Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

150hv/180hv 1,8T-moottori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 150hv/180hv 1,8T-moottori

    Missä vaiheessa C5-koppaisen A6:sen mallivalikoimaan on tullut/ollut 180hv 1,8T -moottori? Tulkintani mukaan erona 150hv-koneeseen on turbo, nokka (?) ja ohjelma. Ainakaan ruotsalainen -00 mallin A6-prosuuri ei tunne ao. variaatiota ollenkaan. Noita on silti esim. nettiautossa myynnissä ja pitäisi olla tehtaalta tullut kokoonpano (eli ei jälkeenpäin lastutettuja). Googletuksella löydetyt vääntö- ja tehokäyrät näyttäis 150hv -mallia aika paljon iloisemmilta. A6:n suoritusarvot tuolla koneella kiinnostaisivat että tietäisi kuinka paljon noilla on oikeasti eroa ja että kannattaako ruveta tuollaista metsästämään..

    #2
    Noissa Vag-konsernin 1.8t 20vt koneissa on vaan turboilla pelattu eroavaisuudet. Eli;
    KKK03 = 150hv = Golf,A3,A4,A6,yms
    KKK03sport = 180hv = esim.A6 Ja Seat Leon (sama ahdin mutta kkk03 ja kkk04 risteytys)
    KKK04 = 225hv = esim.TT,S3

    Eli tossa tollanen lyhyt valotus asiaan. Eli ei muuta kun ostat perus 1.8t 150hv ja siihen S3:sen downpipe,pakosarja,välijäähy,yms. Ja garretin kuulalaakeroitu (olikohan gt28rs tai joku ton tapanen) ahdin. Sitte käytät vielä Karalalla softan teossa niin kyllä saat tehon ja väännön kohdalleen! ;-)

    Comment


      #3
      Lisäksi tuota K03Sport mallia lienee käytetty ainakin vuoden 2000 jälkeen tehdyissä IV GTI Golffeissa

      Comment


        #4
        Jossain tosiaankin oli maininta, että golffin ja leonen AUM-moottoreissa olisi tuo KKK03sportsolmu. Kaiketi 03 kuorissa 04 sisuskalut? Voisiko muissakin, esmes niinkuin audin AUM-moottorissa olla sama konstruktio?

        Comment


        • #5
          Ainakin A3:sen ARX moottorissa vuosimallia -01 on kkk03sport ja kyseessä siis 150hv moottori. Tarkempia tietoja itselläni ei ole 150hv - 180hv eroista. todennäköisesti ainakin ohjelmassa on joitain eroja. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...moottorikoodit

          Comment


            #6
            Joo, eli uudempiin golffeihin ja a3:siin on laitettu myös noi mallia sport ahtimet. Näissä tapauksissa eri softilla tehty noi erot (150/180hv).
            03sport ahtimessa on muistaakseni kkk04:sen pakopuoli, mutta muuten sama ahdin kuin tuo perus kkk03. ;-)

            Comment


            • #7
              Hain Ruåtsista tuon minun A4:sen ja se on tuota sport mallia. Rek otteessa lukee 1.8TS ja kilowatteja oli 132... Ennen pientä tuunausta :) Nyt on noin 162kw (vaikea sanoa)

              Comment


              • #8
                Hain Ruåtsista tuon minun A4:sen ja se on tuota sport mallia. Rek otteessa lukee 1.8TS ja kilowatteja oli 132... Ennen pientä tuunausta :) Nyt on noin 162kw (vaikea sanoa)
                Ite hakemassa samanlaista. Mitä oot tykänny ja paljonko kustantaa tollanen tehon lisäys? Onko verotuksessa eroa ts:n suhteen?

                Comment


                  #9
                  Noissa Vag-konsernin 1.8t 20vt koneissa on vaan turboilla pelattu eroavaisuudet. Eli;
                  KKK03 = 150hv = Golf,A3,A4,A6,yms
                  KKK03sport = 180hv = esim.A6 Ja Seat Leon (sama ahdin mutta kkk03 ja kkk04 risteytys)
                  KKK04 = 225hv = esim.TT,S3
                  Toki kannattaa muistaa isompia virejä tehtäessä, että koneiden sisuskalut eivät kuitenkaan aivan samat taida olla. Ero kyllä taitaa lähinnä olla 225 hp versus muut.

                  Comment


                  • #10
                    eikös noissa s3 oo ainaki mahlen sisuskalut...kannessa eroja..?

                    Comment


                      #11
                      On Mahlen männät.

                      Comment


                        #12
                        Eikös vaan että imusarjan kanavan profiilikin oli erilainen 150hv vs 225hv. ?

                        Comment


                          #13
                          Kansissa on eroja. Imu- ja pakokanavat ovat esim. A4 1.8t -95 aeb koneessa isommat kuin -02 avj:n kannessa.

                          Toki kannattaa muistaa isompia virejä tehtäessä, että koneiden sisuskalut eivät kuitenkaan aivan samat taida olla. Ero kyllä taitaa lähinnä olla 225 hp versus muut.
                          Tuskin S3:n ja 225hv TT:n veivit sen enempää kestää kuin normi 1.8t 150hv:n veivit. Puristussuhdehan noissa tehokkaammissa on pudotettu 9:1

                          Comment


                            #14
                            Aktea joskus selasin ja APY koneessa, S3 -00 210hv, oli perus 1.8t koneeseen eri numerolla kampiakseli ja männät.

                            Elikkäs tuossa APY:ssä on ysin puristussuhde?

                            Comment


                              #15
                              Mikähän olis kannattavin turbovaihtoehto laittaa vakio K03:n tilalle jos haluais vähä suurempaa fööniä???onko kellään kokemusta/varmaa tietoa K04: vaihdosta K03:n tilalle tai jotain muuta merkkiä???

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja jad
                                Eikös vaan että imusarjan kanavan profiilikin oli erilainen 150hv vs 225hv. ?
                                S3 imusarjahan on toisin päin kun vertaa normi 1.8t:n imusarjaa. 1.8T:ssä on lokarissa 1 välijäähy kun S3:ssa on molemmissa lokareissa

                                Comment


                                • #17
                                  Ei nyt suoraan liity aiheeseen mutta eiköhän tämä tännekkin mahdu:


                                  Olen menossa katsomaan -98 A6:sta 1.8t koneella. Autossa on Karalan softa ja mittarissa järkyttävät? 220tkm. Kannattaako jo unohtaa samantien ajomäärän perusteella? Onkohan luotettavia ja vähävikaisia kilometrejä viellä jäljellä? Auto kun on nuorella pojalla käytössä ja kenkää on varmasti saanut :)

                                  Mitä tuosta koneesta kannattaa katsoa paikanpäällä?

                                  Comment


                                    #18
                                    kato mikko ainaki pakosarja ettei oo halkeillu mistään.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ei tuo nyt vielä loppuun oo ajettu, mutta jos siinä on jo paljon noita "lastukilometrejä" niin kyllähän tuo vakio ahdin on lujilla ollut. Eipä siitä autosta päältäpäin pysty paljoa teknistä kuntoa arvioimaan. Kokeilet vain että laatikko ja kytkin pelaa ja että se vetää hyvin ja tasasesti eli ei nyöki vedätettäessä, siinä on yleisin vag 1.8t vika ja niitä mahollisia syitä siihen nykimiseen onki sitte useampi..
                                      nimim. n75+haljenneita letkuja;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ahdin on vaihdettu 1000km sitten! :) Kyllä mä taidan lähtee kokeilee sitä! Kiitos vinkeistä! Koeajolla nyt luulisi saavan tarpeeksi hyvän kuvan kuinka ruoskittu peli on kyseessä.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X