Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 Turbo / Vapari

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 Turbo / Vapari

    Morjes, tietääkös joku onko työläs homma lähteä turbottamaan 1.8 vapari Audia vuosimallia -95, elikkä mitä eroa koneissa? Samat männät, puristus-suhde, öljynkierto ym. Vai menisikö ihan "heittämällä"? Että onko sama kone ilman turboa..

    Toisella foorumilla sanottiin että olisi kannattavampaa ostaa suosiolla 1.8T moottori, tai vaihtaa autoa.. Mutta ajattelin jos täällä joku Audisti olisi tehnyt kyseisen operaation.. Samat alustan osat näissä ainakin taitaa olla, eli jarruja ei tarvitsisi vaihtaa.

    Ja kyseessä siis ADR kone jossa puristussuhde ilmeisesti 10.3:1?
    Turbokone AEB 9,5:1?

    Täytyisi ilmeisesti ainakin matalilla ahdoilla ajella, jos ei mäntiä rupee vaihtamaan että puristussuhde muuttuisi, en hirveesti ahtamisesta tiedä enkä ole asiaa tämän tarkemmin tutkinut.
    Viimeksi muokannut 8866; 19.10.2010, 20:13. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa.

    #2
    Toisella foorumilla sanottiin että olisi kannattavampaa ostaa suosiolla 1.8T moottori, tai vaihtaa autoa..
    Hyvin sanottu, ja tuohon ei voi kun yhtyä.

    Comment


    • #3
      Järjetön homma, rahaa palaa varmasti sen verran että samalla summalla vaihdat nykyisen autosi B6 korimallin 1.8T quattroon...

      Comment


      • #4
        Jep, kunhan vaan mietin asiaa, kun olisi ollut yksi turbotekniikka tarjolla. ;) Ja ei tässä edes tehoa vielä tee mieli, kun korttiakaan ole..

        Comment


        • #5
          Jos saat halvalla 1.8t koneen ja muut tarvittavat palikat ja haluat harrastaa, niin mikä ettei. Mutta helpommalla pääset autoa vaihtamalla ja auton arvokin pysyy luultavasti parempana.

          Mutta vaparia ei kannata alkaa turbottamaan, se on ihan varma.

          Comment


          • #6
            Että onko sama kone ilman turboa..
            Ei se mikään Sierra ole...

            Comment


            • #7
              no jos täs virittään alkaa niin eikös se ny onnistu tostakin koneesta! niin olikos tos vaparin lohkos öljy suihku männille vai onko edes turbon lohkos? kiinnostaas tietää??

              Comment


              • #8
                Ihan käytännöllisyytä ajatellen, niin ton nykyisen vähäpäästöisen moottorin turbottaminen tulee hyvin kalliiksi kaikkine päästömittauksineen jos sen vielä papereihin haluaa. Luvalliset paperit on siitä hyvät et auton saa vielä katsastettua tieliikennekäyttöön, ei tarvi rata/peltoautoksi jättää.

                Sen sijaan ton valmiin turbotekiinkan voi asentaa paikoilleen ehkä helpommin, eli suorittaa autolle tekniikanvaihdon jos vain homman pystyy toteuttamaan lain sallimien prosenttien puitteissa. Silti saattaa pitkälti vaatia johtosarjojen ja sähkövermeiden vaihtamista myös.

                Comment


                • #9
                  Itsekkin aikani pähkäillyt, että jos vaikka löysi tuohon 80q urpon kiinni. Mutta tekemistä olis niin pirusti, mutta toisaalta onhan sitä jo valmiiks hinkutettu useampi vuosi. Miksi ei sitten pari lisää.

                  Oma lähtökohta on helpompi, koska vanhus on semmoinen pieru päästöjen suhteen, ettei niitä mitata. Kissa lähtee heti pois, kunhan siitä vaan aika jättää (sitäkään kun ei tartte olla -> voi pitää toisenlaista kissaa ohjaamossa). Pitää vissiin tunkeilla vähän enemmän päätä muiden clubilaisten autojen konehuoneen puolelle tapahtumissa ja tutustua mitä niistä löytyy... josko se siitä se ajatus sitten lähtisi.

                  Mutta juuh.. 5 vuotta asiaa pähkäillyt ja täytyy todeta, että harrastus ei ole harrastus jos siihen ei kaikki rahoja käytä. = osta suosiolla uudempi peli ja lähde sitä sitten rakentelemaan. Tai sitten ostat jonkun vanhan ja rupeat sijoittamaan pirusti aikaa ja yhden b6/b7 audin hinnan.

                  Comment


                  • #10
                    Onhan se hyvä että on intoa, mutta miksi ihmeessä mätkiä päätä seinään kun vois sen AEB:nkin hankkia aihioksi. Jos nikkarointia haluaa, niin tekee siihen vaikka kuten Putko teki 1.9Tdi:stä, http://www.youtube.com/watch?v=6xSNW...eature=related
                    Tuota videota kyllä jaksaa katsoa aina vaan. huikeaa.

                    Jos 1.8 vaparin turbottaa,niin melkeinpä lupaan että kukaan ei osta sitä. No ehkä alle vakiovaparin hinnan?

                    Comment


                    • #11
                      "ot" saattaa tuossa "kuten Putko teki 1.9Tdi:stä"
                      menossa olla mukana melkoinen "voimasavu" :D

                      Comment


                      • #12
                        menossa olla mukana melkoinen "voimasavu" :D
                        Ei välttämättä... savuhan johtuu siitä että suhteessa enemmän syöttöä kuin ilmaa. ilmansaanti ei tuossa taida se isoin kynnyskysymys olla ;-)

                        Veikkaisin että "keskinkertainen" voimasavu, en toki ole livenä nähnyt niin en tiedä.
                        edit_ se on kyllä totta että sopallahan se dieseli liikkuu.

                        Putko vois kommentoida itse =)

                        Comment

                        Working...
                        X