elikkä mulla on audi a4 1.9 tdi 66 kw vm 97 ja semmoinen ongelma että ku ajelee pitkää vaikka 90 km/h tai sit ku ohittaa ja pääsee johonki yli 120 vauhtii niin auto nykäsee ja tuntuu että tehot häviää puoleen se ei jaksa kulkea ku sataa. aivan ku turbo lopettais toimimasta. mut ku vaikka vauhdista sammuttaa ja käynnistää niin vika poistuu mut tulee vähän päästä takas. oon vuosi sitte tukkinut egr venttiilin ja oon vaihtanut ilmamassamittarin anturin
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tehot katoavat ajossa, A4 1.9tdi 66kw -97
Collapse
X
-
miksu_pAvainsanat: Ei mitään
-
ei ahda
Moro!
Kysyisin Audi A4 b5 1.8 turbosta, kun ei välillä nosta paineita?:S kun vakiona pitäisi ahtaa se 0.6.. niin nyttenkin ahtaa vain sen 0.1-0.3 Sain pelaamaan sen siten että kun laskin vaihteita jostain n.60 vauhdista kakkoselle asti niin silloin kun kierrokset nousivat nopeasti ylös niin auto "yskäisi" ja läväytti paineet sinne tappiin 0.5 ja 0.6. pelasi taas pari päivää mutta nyt on taas jotenkiin tukossa??? että mikä voisi olla vikana, jossain jotain tukkeumia vai mitä??? auttakaa te viisaammat, kiitos jo etukäteen!!!
Comment
-
jep jep... voikose olla tuo N75, jos välillä pelaa ja välillä ei?? ja mitä tuo N75 lähinnä tekee ja missä se sijaitsee? onko se sellanen sähköliitin mistä yleensä on katkennut johto?? olenko aivan väärässä? ku sellaisen löysin ainakin ja kun avasin sen ni edellisen omistajan toimesta oli kolvattu johto takaisin kiinni, kun oli mennyt poikki...
Comment
-
Nimenomaan se voi olla se N75 ja siihen menee sähköliitin ja 3 letkua.
Se on ahtopaineensäätöventtiili. Jumittaessa välillä toimii ja välillä ei. Yleinen ongelma on, että N75 jää auki ja auto yliahtaa -> menee limp modeen.
Paljon lisää N75sesta, sen toiminnasta, sijainnista ja näöstä löydät syöttämällä hakukenttään "N75".
Ja kuten sanoin. Vikakoodien luku voi avittaa, mutta jumittava N75 ei pakosti anna vikakoodia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A S V Näytä viestijep jep... voikose olla tuo N75, jos välillä pelaa ja välillä ei?? ja mitä tuo N75 lähinnä tekee ja missä se sijaitsee? onko se sellanen sähköliitin mistä yleensä on katkennut johto?? olenko aivan väärässä? ku sellaisen löysin ainakin ja kun avasin sen ni edellisen omistajan toimesta oli kolvattu johto takaisin kiinni, kun oli mennyt poikki...
Comment
-
No nyt löytyi vika, ahtoputki halki siitä haaran juuresta mistä lähtee putki bypassille. sit myös bypass rikki, tod. näkösesti kalvo menny. kun siellä on nyt kiinni forgen bypass, niin ei viittis uutta laittaa sitä vakio bochii. ni mikäs ois joku hyvä ja halpa bypassin minkä sinne vois laittaa? onko forgella jotain mallia vai mitäs te muut ootte laittanu? jos vaikka linkkiä laittaisitte et mistä voi tilata ja sit et onko sillä valiä että laittaako dumpin vai bypassinn?? kumpaa suositellaan? molemmistahan kuuluu suhaus tai ainakin tuosta minun forgesta kuuluu... ja autohan oli Audi A4 1.8T vm-97
Comment
-
Forgen bypass on mäntätoiminen, siinä ei ole kalvoa.
Korjatkaa joku jos olen väärässä.
Vaihda Audi TTn alkuperäinen bypassi siihen ja ihmettele sitten lisää.
Niin ja olet näköjään moottorit.netiinkin pistänyt ongelmasta kyselyä. Suosittelen olemaan hieman varovainen tollasten kanssa, koska tuolla esim. annetaan ymmärtää, että voit huoleta laittaa dumpin autoosi. Ei näin.
Comment
Comment