Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 urssin tyhjäkäynti- ja dumppi-propleema

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ainoa autohan tuo tällä hetkellä on, siinä oikeastaan syy että ei ole oikein meinannut ehtiä kun öljyjä siihen vaihtaa tässä lähiaikoina, kun on nuo työn perskeleet haitanneet harrasteita ja auto on joutunut myös työmatka autoksi tahtomattaan.

    Mutta jos mahdollista niin tulisin siihen itsekin ihmettelemään? niin pääsen sitten omalla kyydillä takaisinkin kun on autoa tutkittu. Korjaan ja laitan mielelläni itsekin kun vain löytyisi se oikea vika minkä korjaisi, eli ei välttämättä tarviisi remonttiin alkaa jos vain saisi diagnoosin mistä häiriötä alkaisi mahdollisesti poistamaan.
    Eli olisin erittäin kiitollinen jos pystyt auttamaan.

    Ja toki jos kellään vain mitään mieleen juolahtaa niin, olisin myös mielissäni jos vaikka nakkaisi että olenko huomioinut jotakin asiaa. Mitä vain nyt kellään mieleen tulee, kaikki huomiot olisi tarpeellisia, vaikka vähän turhankin tuntuiset......
    Kuten jo aiemmin mainitsin että tieto on loppunut ja arvailut on alkanut.
    Viimeksi muokannut sfk78; 13.6.2011, 20:52.

    Comment


      #32
      Varmaan chekattu, mut:

      Minkäslainen imusarjalle tuleva ahtoputkisto sulla on?
      Siis jos ei ole orkkis, niin...
      Oletko esim. kattonu, että ISV:n letkut on tarpeeksi jykevää,
      etteivät mene imussa lyttyyn jne? Itsellä oli vähän tuollaista vaivaa....

      Comment


        #33
        Ahtoputkisto on rosteria lukuun ottamatta turbon ja imusarjan liitoskohtia, muuten yhtenäiseksi hitsattu cooleria myöten. Letkut on tullut tosiaan tutkittua ja osa on tullut uusittuakin ISV.n letku on edelleen vanha ja mutta ei mene lyttyyn, tarkistin vielä että on sisuskalutkin letkun ulkokehässä kiinni.

        Oliko omassasi vika ISV.lle menevässä letkussa vai jossain kohdin ahtoputkistoa?

        Comment


          #34
          Alkuperäinen kirjoittaja sfk78 Näytä viesti
          Ahtoputkisto on rosteria lukuun ottamatta turbon ja imusarjan liitoskohtia, muuten yhtenäiseksi hitsattu cooleria myöten. Letkut on tullut tosiaan tutkittua ja osa on tullut uusittuakin ISV.n letku on edelleen vanha ja mutta ei mene lyttyyn, tarkistin vielä että on sisuskalutkin letkun ulkokehässä kiinni.

          Oliko omassasi vika ISV.lle menevässä letkussa vai jossain kohdin ahtoputkistoa?
          Selvä homma.

          Omassa vika löytyi: ISV:n ja imusarjan välisestä letkusta.
          Tykkäs olla kovasti lytyssä, kun oli hieman liian löysää materiaalia.

          Comment


            #35
            Toi Villen ongelma löyty ainoastaan auton käydessä. Sammuksissa ollessa näytti ihan soivalta letkunpätkältä.

            Comment


              #36
              No näin asian myös ymmärsin ja tarkistelinkin meneekö letku/t lyttyyn kun auto oli käynnissä.

              Comment


                #37
                Uppataanpas tämäkin josko jollekin tulevaisuudessa on hyötyä eli tyhjäkäynti häiriöön löytyi nyt sitten viimenään syy ja huomioitavaa oli että tarvittavat muutokset olivat: reilusti pidempi imuputki MAFfin ja turbon välille (pelkkä mutka alaspäin on liian lyhyt) ja myöskin 13 cm pitkä putki ilman suodattimen sisään jolloin MAFF on ikään kuin putken välissä ja ilmavirta täten vakaampi mitata. Eli taas toimii.....ainakin toistaiseksi.

                Comment


                  #38
                  Ahaa, toi on siis hyvin todennäköisesti ratkaisu omaankin tyhjäkäyntiongelmaan. Ilmanpyörteilyä MAF:ssa on jo muutama veikannut...

                  Comment


                    #39
                    Tommonen pätkä imuputkeen nyt piti värkätä. Saa nähä auttaako mitään... :/

                    Comment


                      #40
                      Jup, tuo ristikko on vielä itelläkin tarkoitus tekasta koska vieläkin on ihan pientä heilumista havaittavissa käynnissä mutta todellakin hyvin pientä.

                      Auttoiko muuten......
                      Viimeksi muokannut sfk78; 9.7.2011, 15:52. Perustelu: kysymyksen lisäys

                      Comment


                        #41
                        Ei. :( Yhtä lailla sammahtelee jos heti kaasun käytön/vedon jälkeen painaa kytkimen pohjaan. Sen sijaan jos ensin moottorijarruttaa hetken tai painaa pienen välikaasun niin jää käymään tyhjäkäyntiä.

                        Comment


                          #42
                          vikahan on sitten ihan samanlainen mikä mullakin oli, muutitko imuputken mittaa? Omassani pidensin sen noin 37 cm pitkäksi. Aikamoisen mutka putken joutu rakentamaan mutta auttoi. Pelkkä ilman ohjain suodattimen sisässä ei vielä riittänyt. Ja tosiaan suodattimen vaihdoin malliin jossa ei ole sisäkartiota ollenkaan.

                          Comment


                            #43
                            Onko sulla mitään kuvia asennuksesta? Ihan hirveesti en viitti enää jumpata tän nykyisen maffiputkiston kanssa ku on tulossa iso-MAF ja sille pitää tehä kokonaan uudet systeemit... Niin siis lisäsin vain ton 10cm pätkän ennen maffia.

                            Isomaffi taas näyttäis toimivan suoraan kartiofilsuun liitettynä. Klick!
                            Viimeksi muokannut Thuppu; 9.7.2011, 16:26.

                            Comment


                              #44
                              Enhän mä sitä kuvaa osaa tänne laittaa.....
                              Viimeksi muokannut sfk78; 9.7.2011, 16:34.

                              Comment


                                #45
                                Ei toimi suoraan kovalevyltä. Liitä foorumiin liitteeksi klikkaamalla "Hoida liitteitä" napista ja hakemalla kuva kovalevyltä.

                                Tai sit uppaat tonne ja valitse vaikka resize 600x800: http://imageshack.us/

                                Comment


                                  #46
                                  No tuolta:

                                  http://imageshack.us/photo/my-images/847/kuva0075.jpg/

                                  Comment


                                    #47
                                    Ei mulla ainakaan esiintynyt mitään ihmeellistä kun oli bmc:n kartio kiinni. Maffista suoraan 90 kulma ja sen jälkeen oli joku 15cm putki missä oli toi harva verkko sisällä ja sen päässä suodatin.

                                    Sen suodattimenhan voi viedä ainakin kesällä sinne öljynjäähdyttimen eteen saamaan raitista ilmaa. :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Onko sulla mitään kuvia asennuksesta?
                                      Thuppu laita se maffi paine puolelle? Toki kysy softan tekijältä onnistuuko. Porkkis teki omaan softaan aikoinaan tuollaisen?
                                      Tuntui jopa pysyvänkin +1.5Bar paineilla paikallaan "aivojen" vuotamisesta en osaa sanoa, mutta tuntui rokkaavan sielä hyvin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Jep. painepuolella toimii hyvin.

                                        Vuodenpäivät melkeen ajellut ja ei ongelmia, kunhan vaan sen "aivojen" kannen laittaa silikonilla kunnolla kiinni.

                                        Comment


                                          #50
                                          Matti, aikamoinen kärsä on kyllä. :)

                                          Mikko, ei oo mieltä laittaa painepuolelle maffia nyt kun on jo iso RS4 maffi hommattuna. Ja muutenkin vakiomaffin luku loppuu alle 400hv:n jonka jälkeen siis mennään sokkona.

                                          Comment


                                            #51
                                            Ei kyllä lopu alle vaan yli.

                                            Comment


                                              #52
                                              Muistelisin jonkun kehuneen riittävän n.450-500hp kanttureihin? Porkkis varmasti tietää asiasta enemmän, kuin tarpeeksi...

                                              Comment


                                                #53
                                                Käytännön kokemusten mukaan jossain 430 paikkeilla se tapahtuu että ohjelmassa taso ei enää nouse. Kaiken järjen mukaan tuo raja on hitusen ylempänä rs2-boksissa, koska ko. signaalin käsittelyssä on sähköinen ero ja taso on jonkin verran alempi. Sinänsä asia on vähän merkityksetön, koska noilla tehoilla langat tapaa jo katkeilla.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Käytännön kokemusten mukaan jossain 430 paikkeilla
                                                  koska noilla tehoilla langat tapaa jo katkeilla.
                                                  Tuossahan tämä tulikin eli 430 on todellinen kipuraja. Onko sama asia onko imu vai paine puolella?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Ei tuosta mihinkään ole järkeä mennä vaan isompaa runkoa sitten peliin. Se on mulla edelleen protoasteella vakiolla mittapäällä. Mahdollisesti tuota rs4-maf -jutskaa tarjoan jossain välissä myös.

                                                    Säätämisestä tulee yhtä helvettiä, kun maf-signaali ei enää kasva. Se noissa vanhoissa siis ei ole 0-5v. Jossain näkee juttuja että riittää 360hv asti tms, mutta todellisuudessa tuo on vain 5v raja, joka ei ole mikään raja. Jossain 6,5 voltin jälkeen se todellinen stoppi tulee.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ok, eli karvan verran yli sitten. Juuri tuo 360-370 oli jääny mieleen jostain...

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        No niin kysytääs täältä viisaammilta apuja tuohon 93vm s2:sen käyntihäiriöön. Oma järki loppunu ja yläkerran herrakin tuntuu hylänneen :) Autoon tehty kesällä kone uusilla laakereilla, veiveillä, yms. Kesällä kun savut otettiin lähti nätisti käymään mutta kävi vähän rumasti ja meinas sammua kun painoi kytkimen pohjaan, jollei kerinny kaasulla vähän härnäämään. Nykyään tekee sellaista että lähtee nätisti käymään ja käy 10-20s hienosti ja tasaisesti jotain 1000rpm ja vastaa kaasuun mutta sitten käynti rupeaa pikkuhiljaa huononemaan, ei vastaa kaasuun, ja lopulta sammuu. Sellaisen huomio nyt hiljan tehty että alipainetta ilmeisesti hukassa kun mittari näyttää -0,2. Mikäs tuon voisi aiheuttaa?

                                                        Auto toimi ennen koneremppaa hienosti, silloin kiinni kaikki nykyiset kamat, 1.8t puolat, 440 suuttimet, hx40superi, 044 pumppu, porkkiksen softa, yms, perussetit, nyt oli tarkoitus ottaa superista enemmän irti, siksi kone käytettiin auki.

                                                        Vaihdettuja osia: Lambda,maffi,kampuran anturit,hall,lämpöanturi kanteen,puolat,tulpat,
                                                        Kokeiltu toisella boksilla, vanhoilla suuttimilla. Isv putsattu, öljytty, painetesti tehty, ei anna vikakoodeja.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Jako lienee päin seiniä huolella.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            No voihan sen vielä kerran tarkistaa.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Tässä on viimeaikoina ollut parikin tapausta, joissa koneremontin jälkeen on ollut vähän vastaavia oireita ja molemmissa on veivi ollut löysällä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X