Joo, kyllä ne ihan symmetriset on ja kaikki samassa asennossa. Kuvassa tosiaan näyttää hassulta lapojen mallista johtuen. Livenä katsottuna näyttää kyllä ihan ok:lta. Tosin en ole mikään ahdinexppertti joten en varmaksi voi sanoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ahtimen tunnistusta ja muuta yleistä ahtamiseen liittyvää(UrS4)
Collapse
X
-
Mitenköhän pelittäis jos ite vaihtais ton turbiiniakselin? Vai pitääkö ne aina sovittaa jotenki erikoisesti paikoilleen? Ajattelin et jos laittais vaikka 59mm turbiinin ja sorvais ton pakopesän sopivaksi...
Tai jos joltain löytyy T3 ahtimen osia mm. ehjää turbiinia ja pakopesää jne. niin saa tarjota. Runko kait tossa omassa ahtimessa on Garrettin "AIResearch" T3:nen..?
Lisäys.
Sopiskohan esim. tämä aksila tohon mun runkoon? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-P...ts_Accessories Tosin turbiini on todennäköisesti liian iso sovitettavaksi tohon mun pakopesään...
Entä käviskö tämä huoltosarja? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-3...ts_AccessoriesViimeksi muokannut Thuppu; 26.8.2010, 16:40.
Comment
-
tasapainotuksen joudut teettämään jossain puljussa,muuten sen saa itsekkin kasaan
www.hevosvoima.com tuolta saa jotain ahtimen osia
Comment
-
Käytetty mutta kunnostettu Holsetti olis tos kiikarissa. Sen koomin pesien koosta ei ole tarkkaa tietoa mutta siipikoosta olis mittatietoa. Kompurasiiven ulkomitta 89mm, sisä 59mm. Pakosiipi ulko 80mm, sisä 63mm. Kompurakotelo ja pakopesä ovat kutakuinkin saman kokoisia ulkoisilta mitoiltaan. Vähä vajavaiset tiedot täsmällisen tieteelliseen analyysiin/arvioon mutta miltä kuullostaisi sopivuus 2.2 20vt koneeseen?
Ps. Laippana on ilmeisesti T4 ja DP:n lähtö 6-pulttisella laipalla.Viimeksi muokannut Thuppu; 27.8.2010, 13:19.
Comment
-
Pakopesässä on merkinnät: 2713, JW1, 02417 Tuolla muutama kuva http://kuvablogi.com/blog/5339/9/ ...voipi olla sittenkin T3 laipalla..?
Ehkä voipi olla järkevin hommata se HX40 superi...
Comment
-
Oisko toi 40 superi #14 pakopesällä sit passeli, jos haluaa alarekisteriin vääntöä. Tietenkin korkeampi puristussuhde myös auttaa asiaa. Mulla on Wisecon 9,3:1 männät ja ero aikasempaan oli huomattava just ton alaväännön osalta. Toisaalta samassa rytäkässä tuli muotoiltua venttiilit, et varmaan myös sillä oli oma osuutensa asiaan.
Comment
-
Mulla hx35 54/60 12 pesällä, just viikonloppuna säädetty. Alkaa nostamaan ahtoja jostain +3300rpm mutta 1bar->1.6bar tulee 4000 kierroksen kohalla sitten salamana. Että tarttee sitten jotenki parempi olla se 40 super jos siitä alavääntöä enemmän saisi kuin tosta hx35. Muuten kyllä ihan raikkaasti tuntuu vetävän.
Comment
-
Tossa paineen nousua liukulaakeri ct4367:lla, jossa 65mm poisto ja 67mm imu, .82A/r.
http://promo.pp.fi/temp/loki_ct367_n...udi_S4_2.2.xls
Moottorina AAN, mun tekemä tuubisarja, vakio imusarja, mun tekemä ahdas cooleri, schrick nokat, vakiomännät.
Tehoa ko. kombinaatiolla ja noilla paineilla noin 600hv, 1,9bar ahdoilla muistaakseni 630hv/790Nm.
Tyypillisesti tollanen isohko liukulaakeriturbo ei anna yhtään ahtoja ennen kolmea tonnia. Kuuliksella vastaava, esim tollanen 67mm turbo sitten tekee 0.3bar ahtoja 2500 kierroksella ja kilon 3200-3300 maastoon, joten päivittäisessä ajossa ja normaalikruisingissa kaasuun vastaavuus ja perusvääntö on huikeasti parempi kuin vastaavalla liukulaakerilla.
Isonkin ahtimen saa siis kuitenkin heräämään, jos tietää, mitä tekee. Jos vaan ostaa kiinalaisen pakosatsin ja pukkaa hooäxän perään, niin piikkiteho ja piikkivääntö toteutuvat samoilla, 5500-6000 kierroksilla, ja lopputulos on surkea. Tietenkin sellaiselle, jolla ei ole paremmasta tietoa, fiilis on hyvä, koska tehopiikki on varsin räjähtävä.
Comment
-
Taitaa kuulikset mennä yli budjetin... Mikä olis Repon budjettiehdotus tässä tapauksessa? Korjata vanha ahdin ja samalla suurentaa turbiini 54mm-59mm, samalla voisin saada suuremmankin pesän tohon, vai laittaa HX40 superina tai ilman? Tarjolla olisi myös uuden veroinen Garrett T04e10 55/65 siivillä... Muita vaihtoehtoja?
Comment
-
Mulla on yks joutilas 57in/58ex .82 CT kuulalaakeri jaetulla pakopesällä tossa.
Uus runko, käytetyt pesät. 750 eur alv0% netto.
Holseteista en kommentoi enää mitään, kun Holset-uskovainen suomen kansa ottaa siitä porot sieraimeen.
Sen verran vielä uskallan sanoa Holspeedeistä, että koetin muutama kuukausi sitten myydä super40:stä asiakkaalle Sloveniaan, mutta vaikka kuinka perusteli, niin traktorin turbo ei kelvannut, piti olla joko Garretti, tai amerikan kustomituote. Sen verran erilainen on markkinatilanne Suomi vs muu maailma.
Comment
-
Hei nyt tarvittaisiin tietoa. Kyseessä siis -92 AAN 2.2 URS, 6v-manuaali. Konetta on aikaisemmin ruotsinmaalla terävöitetty. En tosin tiedä miten, muuta kuin että siinä pitäisi 300hv kantturoilla, kulutus toisin ärsyttävän korkea, ajotietokoneen mukaa n.16l ajo miten ja missä tahansa. Ahtimena on jokin KKK ehkä 26?. Nyt olisi ajatuksena käydä läpi tuo ahdin ja pakosarjan vaihto. Tarkoituksena kunnon käyttö auto jonka normaali ajon kulutus olisi kohtuullinen, meno olisi jo mahdollisimman alhaalta vääntävää, ja huippu potkua olisi 300-400hv siten että olisi valurautapakosarja orkkis tai rs tyyppinen, ja normi pakoputkisto katalysaattoreineen. Voiko tuota ns. normi ahdinta parannella, jollain tavoin yms. ja mitä softa muutoksia olisi tehtävä, jotta tähän kaikkeen voisi yltää?? Ohessa kuvia ahtimen tienoilta. Olisin laittanut kuvia ahtimesta mutta ei tunnu onnistuvan..
Comment
-
Laitappa e-mailia tähän firmaan niin saat varmasti apuja ongelmiisi:
http://www.erikoismoottori.fi/yhteystiedot.html
Mulla on pyörinyt kulutus korkeintaan 14 pinnassa, ja matkassa mennyt alle kympin.
Comment
Comment