Mielestäni hieman muuttu äänet muttei mitenkään radikaalisti. Aiemmin oli semmonen 'tösss!' ääni ja nyt enemmänkin 'tsiiih!'. Hieman mielestäni tuli myös pässin kikatusta, eli semmosta 'tsiiihtiiti!' ja luulinkin et on toi TT:n pässi rikki, mut ei ollu ja melko samalla lailla nyt Forgenkin mäntä-ihme ääntelee. Äänethän on melko kovat johtuen tosta kartiosuodattimesta, muttei se ny pintakaasulla ajettaessa ääntele vaan sitten reilummalla polkaisulla kun lähtee ahtamaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ahtimen tunnistusta ja muuta yleistä ahtamiseen liittyvää(UrS4)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja kessu74Pakopesät on aina pienempiä fyysisiltä mitoilta kuin komp.kotelot.
mittaa pesän halkaisia,siitä pystyy suurin piirtein veikkaamaan ar:än
Comment
-
Joo, varmasti löytyy, mut mun rajallinen budjetti ottaa vastaan... Tietysti jos joltain löytyy sopivaa pakopesää/turbiinia joka tohon menee heittämällä niin ainahan voi tarjota.
Muutenki meni nyt pää ihan sekaisin kun selailin asiaa noista A/R luvuista, trimmeistä jne... eli A/R luku voi olla pieni mut pakosiipi silti iso... nojoo, oikeastaan en tajua vieläkään yhtään mitää tosta mitoituksesta. :P
Edit.
Vai hetkinen, voiko turbiini olla samankokoinen mut vain pakopesä vaihtuu suuremmaksi(suurempi A/R luku)? Heh, ehkä parempi et ei ite kommentoisi mitään. :/Viimeksi muokannut Thuppu; 15.7.2010, 20:00.
Comment
-
melkovarmaan piisaa pakoaukon mittaaminen,mutta varmasti saat oikean pakopesän, jos sulla on molemmat mitat.
veikkaan että sulla on 59mm tai 63mm pakosiipi,nuo siis garretin valikoimia
mutta jos ahdin on turboneticsin omia hybridejä, niissä saattaa siipi koot vaihdella.Viimeksi muokannut kessu74; 15.7.2010, 20:28.
Comment
-
Joo, googlella tuo itsellenikin selvis eilen ehtoolla, mahdollistaa kait erillisen hukkaportin kiinnittämisen ton pesän jatkoksi. Kiinteähukkaportillisessa on hieman eri näköinen laippa.
Osaako joku heittää, mikä kierre on noissa vesiletkujen liitännöissä turbon rungossa?
Comment
-
Jaahas, taas vaihtoehtoja... Miltä toi näyttää? http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-hybrid_05.jpg :D
Niin ja kysytään nyt samalla mitä noissa yleensä käytetään tiivisteenä?
Comment
-
Helpoin lienee kuitenkin käydä rautakaupasta viiden euron työntömitta ja katsoa tuo itse, kuvast aika vaikea millin, parin eroja sanoa. Mittaat kierreosan ulkopaksuuden ja siitä seuraavaan täyteen milliin on oikea koko(esim. 17.8~18mm)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kessu74tuo taitaa olla tuumanen sillä siinä on kartio kierre,hydrauliikka tiiviste nestettä olen käyttänyt.
millisissä kupari tiiviste rengasta,koska ne kiertyvät loppuun saakka.
Niin siis ahtimen rungossa ei ole vastetta mitään kuparitiivistettä varten, ei kierteen pohjassa, eikä oikein toi ulkopintakaan ole kovin tasainen.
Comment
-
No niin, niinhän siinä oli käyny et tohon on alunperin vedetty M16x1,5 jatkoholkki, kierreteippiä tiivisteenä käyttäen, kiinni ahtimen 3/8 NTP kierteeseen joka on halkaisijaltaan n. 16,8mm(myös kierteen tiheys on eri). Ihmeen hyvin se siinä pysyi, hieman väljä tosin oli eikä uskaltanut oikein kiristää lujaan(onneksi).
Löyty tommonen 3/8 NTP -> M16x1,5 adapteriholkki ja nyt pysyy kyllä mailman tappiin asti kiinni. Kupariprikan laitoin väliin. Olihan se ahtimen pinta reiän ympäriltä kuitenkin koneistettua pintaa, oli vaan kuraa pinnassa senverta että näytti epätasaiselta...
Comment
-
Otin nyt sitten vihdoin irti ton mystisen ahtimen tuolta ja tutkailin ja mittailin sitä vähä tarkemmin. Elikkäs kompura on A/R.50 ja 60mm. Pakopesä on nyt sitten A/R.63 ja 55mm turbiinilla.
Pieni yllärikin paljastui... http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...6&postcount=99
Comment
-
Comment