Kuulostaa oikeastaan aika hyvältä. Downpipe minulla on vakio ja loppuputki on BSR.

                      Comment


                      • #41
                        Mulla odottaa 3" dp + racekat + 2,5" loppupää asennusta, jo kevyemmällä vannesetillä hain hieman notkeampaa käytöstä, onpa mannaa korvilleni tuo kommenttisi "Yllättäen jonnekkin 1500-2500 kierrosten paikkeille tuli selvästi lisää vääntöä" sillä kumminkin kyseessä on ihan käyttöauto ja sitä alarekisterin vääntöä on harvemmin (bensakoneissa) liikaa.

                        Luulenpa että lastutettuna se toinenkin pää (siis ylempi rekisteri) tuli paremmin esiin.

                        edit:Riku, onko tuo uusi kattisi alkuperäisellä paikalla (turbon perässä) vai siirtynyt alle?
                        Viimeksi muokannut tontsa; 6.7.2011, 19:43. Perustelu: Kysymyksen lisäys

                        Comment


                          #42
                          Ei se turbo saa ilmamassaa lävitsensä yhtään sen paremmin, vaikka pakopuoli hengittäisikin paremmin. Sitä vastoin alas tulee eroa, kun paine-ero on huomattavasti suotuisampi turbiinin eri puolilla.

                          Comment


                          • #43
                            tontsa: Joo alkuperäisellä paikalla on.

                            Tuollaista käppyrää esittävät sivuillaan.

                            Tasaisesti pitäisi tuoda tehoa koko kierrosalueen läpi. Omakokemus kuitenkin oli tosiaan että auttoi lähinnä turbon heräämiseen ja vääntöön kierroksilla alle 2500.

                            Comment


                              #44
                              Tuo nuutiminen kierrosten mukana pienentää eroa vakioon kokoajan. Aloittaa alempaa toki jäyheämmin, ja nuutuu sitten yläpäähän saavuttaessa, jolloin persdyno ei osaa sanoa enään mitään eroa.

                              Suurin tehoero on saavutettu alle viiden tonnin ja sekin on niin naurettavan pieni, ettei tuota kenenkään perse ajossa erota. Alapään potkuhan tuossa on eniten voimistunut, se on alle kolmen tonnin jo.

                              Comment


                                #45
                                Omien nopeiden logausten pohjalta näyttäisi juuri tuolta kuin on ylempänä kuvattu ja mitä persdyno kertoo. Alhaalla nousee paineet nopeammin, mutta sen jälkeen ero on aika minimaalinen.

                                Sinänsähän tuo ero ei ole merkityksetön, koska autoa ei kiihdytetä huipputeholla vaan läpi kierrosalueen. Pikaisten mittausten pohjalta 0-100km/h kiihdytyksestä lähti jokunen kymmenys ja 80-120km/h sujuu nelosvaihteella merkittävästi nopeammin (jopa sekunti eroa - tosin ihmetyttää hieman...).

                                Comment


                                  #46
                                  Tulipa tähän aiheeseen liittyen mieleen, kun kerran noista katsastuksista puhuttiin. Oman B6:n kanssa ei mitenkään turhan paljon jäänyt marginaalia päästömittauksessa häkäarvojen osalta. Luultavasti reilusti polkemalla saisi arvot turvallisemmalle alueelle - ja jos pääsisi kuuman katin kanssa saman tien päästömittaukseen. Pakokaasuistakin (ei pelkästään numeroarvoista) haistaa ettei puhdistusteho ihan vakion tasolla ole, mikä ei sinällään yllätä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tuli tässä keväällä laitettua tuollainen 034 motorsport highflow katti paikalleen ja nyt kesäkuun alussa oli katsastus ja tulokseen olinkin jo varautunut henkisesti.Häkä meni yli ollen 0,68 rajan ollessa 0,2.

                                    No varailin paikalliselle pikkupajalle ajan että mittaillaanpa uudestaan,ilman putsarin puhaltelin puhtaaksi ja tulpat vaihdoin kun oli ne jo kilometrien puolesta vaihdon kohdalla.Ennen mittausta ajelin auton lämpimäksi, ~30min ajoa reippailla kiihdytyksillä,lämmittelyn jälkeen auto kerkesi kuitenkin vielä 5-10min käydä tyhjäkäynnillä pajan pihassa.Mittaushetkellä häkäarvo pyöri kokoajan aivan siinä rajoilla 0,19-0,20.

                                    Muttapa kelvolliset mittaukset saatiin ja tiedän jatkossa käydä hakemassa päästölapun etukäteen.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Itsellä myös pari vuotta vanha 034motorsportin highflow katti vaihtui oem kattiin, kun ei mennyt tyhjäkäynnillä CO millään alle 0,2, jäi 0,37 vaikka kuinka polki. Mikä laadukas katti tuon tilalle? Porkkis suositteli HJS kattia, mutta niillä on hintaakin aika paljon enemmän kuin muilla. 3" yleismallinen olisi haussa, joka ei ahdista ainakaan 300-350hv tehoilla vielä. Tarkoittaako tämä käytännössä 200cell vai 100cell kattia? Onko kennon halkaisijalla merkitystä virtaukseen? Niin ja leimastakin olisi kiva päästä muutama vuosi päästöistä läpi.

                                      Autona A4 B7 2.0 TFSI

                                      Comment


                                        #49
                                        Catcon 200cel metallikateilla ässä ainakin mennyt hyvin läpi. Tai mitä nyt 6 kertaa katsastettu.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Täällä tuli Marteliukselta haettua Magnaflown 200 cell katti E-hyväksynnällä (~300€) jottei tarvitsisi joka leimalle putkea jumpata. Sen verran ajoin että tallilta konttorille vajaan 5 km päähän, auto seisoi pihalla reilu puoli tuntia kun oli hieman kiireitä ukoilla ja kuitenkin päästöistä läpi ilman temppuiluja. Katsotaan onko toiminta samanlaista vielä ensi vuonna

                                          Comment


                                          • #51
                                            Löysin marteliukselta vain tämän E-hyväksytyn katin. Laitoin siitä kyselyä, kun ei ollut mitään tietoja kerrottu. Magnaflow kateista en löytänyt E-hyväksyntää.
                                            E-hyväksytty metallikatti virityskäyttöön. Sisältää valmiin lambda paikan ja tulpan.
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 14.5.2020, 23:16. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tuo samainen juurikin. Jotenkin oletin olevan Magnaflown kun sellaisessa laatikossa sen käteen sain, mutta ei näköjään olekaan mitään merkkiä suoraan sanottu? Tiskillä kävin siis pelkillä saatesanoilla "Katalysaattori joka ei ahdista, E-hyväksynnällä, lambdan paikalla ja 3" tuumaiseen putkeen kiitos".

                                              Tiskillä höpöttelyn perusteella sain käsityksen että heillä sen verran suosittu tuote että välillä ei päädy kuormalavasta edes hyllyyn asti vaan lähtevät postiin samantien. Ja tosiaan itsellä nyt leimalla menossa vuosi 1, saa nähdä miten tulevina vuosina sujuu.
                                              Viimeksi muokannut JKaunisto; 15.5.2020, 05:31.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Laitoin kyseisen katin tilaukseen ilman E-hyväksyntää. Marteliukselta kysyin, että mitä eroa noilla on niin kuulemma täysin samoja tuotteita. Valmistaja on Redback. Kertoi riittävän noin 350hv tehoille asti enempää ahdistamatta, tämän pitäisi ahdistaa vähemmän ja olla laadukkaampi kuin magnaflown vastaava. Suositteli myös HJS kattia tuohon, koska se on kuumassa paikassa heti turbon jälkeen. Mutta hinta ratkaisi tällä kertaa Redbackin eduksi. Valmistajan mukaan tämän pitäisi kestää 1100c lämmön.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Noita Redbackeja saa myös Biltemasta.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X