Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S2 turboon Volvo S60 turbon sisuskalut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S2 turboon Volvo S60 turbon sisuskalut

    Joo.. kuulostaa aika hullulta mutta totta :)

    Fin-Turbon äijjä modifoi Volvo S60 T5R mallin turbon sisuskalut S2:een sopivaksi.

    Tuossa volvossa on vakiona 320hp. Aikaisempiin kokemuksiin vedoten samoilla S2 kokoonpanoilla penkitetty 330hp. Joten arvelisin että mullakin on nyt suurinpiirtein samat.
    Tärkeintä on vain ettei audissa ole ihan sitä suurinta MTM lastua (esim 291hp) vaan tuommonen 261hp oleva on optimi tuollaiseen kuulemma.

    Mikä tässä virityksessä on kiehtovinta niin turbo herää jo 2000RPM kohdilla ja vääntöä on tosi paljon... Mukava ajella esim isoilla vaihteella kun nyt lähtee vitosellakin 80km/h nopeudesta :)
    Taasen noin 4500RPM kohdilla vääntö alkaa häviämään.. toisinsanoen huomaa että tehot tippuu. Arvelisin että teho piikki on alempana mitä ennen. Syynä taitaa olla suuttimien tai ilmanputsari ahtaus tai jopa bensapumppu? Vakio pakoputki pitäs riittää tuonne 360hp asti.

    Tässä pelottaa että miten kiertokanget kestänee, kun vääntö-teho suhde on erilainen kuin vakio turbon eli vääntöä on enemmän.

    Tuon Volvon turbon takalevy ajettu sopivaksi s2 kompressorikotelolle, ja jotain fin-turbon äijjä puhu että siipien jättö on iso, liekkö säädetty erikseen? Noh, sen huomaa suhinassakin.. :) tosiaan vaikka koko (K24) on sama niin kyllä eron huomaa kumpi on modernimpi turbo.

    Koko homma maksoi 990e ilman asennuksia ja on päällepäin ihan vakion näköinen peli :)

    Tekis mieli käydä penkittämässä, veikkaan että newtoneita on yli 450Nm. Missä on lähin neliveto penkityspaikka täällä Oulussa?

  • #2
    Siis S2 vakioahtimen kotelossa uudet sisukset? Ettei alkaisi kuitenkin tuo ahdin ahistaa tuossa 4500 kohdilla?

    Comment


    • #3
      joo.. vakioahtimen sisuksissa... epäilisin itse ettei suuttimet jaksa enää ruiskuttaa polttoainetta korkeilla kiekoilla.. eli suuttimet olisi pullonkaula?

      Comment


      • #4
        Öö.. S60 T5R:ää ei ole olemassa, eikä missään S60:ssa ole 320 hp:ta vakiona. S60 R:ssä on 300, T5:ssä tais olla joku 240?

        Comment


        • #5
          Taidetaan tarkoittaa Volvo S60/V70R:n KKK K24-ahtimen sisuskaluja. Muissa Volvoissa on Mitsubishi TD04-sarjan ahtimia, R:ssä on K24 sisäisellä hukkaportilla, ei varsinaisesti mitään tekemistä vanhempien K24:sten kanssa.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja PoLe
            Missä on lähin neliveto penkityspaikka täällä Oulussa?
            Dynotest Centerillä on 4wd penkki.

            Comment


            • #7
              joo.. puhelimessa kirjaimet voi sekoittua.. oisko T kirjain ollunna V ja jotain muuta..
              googletin tuossa niin eipä löytynytkään semmoista mallia.. hmm.. V70R vois olla lähimpänä, mutta ei oo siinäkään ihan 320hp.

              Comment


              • #8
                Ei taida tommoseen oikein optimi ohjelmaa olla ostettavissa vaan olis custom lastut oltava.

                Vähän kuulostais kovalta hp odotukset jos ahdin kerta herää noin alhaalta ja alkais puutuu noilla lukemilla. No, en ole mikään expertti ja muut ketkä tietää paremmin jatkakoon....

                Comment


                • #9
                  V70R/S60R K24 on "k24/2", joka on tavalla tai toisella eri juttu kuin perinteiset k24. Autossa on vakiona 300hv tehtaan ilmoituksen mukaan ja softaamalla päästään ilmeisesti noin 340 tasoon. Sinällään varmasti 5syl sopiva mitoitus, koska autotehtaan käyttämä 5syl-ahdin on kyseessä. Rakentamisesta vanhaan runkoon en osaa ottaa kantaa.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllähän se kannattaa bensapumpusta ja suuttimista aloittaa syyn etsiminen tohon puutumiseen. Ilmanputsarin en usko ahdistelevan jos on puhdas. Mulla tällä hetkellä vakio hilut muuten, paitsi suuttimet ja voimaa tuntus olevan perstuntumalta se 300hv. Ja Vems ohjailee tota kombinaatiota.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllähän se puutuu nopeammin, kun herääkin aikaisemmin. Varmaan pitäs säätää uudelleen niin vetäs pidemmälle. Ei tuolla mtm ohjelmalla oikein toimi niin kuin olisi mahdollista.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                        V70R/S60R K24 on "k24/2", joka on tavalla tai toisella eri juttu kuin perinteiset k24. Autossa on vakiona 300hv tehtaan ilmoituksen mukaan ja softaamalla päästään ilmeisesti noin 340 tasoon. Sinällään varmasti 5syl sopiva mitoitus, koska autotehtaan käyttämä 5syl-ahdin on kyseessä. Rakentamisesta vanhaan runkoon en osaa ottaa kantaa.
                        ihan OT;na. Mahtaakohan noissa olla pakosarjan laippa samanlainen kuin 220vt koneissa?

                        Comment


                        • #13
                          Ei ole.

                          Comment


                          • #14
                            Paljon on muutes noi S2:sen vakio suuttimien koko?
                            mittasin mittarilla niin 16 ohmiset näyttää olevan.

                            Nyt kun on enemmän ajokilometrejä takana niin toi autohan muistuttaa aivan dieseliä.
                            Tosi alhaalta lähtee väännöt ja niitä on kyllä mukavasti.
                            jo noin 4000RPM kohdalla huomaa että potku ei enää kasva vaan pysyy aika tasaisena.

                            Comment


                            • #15
                              3B 303cc/min @ 3bar
                              ABY 323cc/min @ 4bar

                              Comment


                              • #16
                                eli 303cc on mulla. Kuulostaa pieneltä :)
                                Varmaan toi 3 bar on se maximi ahtopaine?
                                bensapumppu taisi kestää 4,5 bar?

                                Kunhan saan hommattua uudet suuttimet niin pitää sitten käydä penkittämässä. Veikkaan että newtoneita on paljon ja heppoja ei ehkä niinkään.

                                Comment


                                • #17
                                  Lienee bensalinjan paine, ei ahtopaine?

                                  Comment


                                    #18
                                    Bensan painehan se, joka sitten ahtopaineen mukaisesti säätyy suuttimille.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mutta polttoainelinjan ja imusarjan välinen paine-ero on aina vakio. Ruiskutuspaine on siis aina kiinteä 3 bar (tai ABY 4 bar).

                                      Comment


                                        #20
                                        Hyvä täsmennys :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          nonih... ostin suuttimet mutta kappas vain ihan vääränlaiset :)



                                          vasemmalla on S2 suuttimet ja oikealla RS4 (siemens deka 488cc) ja nehän ovat ihan eri kokoa.
                                          mahdotonta laittaa kotikonstein kiinni tuommosta.

                                          Joten suuttimien metsästys jatkuu...

                                          sattusko kellään olemaan tuota S2 mallia mut noin 500cc.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minkä moottorinohjauksen kanssa aiot isompia suuttimia jatkossa käyttää?

                                            Comment


                                            • #23
                                              ihan toi orkkis 3b on mulla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Pitäiskö täs 3b:ssä käyttää suurempia suuttimia kuin esim. AAN:ssä ja ABY:ssä kun toi bensanpaine on pienempi? Muutenhan Bochin 0 280 150 558 (440cc/3bar) on aika suositut...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  440@3 riittää siihen mihin vakio maf riittää.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tällaset ois myynnissä eräällä audiclubin jäsenellä:




                                                    muuten aika samanlaiset mutta toi metalli ja tumman vihreä kohta on hieman erilainen.. pituus varmaankin on sama.
                                                    Delphin 525cc ois noi.
                                                    ostanko?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Suuttimethan valitaan sen mukaan mikä softa purkkiin ollaan laittamassa.

                                                      Mitä ko. softan tekijä on siis suosittanut?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        ja korkea ohmiset pitää motronicin kans olla

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tämä lie se yleisin vaihtoehto jolle esim. Porkkis softat tekee:
                                                          http://www.speed-autoteile.fi/index....t01returnid=78

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tuolla kaupassasi on muuten kaksi eri hintaa noille. Viritys osiossa 58€ ja tuossa linkittämässäsi 62€:) Onko testattu tai mitattu mihin nuo riittävät aby:ssä, ku on 4bar paine?
                                                            Viimeksi muokannut VilleP; 9.10.2010, 13:37.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X