Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehot katoavat ajossa, A4 1.9tdi 66kw -97

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tehot katoavat ajossa, A4 1.9tdi 66kw -97

    elikkä mulla on audi a4 1.9 tdi 66 kw vm 97 ja semmoinen ongelma että ku ajelee pitkää vaikka 90 km/h tai sit ku ohittaa ja pääsee johonki yli 120 vauhtii niin auto nykäsee ja tuntuu että tehot häviää puoleen se ei jaksa kulkea ku sataa. aivan ku turbo lopettais toimimasta. mut ku vaikka vauhdista sammuttaa ja käynnistää niin vika poistuu mut tulee vähän päästä takas. oon vuosi sitte tukkinut egr venttiilin ja oon vaihtanut ilmamassamittarin anturin

  • #2
    Hakuun limp mode ja alkaa selvitä. Vikatila rajoittaa ahdot.

    Comment


    • #3
      Varmaan yliahtaa ja siitä limp mode. Koodien tarkistus ja sitä kautta purkamaan kohteita. N75 vois olla ensimmäinen tsekattava.

      Comment


      • #4
        ei ahda

        Moro!
        Kysyisin Audi A4 b5 1.8 turbosta, kun ei välillä nosta paineita?:S kun vakiona pitäisi ahtaa se 0.6.. niin nyttenkin ahtaa vain sen 0.1-0.3 Sain pelaamaan sen siten että kun laskin vaihteita jostain n.60 vauhdista kakkoselle asti niin silloin kun kierrokset nousivat nopeasti ylös niin auto "yskäisi" ja läväytti paineet sinne tappiin 0.5 ja 0.6. pelasi taas pari päivää mutta nyt on taas jotenkiin tukossa??? että mikä voisi olla vikana, jossain jotain tukkeumia vai mitä??? auttakaa te viisaammat, kiitos jo etukäteen!!!

        Comment


          #5
          vastaus olisi noissa ylemmissä viesteissä jos vaivautuisit lukemaan edes ketjua mihin kirjoitat.

          Autosi on limp modessa : Vikakoodien luku ja lonkalta vedettynä N75 todennäköisesti rikki

          Comment


          • #6
            jep jep... voikose olla tuo N75, jos välillä pelaa ja välillä ei?? ja mitä tuo N75 lähinnä tekee ja missä se sijaitsee? onko se sellanen sähköliitin mistä yleensä on katkennut johto?? olenko aivan väärässä? ku sellaisen löysin ainakin ja kun avasin sen ni edellisen omistajan toimesta oli kolvattu johto takaisin kiinni, kun oli mennyt poikki...

            Comment


              #7
              Nimenomaan se voi olla se N75 ja siihen menee sähköliitin ja 3 letkua.

              Se on ahtopaineensäätöventtiili. Jumittaessa välillä toimii ja välillä ei. Yleinen ongelma on, että N75 jää auki ja auto yliahtaa -> menee limp modeen.

              Paljon lisää N75sesta, sen toiminnasta, sijainnista ja näöstä löydät syöttämällä hakukenttään "N75".

              Ja kuten sanoin. Vikakoodien luku voi avittaa, mutta jumittava N75 ei pakosti anna vikakoodia.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja A S V Näytä viesti
                jep jep... voikose olla tuo N75, jos välillä pelaa ja välillä ei?? ja mitä tuo N75 lähinnä tekee ja missä se sijaitsee? onko se sellanen sähköliitin mistä yleensä on katkennut johto?? olenko aivan väärässä? ku sellaisen löysin ainakin ja kun avasin sen ni edellisen omistajan toimesta oli kolvattu johto takaisin kiinni, kun oli mennyt poikki...
                Täällä ohjeet: http://audi-diy.blogspot.com/2007/10...placement.html

                Comment


                • #9
                  No nyt löytyi vika, ahtoputki halki siitä haaran juuresta mistä lähtee putki bypassille. sit myös bypass rikki, tod. näkösesti kalvo menny. kun siellä on nyt kiinni forgen bypass, niin ei viittis uutta laittaa sitä vakio bochii. ni mikäs ois joku hyvä ja halpa bypassin minkä sinne vois laittaa? onko forgella jotain mallia vai mitäs te muut ootte laittanu? jos vaikka linkkiä laittaisitte et mistä voi tilata ja sit et onko sillä valiä että laittaako dumpin vai bypassinn?? kumpaa suositellaan? molemmistahan kuuluu suhaus tai ainakin tuosta minun forgesta kuuluu... ja autohan oli Audi A4 1.8T vm-97

                  Comment


                    #10
                    TT audin bypass ainoa oikea. Dumppi ei toimi MAF autoissa kun päästää ilmat pihalle välissä.

                    Vaikea lukea tuota tekstiäsi. Onko siellä nyt forge kiinni jonka epäilet olevan rikki?

                    Comment


                    • #11
                      juu siellä on nyt forgen bypass, josta varmaankin kalvo mennyt...

                      Comment


                        #12
                        Forgen bypass on mäntätoiminen, siinä ei ole kalvoa.

                        Korjatkaa joku jos olen väärässä.

                        Vaihda Audi TTn alkuperäinen bypassi siihen ja ihmettele sitten lisää.

                        Niin ja olet näköjään moottorit.netiinkin pistänyt ongelmasta kyselyä. Suosittelen olemaan hieman varovainen tollasten kanssa, koska tuolla esim. annetaan ymmärtää, että voit huoleta laittaa dumpin autoosi. Ei näin.

                        Comment


                        • #13
                          Aleksi: voihan se olla että Forgeltakin löytyy kalvo pässiä.
                          Niko: Laita vaan se tt:n pässi kiinni. Jos autoosi on laitettu kartiosuodatin ym niin varmaan suhahtaa vaikka olis minkälainen by-pass. Siis jos nyt sitä suhahdusta haluat.

                          Comment


                            #14
                            Ok. Olen aina luullut että nuo forget ovat mäntämallisia. Hyvä tietää tämäkin.

                            Comment


                            • #15
                              En varma ole mutta kuitenkin.

                              Comment


                              • #16
                                juu, kiitos näistä tiedoista :) ja aamulla lähti slamitilta tilaus Audi TT:n bypass... ;))

                                Comment


                                • #17
                                  Forgelta on saanut kalvopässiä, mutta ei näytä enää kuuluvan valikoimiin.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X