mulla olis audi 2.0t 2007 vm automatti syö öljy niin pirusti olen ajanut silla noin 10tkm ja silt ajalt oon syönyt noin 7-9 litraa missa vika? merkki liikkessa sanotiin etta se vuota turbon kautta?!?! onkos kenelekan tieto mitä pitäis tehdä?? oon ostanut sen noin 3kk sitten eli kauppan purku onnistuis viela?!?!?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 2.0 syö oljyä
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Kyllä toi lähes litra tuhannella km on jo ihan liikaa. Siis miettikää nyt, 07 auto ja kuluttaa noin hurjasti... Tiputtaako allensa mistään? Jos ei vuoda ulospäin mistään niin sit kone polttaa öljyä ja vaihtoehtoja voi tietysti olla useita. Turbo on yksi mahdollinen syypää. Paljonko on kyseisellä pelillä ajettu?
Comment
-
ei tiputa alle eika vuoda mistään merkki liikessasanotin etta se vuotaa turbosta autolla ajettu 120tkm
Comment
-
-
Turbo siinä on mikä sen öljyn syö!! Systerillä oli samaa ongelmaa , tosin 1.8 t.ssä, mutta ongelma oli sama. Auto oli myös tomaatti ja vaihto-autotakuun alainen .... ja yllätys yllätys ensin meni laatikko ja sen jälkeen turbo ! Öljyn kulutus loppui turbon uusinnan myötä ja laatikkon "rykimis" ongelmat lootan uusimisen myötä. Auto oli vm.-06 ja ajettu 100 tkm.a joten mistään loppuunajetusta ei ollut kysymys.
Comment
-
tästähän on ihan oma topiccikin ;)
Oma 07 80tkm söi öljyä lopulta n. 0,7l/1000km, kun otin yhteyttä huoltoon, että jotain vialla (raja 0,5l/1000). Varailtiin jo aikaa öljynkulutukseen/punnitukseen, mutta koska huolto oli lähellä, niin päätettiin kattoa tilannetta sen jälkeen uudelleen.
No nyt on huollossa käyty ja ihan vakio huolto oli. Eli kustannusarvio oli 300 ja siinä pysy. Laskussa ei näkynyt mitään ekstraa. Öljyn kulutus näyttäisi nyt olevan laskenut jonnekkin 0,2-0,3l/1000km paikkeille...
Niin ja auto meni huoltoon sen takia, että 30tkm pakotti, ei aika. Huomannut, että öljyn kutus tuntuu lisääntyvän kun tulee kilometrejä lisää huollon jälkeen.
tiedä sit mitä sielä teki...
tässä vielä missä keskustelua 2.0T öljyn nälästä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...%F6ljynkulutusViimeksi muokannut Bierdie; 23.8.2010, 16:27.
Comment
-
no moro taas auto liikessa mista ostin sen niin kuulema ne korjautta sen niiden piikkiin!!! vaan 170€ omavastuu jouduun maksaa! mitä teen korjauttan vai purkaan kauppan auto maksoj yli 30t€???
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiMikäs tuo tuommoinen omavastuu on? Harvemmin takuussa omavastuuta on. Sanot että korjaavat, eikä sinulle aiheudu mitään kuluja.
Eräänlainen takuu joka kattaa jos 6kk sisällä autosta hajoaa jotain kunhan maksaa tuon 170 euron omavastuun, virhevastuussahan joutuu monissa tapauksissa maksamaan osan itse esim. jos vaihteisto uusitaan niin myyjäliikkeen ei tarvitse maksaa koko hommaa vaan ehkä 50% ja itse joutuu maksamaan 50%, koska vaihteistosta tulee uudenveroinen.
Nuo omavastuulliset "lisäturvat" taas kattavat kaikki kulut 100% edellämainitussa tapauksessakin.
Comment
-
Aina sitä voi kokeilla vääntää, että ei kuluja.
Tuossahan lienee tosiaa kyse siitä, että liike on velvollinen korjaamaan auton, mutta ei ole pakotettu käyttämään uusia osia.
Taitaa olla suhteellisen normaalia, että autoliikkeet korjauttaa autot vasta kun joku onneton ostaja vikaa huomaa.
Comment
Comment