Terve,
Ongelma:
Tuntuu kuin TT:n (1.8T Q) ahdin ei ottaisi "kiinni" tarkoittaen että turbon aikaansaama piikki jää täysin uupumaan.
Kaupunki ajossa, 0 - 2000 rpm turbon vihellys kuuluu, joten turbo itsessään ei kait ole rikki, mutta sitten kierrosalueella 2700 - 4700 rpm, milloin turbon pitäisi olla parhaimmillaan, auto kiihtyy kuin normi 1.8 moottorilla. Tuntuu kuin turbo ei ahtaisi ollenkaan, ja mitään piikkiä ei esiinny.
Samainen vika esiintyi ennen harvemmin, silloin tällöin, ensimmäisen kerran n. 2kk sitten, kunnes eilen, turbo tippui kokonaan pois pelistä vaikka miten runttaisi. Vihellys kuuluu kuitenkin alakierroksilla.
Painemittaria vehkeessä ei ole, joten paineista en pysty sanomaan yhtään mitään.
Jotenkin kävisi järkeen että joku turbolle tulevista / lähtevistä letkuista olisi rikki jolloin paineet menisivät "harakoille" tai ehkä bypass tms ?!
Kyseessä lastutettu APX mylly.
Olisiko jollain vinkkiä mistä vikaa lähtisi etsimään?
Ongelma:
Tuntuu kuin TT:n (1.8T Q) ahdin ei ottaisi "kiinni" tarkoittaen että turbon aikaansaama piikki jää täysin uupumaan.
Kaupunki ajossa, 0 - 2000 rpm turbon vihellys kuuluu, joten turbo itsessään ei kait ole rikki, mutta sitten kierrosalueella 2700 - 4700 rpm, milloin turbon pitäisi olla parhaimmillaan, auto kiihtyy kuin normi 1.8 moottorilla. Tuntuu kuin turbo ei ahtaisi ollenkaan, ja mitään piikkiä ei esiinny.
Samainen vika esiintyi ennen harvemmin, silloin tällöin, ensimmäisen kerran n. 2kk sitten, kunnes eilen, turbo tippui kokonaan pois pelistä vaikka miten runttaisi. Vihellys kuuluu kuitenkin alakierroksilla.
Painemittaria vehkeessä ei ole, joten paineista en pysty sanomaan yhtään mitään.
Jotenkin kävisi järkeen että joku turbolle tulevista / lähtevistä letkuista olisi rikki jolloin paineet menisivät "harakoille" tai ehkä bypass tms ?!
Kyseessä lastutettu APX mylly.
Olisiko jollain vinkkiä mistä vikaa lähtisi etsimään?
Comment