Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtimen tunnistusta ja muuta yleistä ahtamiseen liittyvää(UrS4)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Hmm, tämän ku tietäis. Edellisestä edellisen omistajan paperit oli auton mukana, mut en nyt yhtäkkiä muista nimeä saatikka pääse tarkastamaan ku paperit on kotona. Hopeanvärinen avant kuitenki kyseessä.

    Comment


      #32
      Niitähän ei Suomessa riitä ;)

      Comment


        #33
        Joo, eihän niitä... Pitäishän tolla selityksellä jo tietää... :D


        Edit.

        Vielä kysymystä tuosta huohotinjutskasta. Elikkä tuossa on huohotinsuodatin suoraan venkakopassa kiinni. Oliskohan hyvä tehä tohon erillinen kerääjäsäiliö ja siihen sit toi suodatin? Työmaalla ollis millin rosterilevyä josta vois tehä ton säiliön. Minkähän kokoinen olis sopiva?
        Viimeksi muokannut Thuppu; 10.6.2010, 18:53.

        Comment


          #34
          Ei kyllä soita kelloja yhtään moinen ja tuskin saa minulta "toimii ok"-tuomiota, jos ei setupin mukaista ohjelmaa ole.

          Comment


          • #35
            http://image.nettiauto.com/extra/car...c0ce40c31a.jpg

            Tuo linkki on kai vielä toiminnassa?

            Comment


              #36
              Niin kuin todettu itse tästä en tidä mitään. Hyvin voi olla ohjelmoitukin tälle setupille..? Tuntuu vetävän mallikkaasti paitsi satunnaisesti silloin kun ahdot jää vajaiksi. Kaikista paras ja varmin silti olis fiksata/vaiihtaa anturit kuntoon, laittaa suuttimet ja ohjelmoituttaa kaikki alusta.

              Comment


                #37
                katso onko vakio suuttimet vielä kiinni??siitä saa osviittaa,vakio suuttimissa ei tuotto tule riittämään.

                Comment


                  #38
                  Kestää minkä kestää...
                  Itsellä 285Hp ja väännöt mitä oli ja 2 kanki pihalle...
                  Kone oli ajettu n.200TKm. Tiedä siitä kestävyydestä sitten oliko omaa tuuria vai mitä...

                  Comment


                    #39
                    huonoa tuuria sanoisin.

                    Comment


                      #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0
                      Itsellä 285Hp ja väännöt mitä oli ja 2 kanki pihalle...
                      Kone oli ajettu n.200TKm. Tiedä siitä kestävyydestä sitten oliko omaa tuuria vai mitä...
                      No, noilla kilsoillahan toi on vasta sisäänajettu joten toi nyt vaan sattu ikävästi tai sit oli jotain vinksallaan setupissa. Ainahan on mahdollista et joku paikka leviää ihan yks kaks vaikka olis vakiopeli.

                      Comment


                      • #41
                        Tiedän tässä ihan lähellä erään jossa on 466hv ja vakio sisukset...vielä ;)

                        Comment


                          #42
                          Elikkä tuossa on huohotinsuodatin suoraan venkakopassa kiinni. Oliskohan hyvä tehä tohon erillinen kerääjäsäiliö ja siihen sit toi suodatin? Työmaalla ollis millin rosterilevyä josta vois tehä ton säiliön. Minkähän kokoinen olis sopiva?
                          Onko kellään mielipidettä tai vinkkejä tähän asiaan liittyen?

                          Comment


                            #43
                            Hyväkuntoisen moottorin kanssa ei tarvita kerääjää. Väljän kanssa hyvä idea. Pöntön rakenne pitää olla sellainen, että siellä jotai erotteluakin tapahtuu oikeasti ja mieti myös sen tyhjennystä.

                            Comment


                              #44
                              Nojoo, sitä mietinkin ku tuossa on sellanen kartiosuodattimen näköinen mini-suodatin suoraan venakopan lähdössä kiinni, niin eikö se uisi öljyssä jos pahoin hönkis öljykuraa? Tuo on kuitenkin ihan kuivan näköinen.

                              Comment


                                #45
                                C4 korin 5syl dieselissä on 18mm letkuliitännöin huohotusöljynerotin 046103495A, näyttää toimivalta osalta. Mutta suodattimesi ollessa kuiva, et sellaista tarvitse.

                                Comment


                                  #46
                                  Tommonen tötterö siinä on:



                                  Tuli vaan mieleen, että onko tossa venakopassa toinen huohotinlähtö vielä takareunassakin? Musta letku siitä näyttää lähtevän muttei oo tietoa et mihin menee..? Pitää nyt ottaa asiaksi ja tutkia toi konetila huolella kun kotiudutaan...

                                  Comment


                                  • #47
                                    http://partmaster.com.ua/?action=cat...quattro%201992

                                    Comment


                                      #48
                                      Toi lähtö missä on toi suodatin menee siinä kannen sisällä putkena sinne takaosan tuloon. :)

                                      Alunperin tosta suodattimen paikasta menee putki turbon imupuolenletkuun mistä se siis kiertää takaisin koneeseen.

                                      Comment


                                        #49
                                        Hmm, eipä tuo nyt auennu oikein... Meneekö toi toinen huohotin siis imusarjaan ja täytyyhän siellä olla jonkinlainen "takaisku"-venttiili siinä tapauksessa? Olisko toi 'pressure regulating valve', paineentasaus venttiili..?

                                        Comment


                                          #50
                                          Jos lontoo yhtään taipuu:

                                          http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/22506.phtml

                                          Comment


                                            #51
                                            No nyt hiffasin. Eli tyhjäkäynnillä ja ajossa jossa ei oo menty ylipaineen puolelle kone huohottaa imusarjaan ja siinä on sit toi takaiskuventtiili. Ahdoilla huohotus ohjautuu tuonne venttiilikopan lähtöön joka alunpitäen menee turbon imupuolelle, eli nyt hengittää mulla suoraan ulkoilmaan. Aika hassu tosiaan toi huohotinputken kierrättäminen venakopan läpi...

                                            Comment


                                              #52
                                              No niin, enää ei öljyt karkaile ainakaan tätä kautta...

                                              Comment


                                                #53
                                                Irrottelin airintakeputken ja filtterin putsausta varten niin yritin hieman mittailla tota ahtimen imupuolta, mutta eihän sitä työntömitalla saanu kunnolla mitattua. Imuaukon koko aivan huulelta on 72mm ja itse roottorin kohdalta arviolta 60mm.





                                                Joku hybridihän toi on kun ei oo tyyppikilpeä ollenkaan.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Viestiin ei sit sopinut neljää kuvaa enempää(???) niin laitan nyt sit muutaman lisäkuvan ihan omaan viestiin. Älkää heti hirttäkö. :)

                                                  Ihmeellisiä kotkauksia löytyy koko ajan tästä värkistä. Ensimmäisenä käteen levis N75 solenoidi. Oli yks letkulähtö ilmeisesti katkennut ja oli yritetty sulattaa takaisin kasaan. Hieman hipaisi niin katkes välittömästi, joten on varmaan tuosta vuotanutkin. :D




                                                  Airintake oli päällisin puolin suht siistin näköinen tekele:






                                                  Mutta viimeistely sisäpuolella oli jääny vähä puolitiehen. Tuskin hyvää tekee ahtimelle jos/kun purseita kulkee kompuran läpi..?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Bypassin haara pitäisi tehomalleissa rakentaa niin että sojottaa imuputken sisällä kohti ahtimen nielua. Muuten repii kaasua nostettaessa mafista langan.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ok, no toi pitää sit korjata samalla kun tota fiksailee muutenkin.

                                                      Kumpi malli on parempi?

                                                      Viimeksi muokannut Thuppu; 20.6.2010, 21:58.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Oikea puoli tai noiden välimuoto olisi mun mielestä tuettava malli.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Mitään ajatuksia itse ahtimesta? Itse en näistä mitään tiedä. Riittääkö 400hv+? :/ Ahtamaan lähtee kunnolla tällä setupilla noin 3500rpm:n jälkeen...

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Oonko ainoa kenen mielestä toi ahdin näyttää kiinagarretilta? Valujälki jotenkin karu kompurakotelossa. Voin toki olla väärässäkin, jos autolla on ajettu useampi kilometri, ilman että on porsinu.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kyllä minustakin se siltä pahasti näyttää, valu on kyllä todella karkeeta ollakseen aito Garretti.. Mutta en oo kyllä toisaalta nähny ikinä kiinalaista jossa lukis joku merkkimerkki..

                                                              Ja eihän tuo sano että on hybridi jos tyyppikilpeä ei ole, harvassa onkaan

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X