Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

sirittävä ääni 1.8T, bypass venttiili rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • sirittävä ääni 1.8T, bypass venttiili rikki?

    Audissani on sellainen ongelma että se pitää silloin tällöin hieman sirittävää ääntä. Äänen taajuus nousee kierrosten mukana joskin taajuus ei ole mielestäni sama kuin moottorin kierrosnopeus.

    Ääntä ei kuulu aina mutta vain silloin tällöin. Se voi olla vaikka yhden päivän ajan päällä ja toisena taas sitä ei kuulu lainkaan.

    Järkeenkäypä selitys voisi olla vuoto imupuolella. Voisiko blow-off/bypass venttiili olla jotenkin rikki niin että se silloin tällöin jumittuisi lievästi auki asentoon?
    Viimeksi muokannut TeroPee; 21.10.2010, 17:06. Perustelu: muokkauskoodit pois

    #2
    Toki voi bypass olla rikki kun eikä ole mitenkään harvinaista. Oletko varma että ei ole turbo joka ääntää?

    Comment


    • #3
      Toivottavasti ei ole turbo! Luulis sen koko ajan pitävän ääntä jos turbo olis rikki? Nyt se pitää ääntä vaan sillon tällön.

      Comment


      • #4
        Jos siellä on oem/tt by-pass niin se on kyllä rikki kerrasta, ei silloin tällöin, jos taas jotain ihan muuta (esim mäntämalli) niin sitten voi tuon tehdäkkin.

        Comment


        • #5
          Ahtimen painepuolen siivet ottavat runkoon kiinni, voi kestää vielä pitkään ennen kuin rikkoutuu täysin.

          Comment


          • #6
            Yllä olevassa tilanteessa kuuluuko ääni myös paikallaan kaasutellessa?

            Comment


            • #7
              Voi kuulua.

              Comment


              • #8
                Ittellä pätki auto kiihdytyksessä 6-vaihde silmässä ja kierroksilla 2000 nosto 3000... Epäilin By-passia ja vaihdoin sen TT:n parempaan malliin. Vanha oli ihan vag osa ja vuosi toiseen suuntaan puhaltaessa, mitä tämä uusi TT:n by-passi ei tehnyt. Ei siis ollut täysin rikki vanha.

                Ei tosin auttanut pätkimiseen, johtuu luultavasti lambdasta, joka antaa vikakoodia.

                Comment


                • #9
                  Onko täällä kuin moni vaihtanut tuon TT:n by-pass venttiilin kun itellä se ei ainakaan aeb koneen turbon imuputkeen käynyt suoraan, olisi vissiin vaatinut uuden putken?

                  Comment


                    #10
                    pitäs mennä aeb:hen suoraan, ainakin itellä meni

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä se alkuperäseen putkeen menee.

                      Comment


                      • #12
                        Varmaan menee tähän samaan topiciin. Mut itelle ilmesty semmonen sirittävä ääni joka ilmestyy ahtaessa. Eli kierrosluku ei vaikuta mitenkään mut hyvin saa kuulumaan törkkäämällä isommalla vaihteella kaasun pohjaan. Ahtomittaria en ole vielä asentanu tähän joten paha sanoa millä ahdoilla alkaa kuulumaan.
                        Onko kellään ollut vastaavaa ja selvittänyt alkuperää? Ääni ei oo korkeataajuista suhinaa vaan kuulostaa enemmänkin pieneltä sähkömoottorilta.

                        Comment


                        • #13
                          Itsellä pari vuotta sitten rupesi AEB pitämään ihmeellistä sirittävää ääntä. Se ei kuulunut aina, vaan satunaisesti vedätyksessä.
                          Vika löytyi lopuksi, pitkän etsinnän jälkeen jakopäästä.
                          Sieltä oli se pieni jakohihnan ohjainrulla, halkaisialtaan n.2cm oksensentanut neulat pihalle.
                          Ääni tuli kun ulkokooli ja sisäkooli resonoi keskenään, kun ei ollut enää neuloja välissä.
                          Kun oti jakopään auki, niin neulat tipahti tallin lattialle ja jakohihnasta löytyi pari reikää.
                          Oli varmaan tuuri, ettei mitään suurempaa haaveria sattunut.
                          Jakopäällä ei ollut ajettu kuin n. 40000, mutta kivijalkatalo ei korvannut mitään, koska olin itse vaihtanut jakopäähän kaikki uudet osat.

                          Comment


                          • #14
                            Muistatko miten toi ääni tuli sulla? Mulla tulee siis iha vaan ku ahtoja nostaa esmes painamalla isommalla vaihteella kaasun pohjaan. Kierrosluvulla ei tunnu olevan muuta merkitystä ku että aivan pienimmillä kierroksilla ei tietystikkää ahtoja saa nousee.
                            Jotenki ei kuulostais laakerivialta ku sen kyl pitäis rutista melkeinpä koko ajan ja varsinki korkeilla kierroksilla. Ellei sit oo ton ahtimen laakerit.

                            Comment


                            • #15
                              Ota ylimäinen jakopään koppa auki, sieltä näät sen ohjainrullan.

                              Comment


                              • #16
                                Tuntuupi siltä ettei tarvi. Vaihoin ton pässin varmuuden vuoksi ku eipä tuo paljoa maksanu ja samalla vaivalla sai tarkastettuu noi ahtoletkut vuotojen varalta. Valitettavasti pässi on ehjä mut imuletkun ku otti irti niin huomasin öljyä kaasuläpässä. Joten nopea diagnoosi olisi että ahdin on leviämässä. Eli eipä tässä varmaan muuta voi ku ruveta kattelee K04sia vai onko jollain tiedossa joku parempi vaihtoehto?
                                Kaipa silti vois tos kurkata jakopäähän jotta huomaisi senkin olevan entinen että vitutuskäyrä kohoaisi vielä pikkasen kovemmaksi
                                Edit:Ahdin oli aivan saakelin väljä. Ja siritys loppui kun vaihtoi tilalle uuden ahtimen.
                                Viimeksi muokannut Maastomato; 30.1.2011, 18:57.

                                Comment


                                • #17
                                  Kaasuläpässä oleva öljy on normaalia huohotusöljyä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo, kaasuläpässä oleva öljy on aivan normaalia. Itsellänikin se on öljyinen, ja alkuperäinen 230000 ajettu turbo ahtaa n.1,3 bar. MTM softa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X