Joo.. kuulostaa aika hullulta mutta totta :)
Fin-Turbon äijjä modifoi Volvo S60 T5R mallin turbon sisuskalut S2:een sopivaksi.
Tuossa volvossa on vakiona 320hp. Aikaisempiin kokemuksiin vedoten samoilla S2 kokoonpanoilla penkitetty 330hp. Joten arvelisin että mullakin on nyt suurinpiirtein samat.
Tärkeintä on vain ettei audissa ole ihan sitä suurinta MTM lastua (esim 291hp) vaan tuommonen 261hp oleva on optimi tuollaiseen kuulemma.
Mikä tässä virityksessä on kiehtovinta niin turbo herää jo 2000RPM kohdilla ja vääntöä on tosi paljon... Mukava ajella esim isoilla vaihteella kun nyt lähtee vitosellakin 80km/h nopeudesta :)
Taasen noin 4500RPM kohdilla vääntö alkaa häviämään.. toisinsanoen huomaa että tehot tippuu. Arvelisin että teho piikki on alempana mitä ennen. Syynä taitaa olla suuttimien tai ilmanputsari ahtaus tai jopa bensapumppu? Vakio pakoputki pitäs riittää tuonne 360hp asti.
Tässä pelottaa että miten kiertokanget kestänee, kun vääntö-teho suhde on erilainen kuin vakio turbon eli vääntöä on enemmän.
Tuon Volvon turbon takalevy ajettu sopivaksi s2 kompressorikotelolle, ja jotain fin-turbon äijjä puhu että siipien jättö on iso, liekkö säädetty erikseen? Noh, sen huomaa suhinassakin.. :) tosiaan vaikka koko (K24) on sama niin kyllä eron huomaa kumpi on modernimpi turbo.
Koko homma maksoi 990e ilman asennuksia ja on päällepäin ihan vakion näköinen peli :)
Tekis mieli käydä penkittämässä, veikkaan että newtoneita on yli 450Nm. Missä on lähin neliveto penkityspaikka täällä Oulussa?
Fin-Turbon äijjä modifoi Volvo S60 T5R mallin turbon sisuskalut S2:een sopivaksi.
Tuossa volvossa on vakiona 320hp. Aikaisempiin kokemuksiin vedoten samoilla S2 kokoonpanoilla penkitetty 330hp. Joten arvelisin että mullakin on nyt suurinpiirtein samat.
Tärkeintä on vain ettei audissa ole ihan sitä suurinta MTM lastua (esim 291hp) vaan tuommonen 261hp oleva on optimi tuollaiseen kuulemma.
Mikä tässä virityksessä on kiehtovinta niin turbo herää jo 2000RPM kohdilla ja vääntöä on tosi paljon... Mukava ajella esim isoilla vaihteella kun nyt lähtee vitosellakin 80km/h nopeudesta :)
Taasen noin 4500RPM kohdilla vääntö alkaa häviämään.. toisinsanoen huomaa että tehot tippuu. Arvelisin että teho piikki on alempana mitä ennen. Syynä taitaa olla suuttimien tai ilmanputsari ahtaus tai jopa bensapumppu? Vakio pakoputki pitäs riittää tuonne 360hp asti.
Tässä pelottaa että miten kiertokanget kestänee, kun vääntö-teho suhde on erilainen kuin vakio turbon eli vääntöä on enemmän.
Tuon Volvon turbon takalevy ajettu sopivaksi s2 kompressorikotelolle, ja jotain fin-turbon äijjä puhu että siipien jättö on iso, liekkö säädetty erikseen? Noh, sen huomaa suhinassakin.. :) tosiaan vaikka koko (K24) on sama niin kyllä eron huomaa kumpi on modernimpi turbo.
Koko homma maksoi 990e ilman asennuksia ja on päällepäin ihan vakion näköinen peli :)
Tekis mieli käydä penkittämässä, veikkaan että newtoneita on yli 450Nm. Missä on lähin neliveto penkityspaikka täällä Oulussa?
Comment