Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABT vs. MTM teholukemat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABT vs. MTM teholukemat

    Pitäisi piristystä saada softalla 3.0TFSI koneeseen, mikä siis neuvoksi... Koneessa Siemensin boksi, johon vaikea päästä käsiksi tekemään "custom"-ohjelmaa, mutta tarjolla olisi erilaisia bokseja.

    Onko ABT:n teholukemiin luottamista: http://www.abt-sportsline.de/en/tuni...-upgrade-3392/

    Jos tuota vertaa taas MTM:n "vastaavaan" boksiin: http://www.mtm-online.de/en/Audi/A6-...T=m1a6290360qm

    Olisin kiitollinen asiallisista mielipiteistä, vastauksista ja kokemuksista!

  • #2
    Odota maltilla vielä hetki. Eiköhän oikeitakin virityksiä ala jonkin ajan päästä löytymään ettei tarvitse boksitella.

    Comment


    • #3
      Ainakin tänään MTM:n pajalla olivat kovin iloisia siitä että heidän lupaamansa teholukema ylittyi dynotestissä. Kyseessä oli kylläkin RS6 josta piti saaman 730 hv mutta tulikin 745. En sitten tiedä ovatko kovinkin paljon huonompia kolmenollakompuran kanssa.

      Comment


      • #4
        ABT:han on Audin "virallinen" virittäjä ja esim. Saksassa merkkiliikkeestä uutta autoa ostettaessa ABTin virityksen voi tilata samassa paketissa, joten veikkaisin että heillä ei liene suuria paineita valehdella lukujaan. MTM on myöskin melko tunnettu virittäjä, joten veikkaan että siinäkään ei voi mennä pahasti vikaan.

        Comment


        • #5
          Kiitoksia vastauksista.

          Toisaalta voisi odotella ensi kevääseen, jos olisi softa-velhoilla jo sitten työkalu jolla päästäisiin käsiksi tuohon Siemensin boksiin. Custom softa olisi aina toimivampi ja "kokonaisvaltaisempi".

          Toistaiseksi boksien hinnatkin ovat kohtalaisen kovia.

          Comment


          • #6
            APR:n viriohjelma on betatestausvaiheessa:

            http://www.goapr.com/includes/img/pr...eta_cbe_cw.gif

            En itsekään lähtisi mihinkään boksijupakkaan.

            Comment


            • #7
              Ihan muuten tyhmä kysymys: kun katsoo tuota ABTin sheetiä, niin missä siellä lukee että siinä vaihdetaan fyysinen boksi, eikä vain ohjelmoida? Eli mistä sen voi päätellä?

              Comment


              • #8
                Kysyin ABT:n softaa Königilta, eivät osanneet sanoa sille edes hintaa (luultavasti kohtuuton). Mutta sanoivat, että erillinen boksi on.

                Maltan ja odotan kunnon softaa, eiköhän noita kevääseen mennessä ala tupsahdella...

                Comment


                • #9
                  OK, eli oli enemmän tietoa kuin tuolla sheetillä. :)

                  Comment


                  • #10
                    APR ohjelmointi S4:een on julkaistu.

                    http://www.goapr.com/products/ecu_up...tfsi_b8s4.html

                    Hihnapyöräupgrade jäi dynoon, kun lähdin sunnuntaina matkustamaan Alabamasta takaisin kotiin.

                    A6 testimuuli menee dynoon ensi taikka seuraavalla viikolla.

                    Ainiin, erityisesti näissä uusissa moottoreissa, joissa kanaviin kertyy erinomaisen paljon sitä öljymoskaa, kannattaa oikeasti tuumailla kaksi kertaa, että onko se tukossa olevalle koneelle optimoitu softa parempi kuin isomman viripajan tuotekehitysosaston puhtaaseen ja uuteen moottoriin tekemä optimointi.

                    Toimiiko se tukossa olleeseen koneeseen tehty customiohjelma enää, jos kanavat puhdistaa?
                    Viimeksi muokannut okkim; 13.10.2010, 06:38. Perustelu: Yhdistin viestit

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viesti
                      Ainiin, erityisesti näissä uusissa moottoreissa, joissa kanaviin kertyy erinomaisen paljon sitä öljymoskaa, kannattaa oikeasti tuumailla kaksi kertaa, että onko se tukossa olevalle koneelle optimoitu softa parempi kuin isomman viripajan tuotekehitysosaston puhtaaseen ja uuteen moottoriin tekemä optimointi.

                      Toimiiko se tukossa olleeseen koneeseen tehty customiohjelma enää, jos kanavat puhdistaa?
                      Eikös tuo päinvastoin ole vähän sama asia?

                      Kuinka moni puhdistaa koneen esim. ottamalla imusarjan ja huohotusroippeet pois ja pesee ne?
                      Saatikka alkaa konetta muuten pesemään sisältä päin, paitsi Fortella tms. jonka pesuteho tuskin vaikuttaa mihinkään tehollisesti. Eli harva alkaa vaikka venttiililautasia ja kanavia pesemään.

                      Comment


                      • #12
                        Tää on vähä tämmöinen muna-kana ongelma. Mitä järkeä sellaista tukkoista konetta on lähteä virittelemään noin niinkun lähtökohtaisesti? Varmaan kannattaisi ensin ottaa ne "ilmaiset" hevosvoimat sieltä koneesta putsaamalla ylimääräiset paskat pois.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                          Tää on vähä tämmöinen muna-kana ongelma. Mitä järkeä sellaista tukkoista konetta on lähteä virittelemään noin niinkun lähtökohtaisesti? Varmaan kannattaisi ensin ottaa ne "ilmaiset" hevosvoimat sieltä koneesta putsaamalla ylimääräiset paskat pois.
                          No näinhän se on.
                          Kuinka moni sen puhdistuksen vain tekee? Kun 500 eurolla saa heti kuitenkin muutaman kymmenen lisää. Eikä tarvitse liata käsiä.
                          Perustallaajalle vain tuo lastutus on helppo ja nopea ja etenkin välittömästi tuntuva asia.

                          Comment


                          • #14
                            Niin, tässä vaan siis halusin herätellä ajatuksia, että onko se "just mun autoon tehty kustomiohjelma" hyvä vaihtoehto.

                            Joka on nähnyt 100K vedetyn fsi koneen kanavat, ei ihmettele yhtään, miksi tästä vaahtoan. Puhdistus on joka tapauksessa edessä ennemmin tai myöhemmin.

                            Onko silloin parempi se kuluneille apulaitteille ja tukossa oleville kanaville räätälöity softa vai puhtaaseen koneesen kehitetty softa?

                            Comment


                              #15
                              Siinä oiskin FSI-moteille sopiva huoltoväli 50tkm ja kanavien sekä venojen putsaus huolto-ohjelmaan lisäksi. Kummallista, kun täällä Suomessa ei ole oikein "ole" tätä ongelmaa ja Saksassa oli tämä ongelma jo ainakin 3,5 vuotta sitten tiedossa. Ja esim 50tkm ajettuihin V.A.G-autoihin, joissa FSI, oli kuulemma vaihdettu sylinterikansia. Forté-koulutuksen satoa sekin.

                              Comment


                              • #16
                                Noo mut se on kato Suomi-auto niin ylivoimaisen hyvä hankinta, ettei sitä tarvitse huoltaa! ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäiseen asiaan palatakseni, miten näillä lisäboxeilla (MTM/ABT) ainakin luvataan ehkä myös saadaan merkittävästi enemmän tehoa kuin esim APR:n lastulla ?

                                  Eikös kyseessä ole periaatteelisella tasolla samasta asiasta, eli alkuperäistä ohjelmaa muutetaan. Toisessa se tapahtuu korvaamalla alkuperäinen ohjelma uudella ja toisessa manipuloimalla alkuperäisen boxin antamia arvoja.
                                  Viimeksi muokannut jta; 13.10.2010, 19:22. Perustelu: Allekirjoitukset turhia foorumilla

                                  Comment


                                  • #18
                                    APR lukemat on pyörätehoa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      APR:n sivuilta luntattuna S4:n tiedot:
                                      Stock AWHP: 327 hp (6 hp alle tehtaan ilmoittaman konetehon)
                                      APR Lastulla: 362 hp

                                      Oletan luonnollisesti, että molemmat lukemat ovat samalla tavalla mitattuja (pyöräteho ?). Ei kait tehdasversion pyöräteho voi olla vain 6 hp vähemmän kuin ilmoitettu koneteho, tai sitten kyseessä on hyvä yksilö ?

                                      Tehonlisäys siis 35 hp ja MTM & ABT ilmoittavat noin 100 hp:n tehonlisäyksestä.

                                      Kansa on muillakin foorumeilla kysellyt before and after dynokäyriä sekä MTM:n että ABT:n tuotteista, mutta eipä niitä ole kukaan julkaissut ?
                                      Viimeksi muokannut jta; 13.10.2010, 19:55. Perustelu: Edelleen ne allekirjoitukset on turhia täällä!!!!!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hieman aiheesta sivuun.
                                        Vesiruisku voisi löytää ihan uuden merkityksen fs i moottoreihin, jos pari kertaa vuoteen ajelisi vesiruiskun kera 10litraa vaikkapa metanolia koneen läpi, luulisi että siinä samalla vähän imukavatkin peseytyisi eikä välttämättä senttien paksuisia kuonakerroksia pääsisi kertymään? Mitäs mieltä olette?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo ihan oman koneen puolesta voin sanoa puhdistavan vaikutuksen olevan melko hyvä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mun mielestä kaikilla nuo teholukemat on jokseenkin samaa luokkaa.

                                            Punarajalla kaikilla tulee tuo vähän reilu 100hv lisää.

                                            ABT:n uhoamat 410hv on puhdasta teoriaa, ei tule toteutumaan käytännössä normi bensalla muualla kuin taikamaan dynamometrissä.

                                            MTM:llä on hyvä dynofasiliteetti, en tiedä millainen paikka ABT:lla on. APR:n dynokoppi on jokseenkin parasta, mitä rahalla saa, jos tuulitunneliluokan laitteet jätetään huomioimatta. Mm. Dynokopin _koko_ sisäilma vaihtuu 35 kertaa minuutissa. Aika harva dynosali suomessa omaa vastaavat puhaltimet.

                                            VAG laitteillehan on jo kauan ollut ominaista, että hyvässä dynossa, jossa ilmanvaihto toimii, tehoa tulee usein yli ilmoitettujen vakiolukemien.

                                            Teen jatkuvasti töitä sen eteen, että saisin koottua tietopankkia viritysten käytännön suorituskykymuutoksista. Teen itse mittaukset Race Technologyn AX22-loggerilla, APR käyttää vastaavaa, tai Racelogicin performanceboxia.

                                            Kiinnostuneet voivat klikkailla itsensä APR:n Suomen Facebook sivuille, lisäilen sinne tulevaisuudessa tasaseen tahtiin lokeja, käyriä ja videoita. Jos joku haluaa kilpailijan tuotteen tuoda logattavaksi, tervetuloa, kiinnostaa myös minua.

                                            Tuolla vielä kuvia APR:n dynosalista:

                                            http://www.flickr.com/photos/goapr/3...7613354997904/
                                            Viimeksi muokannut Repo/promo; 14.10.2010, 08:43.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos tuon dynosalin sisäilma oikeasti vaihtuu 35kertaa minuutissa, niin ei sieltä mitään tuulitunnelia enää puutu.

                                              Comment


                                              • #24
                                                http://www.dynotestcells.com/chassis1.html

                                                Kahdella 56 000 cfm puhaltimella.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo lähelle MTM:n tilan tasoa, joka oli kyllä vakuuttava.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onkos kukaan virittänyt täällä vielä virittänyt A6 3.0TFSI:tä jollakin näistä softista. Onko kokemuksia esim APR:n Stage 2:sta? Vaikuttaa ainakin hyvältä.. Onko paikat vielä kestänyt?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itsellä oli 3.0 TFSI:ssa ABT:n purkki. Silloin ei ollut saatavilla kuin kaksi boksia, ABT ja MTM. Hyvin toimi, ok lukemat, hinta vain oli suolainen. PanuH:lta voinee kysyä kokemuksia miten toimii tänäpäivänä. :)

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X