eli tyhjä käynti hakee kovasti tai auto sammuu kokonaan kun polkaisee kytkimen pohjaan voisikohan dumppi aiheuttaa moista, tosin ei tarvitse mennä ahdon puolelle niin ongelma on silti sama ( mitattu ilma pääsee tässä versiossa ulkoilmaan eli dumpattua ilmaa kirjaimellisesti ja jo tässä vaiheessa ilmoitan tulevista moitteista että asiaan on tulossa muutos )
kaasupolkimen nostaessa nopeasti seos mittari "sekoaa" hyppää laidasta laitaan (10....16...rich...air...14,5-15) ja lopuksi tasaantuu
..... käynnistäessä ei ole minkäänlaisia ongelmia tyhjäkäynnin kanssa
..... turbo, (paljon parjattu)rosterisatsi, välijäähdytin, putkisto 3"(myös katti), laajakaista lambda, ahtoputkisto, dumppi, hukkaportti, yms muutoksia on tehty
..... ai niin ja ahtopaine säädin on ohitettu mekaaniseksi mutta alkuperäinen on vielä johdossa kiinni paineita on 1.4 bar
nämä tekniset mitat tuli ensin mieleen jos löytyisi hyviä vinkkejä mistä vikaa etsimään ....
ja nämä jutskat on tutkittuja:
lambda(kokeiltu ehjällä orginelli osalla), ilmavuodot(paineistamalla), maf???(silmävarainen tutkinta?), tyhjäkäynti moottori, kaasuläpän asentoanturi, kaasuläpänvivun hidastin, yms tutkimista ja pähkäilyä jo hetken
kaasupolkimen nostaessa nopeasti seos mittari "sekoaa" hyppää laidasta laitaan (10....16...rich...air...14,5-15) ja lopuksi tasaantuu
..... käynnistäessä ei ole minkäänlaisia ongelmia tyhjäkäynnin kanssa
..... turbo, (paljon parjattu)rosterisatsi, välijäähdytin, putkisto 3"(myös katti), laajakaista lambda, ahtoputkisto, dumppi, hukkaportti, yms muutoksia on tehty
..... ai niin ja ahtopaine säädin on ohitettu mekaaniseksi mutta alkuperäinen on vielä johdossa kiinni paineita on 1.4 bar
nämä tekniset mitat tuli ensin mieleen jos löytyisi hyviä vinkkejä mistä vikaa etsimään ....
ja nämä jutskat on tutkittuja:
lambda(kokeiltu ehjällä orginelli osalla), ilmavuodot(paineistamalla), maf???(silmävarainen tutkinta?), tyhjäkäynti moottori, kaasuläpän asentoanturi, kaasuläpänvivun hidastin, yms tutkimista ja pähkäilyä jo hetken
Comment