Jatketaanpa ääniteemaa ja 1.8t:n äänimaailman ihmettelyä.
Osaisiko kukaan sanoa että missä voisi olla vuoto tuon koneen ali-/ylipainejärjestelmässä
joka aiheuttaa vihellystä kun lähtee vedättämään vähän päälle 2000rpm. Ääni loppuu hyvin selkeästi vähän ennen 3000rpm ja veto jatkuu tasaisesti.
Toki ääni voi tulla muualtakin mutta kun sitä ei ilman kuormaa esiinny niin luulen sen liittyvän ilman tai bensan paineisiin (turboon, paineletkuihin tai bensaletkuihin). Tässä ilmeisesti pitäisi osata arvata että mikä muutos tapahtuu tuossa noin 3000rpm kohdalla jotta ääni lakkaa. Lisäoireena voisi mainita satunnainen turboviive jonka takia pitäisi varmaan forge putsata mutta ei ole vielä tullut tehtyä.
Koneessa on bypassin ohjausventtiili (N249) joten voisiko se aiheuttaa tuollaista ääntä ja vuotoa. Letkut on venttiililtä imusarjaan ja bypassille vaihdettu.
Osaisiko kukaan sanoa että missä voisi olla vuoto tuon koneen ali-/ylipainejärjestelmässä
joka aiheuttaa vihellystä kun lähtee vedättämään vähän päälle 2000rpm. Ääni loppuu hyvin selkeästi vähän ennen 3000rpm ja veto jatkuu tasaisesti.
Toki ääni voi tulla muualtakin mutta kun sitä ei ilman kuormaa esiinny niin luulen sen liittyvän ilman tai bensan paineisiin (turboon, paineletkuihin tai bensaletkuihin). Tässä ilmeisesti pitäisi osata arvata että mikä muutos tapahtuu tuossa noin 3000rpm kohdalla jotta ääni lakkaa. Lisäoireena voisi mainita satunnainen turboviive jonka takia pitäisi varmaan forge putsata mutta ei ole vielä tullut tehtyä.
Koneessa on bypassin ohjausventtiili (N249) joten voisiko se aiheuttaa tuollaista ääntä ja vuotoa. Letkut on venttiililtä imusarjaan ja bypassille vaihdettu.
Comment