Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

alipaineet hukkuu ahtojen aikana ja aiheuttaa nykimistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • alipaineet hukkuu ahtojen aikana ja aiheuttaa nykimistä

    Ongelmana on ollut nykiminen ahdoilla. Olen koittanut paikallistaa vuotoa alipaineletkuista ja venttiileista. Imusarjan päästä lähtevä letku suhistaa koko ajan ainakin tyhjäkäynnillä ..eli tuntuu siltä ettei saa alipainetta pysymään putkistossa. Kokeilin kompuralla alipaineistaa putkia imusarjan päästä painesäiliön suuntaan. Paineet pysyi tuossa testissä ja toisaalta venttiilit toimi oikein ja oikeaan suuntaa.

    Tuon testin jälkeen aloin koneen käydessä puristaa pihdeillä letkuja lyttyyn etsien reittiä mikä ko. suhinan aiheuttaa. Selvisi että N249 venttiilin suulta sivuun lähtevän letkun lytistys poistaa suhinan. Tuo letkuhan menee bypassille. Onko siis normaalia että tuosta letkusta virtaa ilmaa tyhjäkäynnillä läpi imusarjan suuntaan. ...käsittääkseni bypass vuotaa nyt ja aiheuttaa ahdoilla alipaineen katoamisen.
    Viimeksi muokannut okkim; 3.11.2010, 14:58. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna forumisoftan hoitaa se.

  • #2
    On kyllä niin sekavaa tekstiä että vaikea ymmärtää.

    Alipaineet katoaa ahdoilla? miten paineilla voi olla alipainetta? ei ymmärrä.

    Ahtovuotoa kai tässä yritetään metsästää? paineet ei siis nouse ja nykii..

    Comment


    • #3
      Pitkä kuvaushan siitä tuli juu ja varmuudella joku ymmärtää kun asiasta riittävästi tietää.

      Niin ja ahdoilla juurikin pitäisi silti alipaineet pysyä systeemissä alipainesäiliön avustuksella Alipaineella toimivien ohjausten kun pitäisi toimia myös imusarjan ylipaineen(ahdon) aikana.
      Viimeksi muokannut okkim; 3.11.2010, 14:58. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna forumisoftan hoitaa se.

      Comment


      • #4
        Bypassin kalvo on rikki. Saat uuden bypassin vaikka tänään Ihodesta.

        Comment


        • #5
          jahas, onko ylimääräinen? Nelkun orkkis vai jokin muu ?

          Comment


          • #6
            Audi-miehellä on aina yksi uusi TT:n bypass hyllyssä. Toiminta sama, kalvon kestävyys pidempi.

            Siis tämä.

            Comment


            • #7
              No niinpä tietysti. Laitoin yv:tä.

              Comment


              • #8
                No niin. Pässi vaihtui alkuviikosta.
                Sen paremmin en sitä vanhaa vielä ole alipaineella testaillut mutta pikaisesti käsin testaamalla se oli rikki.

                Nykimistä ahdoilla ei ole ko. operaation jälkeen, ainakaan vielä esiintynyt. Alavääntö kyllä tuntui muuttuvan huonommaksi. Ehkä siitä syystä että, turbo hoitelee nyt tehtäväänsä siellä kierrosalueella missä pitäisikin.

                Kiitokset vielä Jarkolle varaosan järjestämisestä.
                Viimeksi muokannut 8866; 26.10.2010, 16:15. Perustelu: Foorumi hoitaa automaattisesti rivittämisen.

                Comment


                • #9
                  No eihän se kuntoon tullut. Alkaa rykiä edelleen pitkällä vedätyksellä. Imusarjan päästä virtaa edelleen ilmaa koko ajan läpi L-muotoisesta letkusta suction jetim suuntaan ja ko. letkuviritys viritys suhisee. Luulin tuon jo olevan normaalia suhinaa mutta taidan jatkaa vian etsintää samalta suunnalta. Nokkapihdeillä vaan letkua ruttuun ja selvittämään minkä letkun tulppaus saa suhinan lakkaamaan.

                  "System too lean" vikakoodi ilmestyy lokiin luentojen välillä. Liekö tällä jotain tekemistä ongelman kanssa.
                  Viimeksi muokannut okkim; 3.11.2010, 11:17. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna forumisoftan hoitaa se.

                  Comment


                    #10
                    System too lean viittaa imuvuotoon tai rikkinäiseen MAFiin. Tässä tapauksessa ainakin imuvuotoon jos siellä joku suhisee. Miksi et korjaa vain letkuja ja klemmareita suhinakohdasta?

                    Comment


                    • #11
                      niin, tarkoitan suhinaa joka kuuluu letkun sisältä eli ts. letkussa virtaa koko ajan ilmaa. Ymmärtääkseni alipaineen tulisi likimain tasaantua kun paineakku ladattu. Varsinaista vuotokohtaa en siis ole paikallistanut.

                      Alipaineletkut, klemmarit ja muut käyty läpi. Suction jet vaihdettu. Alipainepuolen letkut olen myös paineistanut/alipaineistanut. Olinkin lähes 100% varma että pässi vuosi alipaineet pihalle mutta ilmeisesti vuoto tapahtuukin jotain toista kautta ....jos nyt edes haen vikaa oikeasta paikasta. Tuskin vika on ainakaan maffissa koska auto toimii muuten ihan ok, lukuun ottamatta pitkiä vetoja ahdoilla.
                      Viimeksi muokannut okkim; 3.11.2010, 11:18. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna forumisoftan hoitaa se.

                      Comment


                        #12
                        Tuo system too lean MAF vika tulee nimenomaan silloin ku vedättää lämä tiskissä.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, eli maffissa saattas kans olla häikkää. Se kuitenkaan tuskin aiheuttaa voimakasta nykimistä ? Eli kyseessä olisi toinen erillinen vika.
                          Viimeksi muokannut okkim; 3.11.2010, 14:57. Perustelu: Edelleenkään älä rivitä itse. Rivinvaihdot menee mihin sattuu kun kaikilla ikkunan koko ei ole sama.

                          Comment


                            #14
                            Mihin tolla suction jetillä viitataan?

                            MAF voi aiheuttaa myös voimakasta nykimistä jos on rikki.

                            Comment


                            • #15
                              Poikkea viikonloppuna. Käydään koelenkillä ja hutkitaan vähäsen.

                              Suction jet pump on alipainetehostimen alipainetehostin. http://forums.audiworld.com/picture....ictureid=99868

                              Comment


                              • #16
                                Valitettavasti viikonloppu on/oli täyteen puukattu muuta puuhaa ja en kerinnyt Ihodessa poikkeamaan.

                                Helpolla tulee priorisoitua muuta puuhaa autoremontin edelle niin kauan kun se vaan jotenkin edes toimii... Aikaa kun on vaan se 24h vuorokaudessa.

                                Toisaalta tarttis tää vika saada korjattua ennen kuin ilmenee kaksi seuraavaa.

                                Comment

                                Working...
                                X