Missä vaiheessa C5-koppaisen A6:sen mallivalikoimaan on tullut/ollut 180hv 1,8T -moottori? Tulkintani mukaan erona 150hv-koneeseen on turbo, nokka (?) ja ohjelma. Ainakaan ruotsalainen -00 mallin A6-prosuuri ei tunne ao. variaatiota ollenkaan. Noita on silti esim. nettiautossa myynnissä ja pitäisi olla tehtaalta tullut kokoonpano (eli ei jälkeenpäin lastutettuja). Googletuksella löydetyt vääntö- ja tehokäyrät näyttäis 150hv -mallia aika paljon iloisemmilta. A6:n suoritusarvot tuolla koneella kiinnostaisivat että tietäisi kuinka paljon noilla on oikeasti eroa ja että kannattaako ruveta tuollaista metsästämään..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
150hv/180hv 1,8T-moottori
Collapse
X
-
juppis
Noissa Vag-konsernin 1.8t 20vt koneissa on vaan turboilla pelattu eroavaisuudet. Eli;
KKK03 = 150hv = Golf,A3,A4,A6,yms
KKK03sport = 180hv = esim.A6 Ja Seat Leon (sama ahdin mutta kkk03 ja kkk04 risteytys)
KKK04 = 225hv = esim.TT,S3
Eli tossa tollanen lyhyt valotus asiaan. Eli ei muuta kun ostat perus 1.8t 150hv ja siihen S3:sen downpipe,pakosarja,välijäähy,yms. Ja garretin kuulalaakeroitu (olikohan gt28rs tai joku ton tapanen) ahdin. Sitte käytät vielä Karalalla softan teossa niin kyllä saat tehon ja väännön kohdalleen! ;-)
-
Ainakin A3:sen ARX moottorissa vuosimallia -01 on kkk03sport ja kyseessä siis 150hv moottori. Tarkempia tietoja itselläni ei ole 150hv - 180hv eroista. todennäköisesti ainakin ohjelmassa on joitain eroja. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...moottorikoodit
Comment
-
juppis
Joo, eli uudempiin golffeihin ja a3:siin on laitettu myös noi mallia sport ahtimet. Näissä tapauksissa eri softilla tehty noi erot (150/180hv).
03sport ahtimessa on muistaakseni kkk04:sen pakopuoli, mutta muuten sama ahdin kuin tuo perus kkk03. ;-)
Comment
-
Hain Ruåtsista tuon minun A4:sen ja se on tuota sport mallia. Rek otteessa lukee 1.8TS ja kilowatteja oli 132... Ennen pientä tuunausta :) Nyt on noin 162kw (vaikea sanoa)
Comment
-
Noissa Vag-konsernin 1.8t 20vt koneissa on vaan turboilla pelattu eroavaisuudet. Eli;
KKK03 = 150hv = Golf,A3,A4,A6,yms
KKK03sport = 180hv = esim.A6 Ja Seat Leon (sama ahdin mutta kkk03 ja kkk04 risteytys)
KKK04 = 225hv = esim.TT,S3
Comment
-
Kansissa on eroja. Imu- ja pakokanavat ovat esim. A4 1.8t -95 aeb koneessa isommat kuin -02 avj:n kannessa.
Toki kannattaa muistaa isompia virejä tehtäessä, että koneiden sisuskalut eivät kuitenkaan aivan samat taida olla. Ero kyllä taitaa lähinnä olla 225 hp versus muut.
Comment
-
TO_PI
Mikähän olis kannattavin turbovaihtoehto laittaa vakio K03:n tilalle jos haluais vähä suurempaa fööniä???onko kellään kokemusta/varmaa tietoa K04: vaihdosta K03:n tilalle tai jotain muuta merkkiä???
Comment
-
Ei nyt suoraan liity aiheeseen mutta eiköhän tämä tännekkin mahdu:
Olen menossa katsomaan -98 A6:sta 1.8t koneella. Autossa on Karalan softa ja mittarissa järkyttävät? 220tkm. Kannattaako jo unohtaa samantien ajomäärän perusteella? Onkohan luotettavia ja vähävikaisia kilometrejä viellä jäljellä? Auto kun on nuorella pojalla käytössä ja kenkää on varmasti saanut :)
Mitä tuosta koneesta kannattaa katsoa paikanpäällä?
Comment
-
ei tuo nyt vielä loppuun oo ajettu, mutta jos siinä on jo paljon noita "lastukilometrejä" niin kyllähän tuo vakio ahdin on lujilla ollut. Eipä siitä autosta päältäpäin pysty paljoa teknistä kuntoa arvioimaan. Kokeilet vain että laatikko ja kytkin pelaa ja että se vetää hyvin ja tasasesti eli ei nyöki vedätettäessä, siinä on yleisin vag 1.8t vika ja niitä mahollisia syitä siihen nykimiseen onki sitte useampi..
nimim. n75+haljenneita letkuja;)
Comment
Comment