Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtimen tunnistusta ja muuta yleistä ahtamiseen liittyvää(UrS4)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    kyllä tuo +400 tehoihin piisaa,jos komp.siipi on lähemmäs 60mm.se on tosin vaikea mitata tarkasti ilman komp.kotelon irroitusta.

    garretilta löytyy ainakin 58mm,60mm,61mm komp.siipiä.

    Comment


      #62
      Heh, ei tuo kyllä mikään ihme olisi jos on kiinavehjes. Senverran rautalankaa ja teippiä muutenkin käytetty tän auton kasauksessa. :D


      Muutama tunnistuskuva lisää:

      7/02 jos mä oikein tiirasin... aika vanha mutta silti hieman tuoreempi kuin itse auto. :/




      Tunnistekilven paikka, kilpi puuttuu.


      Pakopesästä en muuta merkintää päällisin puolin löytänyt.


      Porkkis ehdotti Garrett T3/T4:sta ja itsekin luulen et taitaa sellanen olla. Tuolla Miatassa käytetty T3/T4:sta ja on juuri sama A/R50 pesä käytössä. http://www.turbomagazine.com/feature.../photo_02.html
      Viimeksi muokannut Thuppu; 21.6.2010, 11:40.

      Comment


        #63
        No nuo on sitten vasta perheitä. Siipiä jne on vielä lukematon määrä. T-logo pesässä viittaisi turboneticsiin. a/r .50 meinaa että on kyllä luultavasti liian ahdas pesä muuhun ahtimeen nähden.

        Ei varmaankaan oo kiinaa kun noin vanhoja aikaleimoja löytyy. Ei ne ollut vielä silloin valloittaneet maailmaa tuolta osin.

        Comment


          #64
          Olet oikeassa Turboneticsin logo toi on pakopesässä. Turbonetics/Garrett hybrid siis. Joo tiedossa on et noita palikoita on miljoonia erilaisia. Varmaa tietoa ei saa kuin ottamalla koko vehjes auki ja silloinkin pitäis olla asiantuntija. :)

          Eli mitä toi A/R 50 nyt siis meinaa ja soveltuuko toi nyt miten hyvin tälle koneelle? Pakopesä ilmeisesti virtais suuremmillekin tehoille, mut kompura alkaa ahdistamaan ensimmäisenä..? Kuinka aikaisin?

          Comment


          • #65
            Mielestäni Turboneticsiin viittaa myös kompuran aerodynaamisesti muotoiltu mutteri, muistaakseni ne sitä jossain vaiheessa kovasti hehkuttivat.

            Comment


              #66
              Hyvin tod.näk. pakopesä on tulppa.

              Comment


                #67
                Hmm, mikäköhän muinaisjäänne tämä on? :D

                Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
                Hyvin tod.näk. pakopesä on tulppa.
                Aha joo, siis A/R 50 on kohtuu iso eli sen puolesta ei jää homma kii...

                Comment


                  #68
                  ar.50 pakopesä pieni,.63 pakopesää kokeilisin.

                  pienellä pesällä herää aikaisemmin,mutta vastapainoksi menee tukkoon yläpäässä aikaisemmin,isolla pesällä toisin päin.
                  Viimeksi muokannut kessu74; 21.6.2010, 20:22.

                  Comment


                    #69
                    Siis häh? Eli toi imupesän A/R-luku kertoo pakopesän koosta? :confused:

                    Eikä tällä tuo herääminen kuitenkaan kovin aikaista ole ku lähtee 3500:sta kiekasta ylöspäin tai sit oon vain tottunu tohon dieselin VNT:n alhaalta lähtevään vääntöön..?
                    Viimeksi muokannut Thuppu; 21.6.2010, 20:51.

                    Comment


                      #70
                      porkkis ja minä ollaan puhuttu pakopesän koosta, ei kompressori kotelon.

                      .50 komp.kotelo ei ole pullonkaula,mutta pakopesä on jos sen koko on .50

                      Comment


                        #71
                        Ok. Ei vaan taida olla hajua tosta pakopesästä. Aika paljon pienempi se kyllä on fyysisiltä ulkomitoilta kuin tuo imupesä.

                        Comment


                          #72
                          eipä näitä niin alhaalta saa heräämään kuin vnt ahtimia.

                          Pakopesät on aina pienempiä fyysisiltä mitoilta kuin komp.kotelot.

                          mittaa pesän halkaisia,siitä pystyy suurin piirtein veikkaamaan ar:än
                          Viimeksi muokannut kessu74; 22.6.2010, 09:24.

                          Comment


                            #73
                            Tommonen siitä bypassin sisääntulosta nyt tuli...

                            Comment


                            • #74
                              Onkos tämä auto sellanen mirraspekial metalfake värinen yksilö?

                              Sittenhän tämä on isolla rahalla arvostetussa viripajassa toteutettu keksintö, ja ko. viripaja varmaan osaa kertoa, mistä föönistä on kyse.

                              Comment


                                #75
                                ei kyllä tuo imuputken jälki ainakaan mua vakuuta,jos kerran joku arvostettu paja sen on tehnyt.

                                Comment


                                • #76
                                  Hopeasta avantista tuolla aikaisemmin taisi olla puhe.

                                  Comment


                                    #77
                                    Alkuperäinen kirjoittaja kessu74
                                    ei kyllä tuo imuputken jälki ainakaan mua vakuuta,jos kerran joku arvostettu paja sen on tehnyt...
                                    ...puhumattakaan öljylaipoista. :P Aika lailla juosten kushtu on kyllä... mutta olihan tota imuputkea sentään yritetty kiillottaa näkyvältä puolelta. Toi 3" downpipe on suht siististi tehty joskin ensimmäinen levennyskartio on mustaa terästä ja loppuputki rst:tä. Putken laipat näytti fiksuilta. Paljon löytyy myös teippivirityksiä ym. kotkauksia...

                                    Hopea Avantti joo. Viittikkö Jyrki kertoa mistä pajasta vois olla kyse?

                                    Comment


                                      #78
                                      On niitä arvostettujen pajojen tekeleitä nähty juuri tollaisillä työnjäljillä.

                                      Comment


                                        #79
                                        Loistava bypass-paluu. Tästä voi muut ottaa mallia :)

                                        Comment


                                          #80
                                          Petri, jossain mustassa taisi olla tuolla tavalla toteutettu jokunen vuosi takaperin. Repo sen silloin liimasi nippuun.

                                          Comment


                                            #81
                                            Aivan, eikä maffista lanka katkeillut vaikka tehoakin siinä taisi olla jonkin verran.

                                            Comment


                                              #82
                                              Nimenomaan, ainoatakaan kertaa ei ole lanka katkennut. Taisi viimeisellä säätökeikalla olla muutenvaan maffi huonona.

                                              Comment


                                                #83
                                                Wrappia... Oli melko mukava kääriä pakosarjan ollessa paikoillaan. :P



                                                Vielä ku ehtis saamaan uuden N75:sen ennen Juhanusta niin ei tarvi seisottaa paikallaan...
                                                Viimeksi muokannut Thuppu; 23.6.2010, 20:39.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Voihan sillä autolla toki ajaa, laitat venttiilin tilalle putkenpätkän, menee hukkaportin peruspaineilla vain.

                                                  Eli ei sen takia tarvi seisottaa. Tökkää se hajonnut vena kuitenkin töpselin päähän ni ei mee mihinkään ihme vikatilaan venttiilin puuttumisen takia.

                                                  Auto ei ilmeisesti ole spekuloimani yksilö.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Tuosta ylemmästä kuvasta. Kun pakosarja alkaa lämpölaajenemaan, antaa joku paikka tod. näk. periksi tuosta sun turbon kannatuksesta. Veikkaan pulttia venakopassa.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Tarkotus on tehä uudet kannattimet ihan lähiaikoina, nuohan on jo todettu käyttökelvottomiksi aiemminkin tässä säikeessä. Sinänsä pultit on kyllä kestäneet, mut todennäköisesti pakosarja laajenee entistä enemmän nyt kun se on kääritty.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Tänään sain auton taas kasaan ja piti heti käydä tyypittämässä, mut näköjään ihan samalla lailla käyttäytyy, eli ahdot ei aina tahdo nousta maksimiin. Ilmeisesti vetää niin laihalle että motronicci rajoittaa ahtoja..?

                                                        Toisaalta voisko bypassi vuotaa? Miten silloin käyttäytyy? Ahtovuototestillähän toi tietenki selviää...

                                                        Pitää vissiin ajella rauhassa ja odotella porkkiksen ohjelmointia. Suuttimet ja 3bar MAP-anturi tossa nyt odottaa. Saa hän sit lyödä vehkeet nippuun. =P

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Nyt on tullut testattua uutta by-passia, mutta vanha 710N pässi oli kyllä ihan ehjä. Ahtovuototestiäkin tuli suoritettua ja pientä pihinää kuului jostain kaasuläpän akselin tuntumasta, en vaan saanut ihan tarkasti paikallistettua sitä. 1,5baria lykkäsin putkistoon ja paineet laski suht vikkelään. Kuinka tarkkaa tämä paineiden pysyminen on? Mitään rykimistä tai nykimistä kulussa ei silti ole.

                                                          Edelleen ahtaa siis tasan 1 barin. Täyskiihdytyksessä kakkosella ja kolmosella orkkis digiahtomittarikin näyttää tasan 2.0. Hyvin tuntuvat kulkevan käsi kädessä ton Autogaugen lisämittarin kanssa...


                                                          Ok, höpöttelin Lammen kanssa asiasta ja meinas myös samaa ku mitä on tullu jo aiemminkin epäiltyä, et menee laihalle, alkaa nakuttamaan ja Motronic rajoittaa ahtoja. Joten ajellaan vaan pienillä ringeillä ja pintakaasulla kunnes saadaan säätöihin.
                                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 7.7.2010, 14:25.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kotoppa kaasuläpästä suoraan alas päin lähtevä letku kompleksi läpi, veikkaampa että sieltä löytyy haperoa kumia. Onko lähistöllä pientä öljysumua?

                                                            Ota seuraavalla kerralla ahtovuoto testiin mukaan sumute pullo saippua vedellä varustettuna ja sitä suihkuttelet kaikkiin liitoksiin.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Vaikuttaako tuo bypassin käännetty paluupuoli mitenkään ääniin? Ja onko tuolla käännöllä mitään merkitystä maltillisillä tehoilla? (alle 300hp)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X