Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt o auto virees!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt o auto virees!

    Elikkäs säädettiin tai karala sääti auton semmoseen iskuun et tuli tulokseksi 344hp/5998rpm ja 456Nm/4929rpm. Uutta osaa tuli lds-turbo hybridi kkk jossa 11 milliä isompi pakosiipi ja jokunen milli isompi kompurasiipi, rs2 pakosarja+3" putkisto, 410cc suuttimet, isompi bensapumppu ja apex kartiofilsu. mukavasti tuli lisää vetoja ja saundit on ihan jees.

  • #2
    No nii! Taidat olla tyytyväinen ainakin ton kirjoituksen perusteella....ja miksei olisi :-))
    Missä Karala sen sääti? Harisella vai? Ja olisko sun turbon mitat 48 imu ja 56 pako?

    Comment


    • #3
      juu harisella sääti ja harinenhan toi tuumas et tuntuu jalkaan ihan hyvältä toi kone. meinas et ei kovin moni kone tunnu hyvältä vaikka tehoo löytyiski. pitää laittaa toi tehokäppyrä jahka saa skannattua kaverilla. lähtee kuitenki vetään noin 3 tonnin kierroksilla kunnolla. turbon siivet 46 ja 55. teki vakio koteloihin

      Comment


      • #4
        meinas et ei kovin moni kone tunnu hyvältä vaikka tehoo löytyiski. pitää laittaa toi tehokäppyrä jahka saa skannattua kaverilla. lähtee kuitenki vetään noin 3 tonnin kierroksilla kunnolla
        Niinhän se Harinen joskus sanoo...kun on 20 vuoden kokemus ja työkseen jarruttaa eri autoja....luulen et hän tietää mistä puhuu.

        Hyvin lähtee,jos lähtee tosta 3000rpm:stä....kiva käyttöalue tuntus olevan.Taitaa olla vakio nokat?
        Hyvä kun laitat käyrät.


        turbon siivet 46 ja 55. teki vakio koteloihin
        OHO! On paremmat kuin joissain 48/56 audeissa.

        Comment


        • #5
          joo aluksi meinasin et vaihan sen pakonokan mut taisit olla sinä joka tuumasit et ei kannata vaihtaa. ja kerkesimpä muuten ottaa jo sakotkin tossa tampere-raahe välillä. 123km/h vakkarilla ja ainaku sattu auto kohille niin täys kaasu ohituksia ja siinähän sitte kävin niin et ohitin siviili kyttien auton. onneksi eivät sattuneet aikasemmin kohille kun ohittelin armeijan kulkineita ison nipun kerralla ja vauhti tais kävästä hitusen alle 200. nyt vain 300 ekua köyhdyin.

          Comment


          • #6
            Hieno homma, vaikutat tosiaan vähintäänkin tyytyväiseltä.

            Onko teholapussa ahtokäyrä myös? Olisi jännä nähdä minkälainen se on koska huippuvääntö on noinkin ylhäällä.

            Teitkö koneelle muuta kuin nuo romut kylkeen ja menoks?

            Minkälainen putkisto?

            Paljonko veloitti ahtimesta?

            Comment


            • #7
              en tehny koneelle mitään muuta ku laitoin osat kylkeen. turbo makso 1100? ja putkiston teki isäukko kolmentuuman hormista, käyristä ja edelbrokin takapönttö sekä marteliuksen pönttö downpipen jälkeen. vääntöä on 3850 jo 420Nm. laitan huomenna tän käyrän. ja ei oo ahtokäyrää

              Comment


              • #8
                Joo aavistelinkin tuota, että alempaa löytyy ~saman verran kiäntöjä, mutta noilla tiedoilla se oli vain arvaus.

                Putkisto siis ei jakaudu ja katit ovat krhm.. katsastuskäyttöä varten?

                Comment


                • #9
                  juu katti sitte vuoden päästä katastukseen paikalleen. on ne muuten noi vitos koneen saundit aivan ehottomat vaikkei nyt oo vielä lähellekkään s1 ääniä

                  Comment


                  • #10
                    Hyvältähän tuo kuulostaa. Kyllä se tuollainen ~350 heppaa liikuttaa s2:sta melko mukavasti.

                    Comment


                    • #11
                      miten paljon tuommoinen säätötyö sitten kustantaa?? tuo oma auto pitäsi myös säädättää viimeisen päälle.. lastu on tehty osien perusteella tietääkseni eli ei mitään mittauksia tehty samalla. MRC1 lastu...

                      Comment


                      • #12
                        600? makso toi säätö/penkitys homma. ja http://www.s2forum.com/forum/showthr...6668#post96668 Täällä ois dyno lappu

                        Comment


                        • #13

                          Comment


                          • #14
                            Ihan mukava vääntökäyrä. Kiva ajella tommoisella.

                            Comment


                              #15
                              vähän topicin ohi mutta onko tämä se sama valkoinen s2 mikä raahessa on pyörinyt?
                              tietää vaan ettei uhallakaan rupea mitään liikennevalolähtöjä ottaan :D

                              Comment


                              • #16
                                sama koslahan toi on. kävin päivällä tilaan seat ibiza cupra r:n satulat ja A8:n levyt ku testi hommissa loppu jarrut totaalisesti. Rupes ottaan toisella puolen jo metalli metallia vasten.

                                Comment


                                • #17
                                  Erittäin mielenkiintoiselta näyttää vielä tuo tehokäyrän loppu. Yli 1500rpm:n alue missä koko ajan yli 240kW. Varsinkin pienemmillä vaihteilla luulis pärjäävän vähän tehokkaammallekin kärrylle.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ilmeni semmonen ongelma kiihäytys testeissä et ku vetää 4 tai 5 vaihteella pitkään kaasu pohjassa(yli 6 tonnin) niin ilmenee semmonen häikkä et katkasee sytyn eikä päästä sit enää yli 0.6 bar:n ahtoja vastaku auton uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ei viitti enää karalaa häiritä näin iltasella mut meinas ensten et kannattaa tarkistaa linja imusarjalta motroniciin ja sit ahtopainemittarin asennuksen jälkeen ku hoksasin et nostaa paineet hitusen yli 1.5 käski ruuvata pienemmäksi mut tosa äsken ku kävin kokeileen niin vielä ilmenee sama ongelma (paineet laski 1.2:een et ei pitäs sen aiheuttaa). huomenissa testata vielä se letku vaikka kaikki liitokset kyllä varmistin hyvillä lemmareilla

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nakuttaisko?

                                      Comment


                                      • #20
                                        miten sen saa selville?

                                        Comment


                                        • #21
                                          nakutuksesta ei tuu vikakoodia ja musta ei ole tule myöskään vikatilaa.

                                          Millä paineen ohjaus on tehty? vieläkö alkuperänen sähköventtiili tekee ohjauksen?
                                          jos se on poistettu tai se ei pysty haluammassaan paineessa tietyllä kierroksella pitämään voi seurauksena olla vikatila.

                                          Vian etsinnässä ois nyt helpointa että kun vika on päällä lukisi vika koodit jotta tietäisi mikä sitä purkkia pännii.

                                          Comment


                                          • #22
                                            paineen ohjaus suoraa painekotelosta portille ja paineet säädetään ruuvaamalla. pitää melkeen kävästä maanantaina pörhöllä lukeen se vikakoodi jahka saan vian päälle

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kun olet Karalaan yhteydessä kysele siltä MAFfin skaalauksesta ja nostiko se sitä turvarajaa. Eli siis softassa on määritelty paljonko sitä ilmaa siitä mittarista saa läpi mennä ennenkuin puhalletaan pelit seis.

                                              Comment


                                              • #24
                                                pitää kysellä. kyllähän tolla voi ihan hyvin ajella ku harvemmin tulee 4 tai 5:tos vaihteella yli 6 tonnin kierroksia nostettua. Käy ajokortin päälle jos useemmin rupee tuollain urheileen

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Aapo,
                                                  mulla oli täsmälleen sama ongelma jokunen vuosi takaperin....auton ku sammuttaa niin toimii taas....jollen väärin muista niin vika oli juuri tuossa 3 tie ventiilissä ja poistin sen ja tilalle laitoin mekaanisen säätimen ja tämän jälkeen toimi.Tuosta on kumminkin sen verran aikaa että muisti voi pätkiä,mutta juuri tuo ahtopaineen nousu ainoastaan 0.6 bariin jäi mieleen ja moottorin sammutus niin toimi jäi myös mieleen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    jos tarkotat sitä venttiliä mistä menee ohjaus hukkaportille (n75 vai mikä se oli) niin siitä otettiin piuha irti ja pitäski nyt ottaa kokonaan pois ja laittaa suora letku painekotelosta hukkaportille

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      ja laittaa suora letku painekotelosta hukkaportille
                                                      Säädin pitää saada väliin,muuten ei oikeen ahtopaine nouse......mikä säädin vaan, mulla oli boschin mekaaninen vanha bensapaineensäädin,jossa säätöväli on 1-3bar

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        mikäli oikeen käsitin niin kun karala laitto sen jäykemmän jousen ja porattiin päästä se lommi pois et voi säätää hukkiksen jousen kireyttä niin se kyllä toimii suoralla ohjauksella ja niin se itseasiassa on tällä hetkelläkin kun siinä 3 tie venttiilissä ei oo pistoke paikallaan ja hyvin paineet nousee. Mut kattoa ny sitte maanantaina et mikä vikakoodi sieltä löytyy

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          niin se kyllä toimii suoralla ohjauksella ja niin se itseasiassa on tällä hetkelläkin
                                                          Tuon kun saat niinkuin se pitää olla....eli ventiili pitää olla välissä....niin autosi väännöt kasvaa alapäässä n.2000-3500rpm huimasti.
                                                          Tuo tapa: eli kireä jousi ja ahjauspaine suoraan hukkaportille on väärä! Auto toimii moitteettomasti noin,mutta alavääntö kärsii aika hurjasti......kumma ettei Harinen tai Karala siihen puuttunut...?

                                                          Hukkaporttia pitää ohjata muulla kuin jousella. Paras tapa olisi löysä jousi ja hyvä ohjausventtiili.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No en nyt oikeen ymmärrä et miten se voi alavääntöön vaikuttaa ku sehän on se hukkaportti siinä vaan sitä varten et se aukee kun ahot menossa tarpeeksi korkealle eli mun tapauksessa 2 ja 3:n tonnin välissä on aivan kiinni. oikaise jos oon käsittäny ton homman ihan väärin

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X