Elikkä tuli tommonen projekti urssi hommattua 6v manuaalilla ja siinä nyt on laittelemista niin ulkokuoressa kuin tekniikassakin. Itse perusmoottori, ahdin ja voimansiirto tuntuis olevan teknisesti ok kunnossa... Ahdin onkin joku vaihdettu versio, mutta myyjällä ei ollut tarkkaa tietoa mallista. Osaako joku tunnistaa mistä Garrettin mallista on kyse?
Semmonen asia kans, et ahtaa yleensä maks 1.4 baria mutta aina välillä jää paineet pienemmiksi. Joku paikka jumittaa jossain? Saa selittää rautalangasta minkä osan putsaan, tämä on eka bensaturbo eikä oikein oo vielä systeemit hallussa.
Kuvista myös joku saattaa huomata et öljy on sotkenut ahtimen ympäristöä ja syy piilee tossa öljyputken laipassa tai sen hitsaussaumassa, joka tulee kiinni ahtimen yläosaan. Millaisia laippoja tohon löytyis tehdastekoisena millainen tiiviste väliin? Entä jos teen itse uuden järeämmän laipan, kumpi olis parempi keino kiinnittää putki, kovajuotos vai hitsaus? Miten noi öljyputkitukset nyt sitten menee? Atimen runkoon tulee siis neljä tuloa/lähtöä, yks yläpuolelle(joka vuotaa), kaks sivuille(näyttää paineputkille) ja yksi alapuolella joka ilmeisesti on öljyn paluuputki.
Semmonen asia kans, et ahtaa yleensä maks 1.4 baria mutta aina välillä jää paineet pienemmiksi. Joku paikka jumittaa jossain? Saa selittää rautalangasta minkä osan putsaan, tämä on eka bensaturbo eikä oikein oo vielä systeemit hallussa.
Kuvista myös joku saattaa huomata et öljy on sotkenut ahtimen ympäristöä ja syy piilee tossa öljyputken laipassa tai sen hitsaussaumassa, joka tulee kiinni ahtimen yläosaan. Millaisia laippoja tohon löytyis tehdastekoisena millainen tiiviste väliin? Entä jos teen itse uuden järeämmän laipan, kumpi olis parempi keino kiinnittää putki, kovajuotos vai hitsaus? Miten noi öljyputkitukset nyt sitten menee? Atimen runkoon tulee siis neljä tuloa/lähtöä, yks yläpuolelle(joka vuotaa), kaks sivuille(näyttää paineputkille) ja yksi alapuolella joka ilmeisesti on öljyn paluuputki.
Comment