Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ahtimen tunnistusta ja muuta yleistä ahtamiseen liittyvää(UrS4)
No nuo on sitten vasta perheitä. Siipiä jne on vielä lukematon määrä. T-logo pesässä viittaisi turboneticsiin. a/r .50 meinaa että on kyllä luultavasti liian ahdas pesä muuhun ahtimeen nähden.
Ei varmaankaan oo kiinaa kun noin vanhoja aikaleimoja löytyy. Ei ne ollut vielä silloin valloittaneet maailmaa tuolta osin.
Olet oikeassa Turboneticsin logo toi on pakopesässä. Turbonetics/Garrett hybrid siis. Joo tiedossa on et noita palikoita on miljoonia erilaisia. Varmaa tietoa ei saa kuin ottamalla koko vehjes auki ja silloinkin pitäis olla asiantuntija. :)
Eli mitä toi A/R 50 nyt siis meinaa ja soveltuuko toi nyt miten hyvin tälle koneelle? Pakopesä ilmeisesti virtais suuremmillekin tehoille, mut kompura alkaa ahdistamaan ensimmäisenä..? Kuinka aikaisin?
Siis häh? Eli toi imupesän A/R-luku kertoo pakopesän koosta? :confused:
Eikä tällä tuo herääminen kuitenkaan kovin aikaista ole ku lähtee 3500:sta kiekasta ylöspäin tai sit oon vain tottunu tohon dieselin VNT:n alhaalta lähtevään vääntöön..?
ei kyllä tuo imuputken jälki ainakaan mua vakuuta,jos kerran joku arvostettu paja sen on tehnyt...
...puhumattakaan öljylaipoista. :P Aika lailla juosten kushtu on kyllä... mutta olihan tota imuputkea sentään yritetty kiillottaa näkyvältä puolelta. Toi 3" downpipe on suht siististi tehty joskin ensimmäinen levennyskartio on mustaa terästä ja loppuputki rst:tä. Putken laipat näytti fiksuilta. Paljon löytyy myös teippivirityksiä ym. kotkauksia...
Hopea Avantti joo. Viittikkö Jyrki kertoa mistä pajasta vois olla kyse?
Tuosta ylemmästä kuvasta. Kun pakosarja alkaa lämpölaajenemaan, antaa joku paikka tod. näk. periksi tuosta sun turbon kannatuksesta. Veikkaan pulttia venakopassa.
Tarkotus on tehä uudet kannattimet ihan lähiaikoina, nuohan on jo todettu käyttökelvottomiksi aiemminkin tässä säikeessä. Sinänsä pultit on kyllä kestäneet, mut todennäköisesti pakosarja laajenee entistä enemmän nyt kun se on kääritty.
Tänään sain auton taas kasaan ja piti heti käydä tyypittämässä, mut näköjään ihan samalla lailla käyttäytyy, eli ahdot ei aina tahdo nousta maksimiin. Ilmeisesti vetää niin laihalle että motronicci rajoittaa ahtoja..?
Toisaalta voisko bypassi vuotaa? Miten silloin käyttäytyy? Ahtovuototestillähän toi tietenki selviää...
Pitää vissiin ajella rauhassa ja odotella porkkiksen ohjelmointia. Suuttimet ja 3bar MAP-anturi tossa nyt odottaa. Saa hän sit lyödä vehkeet nippuun. =P
Nyt on tullut testattua uutta by-passia, mutta vanha 710N pässi oli kyllä ihan ehjä. Ahtovuototestiäkin tuli suoritettua ja pientä pihinää kuului jostain kaasuläpän akselin tuntumasta, en vaan saanut ihan tarkasti paikallistettua sitä. 1,5baria lykkäsin putkistoon ja paineet laski suht vikkelään. Kuinka tarkkaa tämä paineiden pysyminen on? Mitään rykimistä tai nykimistä kulussa ei silti ole.
Edelleen ahtaa siis tasan 1 barin. Täyskiihdytyksessä kakkosella ja kolmosella orkkis digiahtomittarikin näyttää tasan 2.0. Hyvin tuntuvat kulkevan käsi kädessä ton Autogaugen lisämittarin kanssa...
Ok, höpöttelin Lammen kanssa asiasta ja meinas myös samaa ku mitä on tullu jo aiemminkin epäiltyä, et menee laihalle, alkaa nakuttamaan ja Motronic rajoittaa ahtoja. Joten ajellaan vaan pienillä ringeillä ja pintakaasulla kunnes saadaan säätöihin.
Comment