Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Forge asennettu, persedyno kokemuksia...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Forge asennettu, persedyno kokemuksia...

    Juu asensin 1.8T nelkkuun tuon DV-R:n ja jotenkin tuntuisi meno parantuneen.
    Orkkis bypass oli ehjä mutta jotenkin tuntuisi että kuitenkin olisi kiihdytys tasaisempaa/tehokkaampaa.Forgessa on löysin jousi ja autossa vakio softa.
    Käsin kokeillessa forge olisi jäykempi tuolla vihreällä jousella kuin vakio .
    Samaten reagointi kaasuun olisi pirteämpää.
    Eli eikö tuon bypassin kuulukin pysyä kiinni kun polkee kaasua ja kiihdyttää, että jos tuo pysyisi
    tehokkaammin kiinni niin paineet menisi sinne minne kuuluukin?
    Jos tuo orkkis olisi ollut jotenkin lepsu ettei pysyisi kunnolla kiinni?
    Samalla tuli vaihdettua se "ohjaus"-letku oliko se nyt n75:ltä(se kolmihaarainen kapistus imusarjan alla) forgeen ja pari viikkoa aiemmin letku imusarjasta tuohon mainittuun kilkkeeseen.
    Nämä on näitä perjantai-illan olut ajatelmia vaan:)

  • #2
    Veikkaan erittäin vahvasti että persedyno valehtelee nyt pahemman kerran.

    Comment


    • #3
      Veikkaan erittäin vahvasti että persedyno valehtelee nyt pahemman kerran.
      Ei pidä paikkansa! Mäkin vaihdoin kerran tuulilasin ja johan lähti..:-)))

      Tero.

      Älä ota tosissas,leikkiä vaan,mutta tuo pass on kiinni kiihdytystilanteessa,joten on ihan sama mikä pässi sulla on.Suurin merkitys sillä on turbon elinikään eli ei tule ns. ilmamassan törmäilyjä ja löplötystä.

      Comment


      • #4
        jos entinen ei ollut rikki, niin eihän tuo tosiaan vaikuta tehoon mitenkään.

        Comment


        • #5
          Joo olenhan mä kelaillut että olisko tuo korvien välissä vai on huomattavissa jotain vakioon verrattavissa.
          En varsinaisesti vertaa tehoon vaan ns. yleiseen toimintaan että toiminta olisi tarkempaa/jämäkämpää tms.
          No jos se ajotyyli siinä muuttuu kun sitä rupee kokeilemaan että toimiiko se:)
          Kunnossa tuo nyt on se on pääasia, siksihän tuo meni vaihtoonkin.

          Comment


          • #6
            No täytyyhän sen auton nyt muuttua jos lähes 200 egee siihen panostaa ;D

            Comment


            • #7
              tämä on vähän sama ilmiö kuin hifimiesten kaiutinkaapelit. pakko kuulostaa paremmalta jos piuha maksaa 100e/metri vrt. bilteman piuha ½e/metri :)

              Comment


              • #8
                Heikki : Mutta johdoissa voi olla eroja. Mutta näitä erojen kuulemiseksi vaaditaan harjaantuneet korvat ja hyvä oheislaitteisto.

                Comment


                • #9
                  Mika, ja kieltäytyminen sokkotestistä ;) Meinaan sokkotesteissä nämä kultakorvat eivät ole ikinä erottaneet eri johtoja soundista.

                  Comment


                  • #10
                    OT jatkuu....
                    Tai sitten nämä kotihifistit nostaa kaiutinpiuhat lattiasta ylös, ettei tule mitään "maavirtoja" tai jotain...No jokainen tallaa tyylillään! :)

                    Comment


                    • #11
                      Okei Lapasestahan tää lähti:)
                      Olihan tuossa joskus sellainenkin huuhaa homma että sähkölaitteista kotona tai muualla noin yleensä tulee huonoja "viboja" jos pistoke on väärinpäin:)
                      Eli sen voi muka testata jollain kondikseen.Eli siis kääntää pistoketta vaan 180 astetta niin on parempi.Joku akka siitä suu vaahdossa höpisi jossain lehdessä.Jotain Feng shui-shittiä varmaan:)

                      Aiheeseen:
                      Onko se nyt siis täysin mahdotonta ettei vaihdolla ole merkitystä?Kuitenki 76tkm taulussa ja orkkis letkut ja pässi.Aika jyrkkiä siitä ollaan.Tiukka linja:)
                      Jotenkin silti musta tuntuu tuon pässin vaihdon jälkeen kulku paremmalta, olisko sitten mahdollisesti ollut siinä ohjausletkussa jotain vikaa kun nekin on nyt uusittu.Vaikee sanoa, mutta vaihtaessa tuntuu että voi heittää seuraavaa pykälää ihan rauhassa ja sen jälkeen kiihdytys jatkuu tasaisesti ilman mitään viivettä yms.
                      Niin ja ei pelkoa että olisin jotain 200e tollaisesta maksanut,ei sinnepäinkään. Jotain rajaa :)

                      Comment


                      • #12
                        Tuollainen efekti tuli A6:seen kun pari rikkinäistä bypassejä vaihtui forgeksi. Alkoi siis toimimaan oikein. Voihan se olla, että ohjausletku fuskas tms?

                        Comment


                        • #13
                          Sama juttu ku biisien piilotetuissa sanomissa kun niitä soittaa väärinpäin.

                          Led Zeppelinin Stairway to Heaven, Queenin Another One Bites The Dust...

                          En kuullut yhtään mitään sanomaa ennen kuin luin mitä joku oli muka
                          kuullut. Sitten kyllä kuulosti aivan selkeesti piiloviestiltä :D

                          Testakaa itse:
                          http://www.albinoblacksheep.com/flash/stairway.php

                          Comment


                          • #14
                            Vanhassa A3 quattrossa en varsinaisesti huomannut mitään eroa kun sen bypassin vaihdoin. Tosin jonkin aikaa sillä ajettua huomasin jotain pientä eroa, kun lähdin risteyksestä kiihdyttämään ja kun teki nopean vaihdon kakkoselle niin auton perä lähti kesäkelissä pieneen sladiin. Tätä ei ennen bypassin vaihtoa saanut tapahtumaan vaikka hieman olisi yrittänytkin. Muuten en kiihtyvyydessä tai suorituskyvyssä huomannut.

                            Comment


                            • #15
                              Bypassi nopeuttaa autoa ihan yhtä paljon kuin erivärinen imuletku. Tai vauhtiraita. Eli ei yhtään. Kaikki muu on kuviteltua. Eri asia, jos samalla paikkaa vuodon, tai jos orkkiksessa on vikaa.

                              Eli niitähän vaihdetaan lähinnä luotettavuuden, huollettavuuden ja katu-uskottavuuden nimissä. Ja näemmä sitten ihan muutenkin.

                              Comment


                              • #16
                                Karalan Mikan kehoituksesta minä sen omaani vaihdoin, eli saattoi olla että huomasi penkissä sen orginaalin olleen viallinen.

                                Comment


                                • #17
                                  Sanotaan nyt selvyyden vuoksi, että allekirjoittaneellakin on Forget, ja oli edellisessäkin pelissä. Kummassakaan ei kuitenkaan mitään eroa suorituskyvyssä, äänissäkin ero todella vähäinen. Eli en sinänsä syyllistä niiden vaihtajia, mutta nopeammaksi ne eivät autoa muuta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu niinhän se menee. En ole tuohon nykyiseen autoon nähnyt järkeväksi vaihtaa tuota, mutta jos originaali menee rikki niin forgen sinne vaihdan.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X