Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtimen tunnistusta ja muuta yleistä ahtamiseen liittyvää(UrS4)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Mielestäni hieman muuttu äänet muttei mitenkään radikaalisti. Aiemmin oli semmonen 'tösss!' ääni ja nyt enemmänkin 'tsiiih!'. Hieman mielestäni tuli myös pässin kikatusta, eli semmosta 'tsiiihtiiti!' ja luulinkin et on toi TT:n pässi rikki, mut ei ollu ja melko samalla lailla nyt Forgenkin mäntä-ihme ääntelee. Äänethän on melko kovat johtuen tosta kartiosuodattimesta, muttei se ny pintakaasulla ajettaessa ääntele vaan sitten reilummalla polkaisulla kun lähtee ahtamaan.

    Comment


      #92
      Forgessa liian jäykkä jousi jos ahdin kikattaa(sakkaa). Jos paine on sivusta päin, niin voi laittaa löysän jousen.

      Comment


        #93
        Alkuperäinen kirjoittaja kessu74
        Pakopesät on aina pienempiä fyysisiltä mitoilta kuin komp.kotelot.

        mittaa pesän halkaisia,siitä pystyy suurin piirtein veikkaamaan ar:än
        Tarkoititko pesän ulkohalkaisijan mittaamista? n. 120-130mm on halkaisija ja syvyys n. 60-65mm. Pysyykö tosta mitään päättelemään?

        Comment


          #94
          melkovarmaan koko noin .48 ar

          mulla toisessa hybridissä 65mm pakosiipi 145mm .63 ar ja toisessa kaksi eri pakopesää 59mm pakosiipi 140mm .63ar ja 160mm .82 ar

          3 eri garretin hybridiä olen kokeillut ja jokaisessa .63 pakopesä pelannut parhaiten

          Comment


            #95
            Eli bye bye haave 400-450hv:stä. :(

            Comment


              #96
              Eiköhän tuohon jostain pakopesiä löydy. Eihän nyt ole tiedossa edes pakosiiven koko.

              Comment


                #97
                Joo, varmasti löytyy, mut mun rajallinen budjetti ottaa vastaan... Tietysti jos joltain löytyy sopivaa pakopesää/turbiinia joka tohon menee heittämällä niin ainahan voi tarjota.

                Muutenki meni nyt pää ihan sekaisin kun selailin asiaa noista A/R luvuista, trimmeistä jne... eli A/R luku voi olla pieni mut pakosiipi silti iso... nojoo, oikeastaan en tajua vieläkään yhtään mitää tosta mitoituksesta. :P


                Edit.

                Vai hetkinen, voiko turbiini olla samankokoinen mut vain pakopesä vaihtuu suuremmaksi(suurempi A/R luku)? Heh, ehkä parempi et ei ite kommentoisi mitään. :/
                Viimeksi muokannut Thuppu; 15.7.2010, 20:00.

                Comment


                  #98
                  Vai hetkinen, voiko turbiini olla samankokoinen mut vain pakopesä vaihtuu suuremmaksi
                  Nimenomaan näin. Ja kustannus on luultavasti kohtuullisen maltillinen eli esim noin 300e.

                  Comment


                    #99
                    Ok, no nyt alan hiffaamaan. Mut tietenki pitää olla selvillä turbiinin koko... Pitääkö ottaa auki kokonaan vai riittääkö vain "pakoaukon" mittaaminen, tarviiko olla tiedossa myös turbiinin otto/jättömitat?

                    Comment


                      melkovarmaan piisaa pakoaukon mittaaminen,mutta varmasti saat oikean pakopesän, jos sulla on molemmat mitat.

                      veikkaan että sulla on 59mm tai 63mm pakosiipi,nuo siis garretin valikoimia

                      mutta jos ahdin on turboneticsin omia hybridejä, niissä saattaa siipi koot vaihdella.
                      Viimeksi muokannut kessu74; 15.7.2010, 20:28.

                      Comment


                        No jos leikitellään ajatuksella paljonko tolla sais hepoja irti..? Jos vaikka pakopuoli olis A/R.48/59mm ja imu A/R.50/60mm.

                        Rami, sulla varmaan notkuu hyllyt ylimääräisistä .63 pesistä? =)

                        Comment


                          .48 59mm tuskin pahemmin 350 yli venyy.

                          Comment


                            Auts! Entä miten 63mm turbiinilla venyis? Vai onko toi pesä silti tulppana? Pitää vissiin huomenna rääsiä irti toi DP et saa faktaa...

                            Comment


                              .82 olis ylimääräisenä,pitää tarkistaa onko 59mm siivelle vai mille.

                              kyllä se .48 pesä on tulppana, olkoon siipi mikä vaan.

                              Comment


                                Mikäköhän ihme toi pesä tossa mulla on ku toi DP:n laippakin on sellanen iso toispuoleinen, samantyyppinen kuin hukkaportillisessa pesässä? Pitää napsaista muutama kuva huomenna...

                                Taitaa olla tämmösellä laipalla:

                                Viimeksi muokannut Thuppu; 15.7.2010, 23:10.

                                Comment


                                  "ford style" pakopesä

                                  Comment


                                    Joo, googlella tuo itsellenikin selvis eilen ehtoolla, mahdollistaa kait erillisen hukkaportin kiinnittämisen ton pesän jatkoksi. Kiinteähukkaportillisessa on hieman eri näköinen laippa.

                                    Osaako joku heittää, mikä kierre on noissa vesiletkujen liitännöissä turbon rungossa?

                                    Comment


                                      niitä on eri kokoisia,itse törmännyt M16,M18,3/8" npt

                                      Comment


                                        Jaahas, taas vaihtoehtoja... Miltä toi näyttää? http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-hybrid_05.jpg :D

                                        Niin ja kysytään nyt samalla mitä noissa yleensä käytetään tiivisteenä?

                                        Comment


                                          tuo taitaa olla tuumanen sillä siinä on kartio kierre,hydrauliikka tiiviste nestettä olen käyttänyt.

                                          millisissä kupari tiiviste rengasta,koska ne kiertyvät loppuun saakka.

                                          Comment


                                          • Helpoin lienee kuitenkin käydä rautakaupasta viiden euron työntömitta ja katsoa tuo itse, kuvast aika vaikea millin, parin eroja sanoa. Mittaat kierreosan ulkopaksuuden ja siitä seuraavaan täyteen milliin on oikea koko(esim. 17.8~18mm)
                                            Viimeksi muokannut okkim; 17.8.2010, 11:59. Perustelu: Linkki korjattu nätimmäks

                                            Comment


                                              joo,en tota kokoa kuvasta erottanutkaan,epäilen vain kun ei ole nipat kiertynyt loppuun saakka ,että on kartio kierre.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja kessu74
                                                tuo taitaa olla tuumanen sillä siinä on kartio kierre,hydrauliikka tiiviste nestettä olen käyttänyt.

                                                millisissä kupari tiiviste rengasta,koska ne kiertyvät loppuun saakka.
                                                Luulen et olet oikeassa. Tuo kuvassa oleva näyttää oikeanlaiselta liitännältä, mutta toisella puolella oleva vuotaa ja siinä liitäntä on hieman väljä eikä edes putkiteipillä saanu oikein tiukaksi ja on siis alunperinkin ollu putkiteipillä tiivistetty. :P Pitää lähteä käymään tos hydraulifirmassa jospa sieltä löytyis oikeanlainen adapteri...

                                                Niin siis ahtimen rungossa ei ole vastetta mitään kuparitiivistettä varten, ei kierteen pohjassa, eikä oikein toi ulkopintakaan ole kovin tasainen.

                                                Comment


                                                  No niin, niinhän siinä oli käyny et tohon on alunperin vedetty M16x1,5 jatkoholkki, kierreteippiä tiivisteenä käyttäen, kiinni ahtimen 3/8 NTP kierteeseen joka on halkaisijaltaan n. 16,8mm(myös kierteen tiheys on eri). Ihmeen hyvin se siinä pysyi, hieman väljä tosin oli eikä uskaltanut oikein kiristää lujaan(onneksi).

                                                  Löyty tommonen 3/8 NTP -> M16x1,5 adapteriholkki ja nyt pysyy kyllä mailman tappiin asti kiinni. Kupariprikan laitoin väliin. Olihan se ahtimen pinta reiän ympäriltä kuitenkin koneistettua pintaa, oli vaan kuraa pinnassa senverta että näytti epätasaiselta...

                                                  Comment


                                                    Otin nyt sitten vihdoin irti ton mystisen ahtimen tuolta ja tutkailin ja mittailin sitä vähä tarkemmin. Elikkäs kompura on A/R.50 ja 60mm. Pakopesä on nyt sitten A/R.63 ja 55mm turbiinilla.

                                                    Pieni yllärikin paljastui... http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...6&postcount=99

                                                    Comment


                                                    • Paljon lämpöä ja paljon akselin ylikierroksia.

                                                      Comment


                                                        Muutamat kuvat vielä...

                                                        Kenen logo toi "A" on?


                                                        Sama logo löytyy kompurasiivestä.


                                                        Pari pientä halkeamaa pakopesässä. Tuskin vaikuttaa mihinkään?


                                                        Jyrsijät. Ainainen vaiva.

                                                        Comment


                                                        • aikalailla finaalissa näyttää olevan, eipä ole tuo kompurakaan enään niinkään hyvä

                                                          Comment


                                                            Siis malliltaan vai kunnoltaan? Itse en siinä mitään varsinaista vikaa huomannut. Selväähän silti on et uusi hyrrä pitää jossain vaiheessa laittaa.

                                                            Comment


                                                            • Siis malliltaan vai kunnoltaan?
                                                              Varmaankin kunnoltaan. Voi olla että kuva vääristää, mutta näyttäisi että siivet ei ole enää symmetrisiä toisiinsa verrattuna. Lavat taipuilleet jne. Ehkä se on kuitenkin kuvasta johtuvaa vääristymää?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X