Ihme homma mutta päivä tuon N75:n vaihdon jälkeen nyhtäminen ja nykiminen palasi. Tänään mitattiin bensanpaineet ja nekin on 4 baria joka tilanteessa. Saa siis polttoainetta ja ilmaa niinku pitäs mutta ei vaan kulje. Alkaa kyllä olla itellä eväät syöty tän vehkeen kans.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1,8tq kiihtyy nihkeästi
Collapse
X
-
Vieras
Varmaan olisi paras laittaa VCDS kiinni, kovaa ajoa ja lokia olennaisista kanavista (ahdot, sytkät, ilmamassa, yms.). Parempi vielä jos asiasta ymmärtävä istuisi etupenkillä näyttöä tuijottamassa.
(Jos saa oikean määrän polttoainetta ja ilmaa, jäljelle jää oikea-aikainen ja sopiva kipinä. Tulpat varmaan on katsottu että on kunnossa (?) ja puolat taisi ollakin vaihdettu...)
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viestiVarmaan olisi paras laittaa VCDS kiinni, kovaa ajoa ja lokia olennaisista kanavista (ahdot, sytkät, ilmamassa, yms.). Parempi vielä jos asiasta ymmärtävä istuisi etupenkillä näyttöä tuijottamassa.
(Jos saa oikean määrän polttoainetta ja ilmaa, jäljelle jää oikea-aikainen ja sopiva kipinä. Tulpat varmaan on katsottu että on kunnossa (?) ja puolat taisi ollakin vaihdettu...)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiKatalysaattori tukossa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiToimiiko auto vakio-ohjelmalla vai oletko testannut? Entäs turbon kunto? Halkeamia?
Comment
-
Vieras
AVJ toimii BEX:n suuttimilla vain custom-ohjelman kanssa.
Minä kyllä lähtisin noiden mainittujen fyysisten tarkistusten (letkut, huolella tehty painetesti yms.) jälkeen jonkun VCDS omistajan kanssa keräämään muutamista "nykivistä vedoista" dataa. Selviäisi ainakin lambdakorjaus, heijaavatko ahdot, myöhästääkö sytkä, paljonko ottaa ilmaa yms. varsin helposti. Siitä olisi helpompi taas miettiä mikä fyysinen komponentti ongelmat aiheuttaa.
Toki lienee myös mahdollista, että säädöt on tehty autoon niin että siinä on ollut ahtovuoto, N75 huonona tjsp. ja nyt sitten kun (jos) kaikki on fyysisesti kunnossa, säädöt eivät pelaakaan ja heittää esim. laihalle tjsp.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viestiAVJ toimii BEX:n suuttimilla vain custom-ohjelman kanssa.
Minä kyllä lähtisin noiden mainittujen fyysisten tarkistusten (letkut, huolella tehty painetesti yms.) jälkeen jonkun VCDS omistajan kanssa keräämään muutamista "nykivistä vedoista" dataa. Selviäisi ainakin lambdakorjaus, heijaavatko ahdot, myöhästääkö sytkä, paljonko ottaa ilmaa yms. varsin helposti. Siitä olisi helpompi taas miettiä mikä fyysinen komponentti ongelmat aiheuttaa.
Toki lienee myös mahdollista, että säädöt on tehty autoon niin että siinä on ollut ahtovuoto, N75 huonona tjsp. ja nyt sitten kun (jos) kaikki on fyysisesti kunnossa, säädöt eivät pelaakaan ja heittää esim. laihalle tjsp.
Comment
-
Vieras
Ei tarvitse osata muuta kuin tallentaa lokia moottorinohjaukselta - luultavasti täällä joku osaa dataa tulkita. Itse en näistä tiedä, mutta muistan että ainakin seuraavia on lokitettu omasta kärrystä: Pyydetty ja tarjottu ahtopaine, sytkäennakot, lambdakorjaus, N75 duty cycle, MAF-arvo (ilmamassa). Vedot esim. kolmosella pieniltä rundeilta punarajalle. Tässä yksi esimerkki: http://dumo.kapsi.fi/Audi/Logs/20100...03-031-115.xls.
Yksi vaihtoehto tietysti olisi ajaa takaisin säätäjän luo ja vetää koeajot - samalla saisi säädöt kuntoon jos auto on ollut rikki säätäessä - olettaen että on nyt fyysisesti kunnossa.
Edit: Jäsenosiossa on lista itsensä ilmiantaneista VCDS-omistajista.
Comment
-
Laitetaas nyt tämän topicin alle, elikkä A3 1.8T -99 -mallinen auto kyseessä ja yllätysyllätys ahdot kateissa.. Auto on vakio-ohjelmalla ja tekniikalla. Syksyllä alkoi tekemään sitä, että nosti ahdot kiltisti sinne 0,5 bariin, mutta nopeasti alkoi laskemaan paineita.. Nyt ei ota kuin tasaisesti 0,25bar. N75 ja by-pass vaihdettu, olisiko jollain ideoita / intoa / asiantuntemusta tutkia asiaa Etelä-Suomen alueella? Mahdollisesti ilmamassamittaria tai muuta mitä kokeilisi vaihtaa? Ei tarvitse tehdä saunakaljaperiaatteella vaan maksan kyllä puhdasta rahaa. Oma asiantuntemus ei enää riitä, enkä viitsi viedä korjaamolle arvailtavaksi 50e tuntihintaan.
Comment
-
Vieras
-
Millanen on KKK:n hukkaportin kello? Edellisessä autossa (volvo S40) ei ahdot noussu koska hukkiksen kellon jousi oli kuoleentunut. Hyvin sai testattua kun laitto rinnalle toisen jousen niin jopas lähti ahdot nousemaan taas. Tosin vaati sen jälkeen bleedin että sai säädettyä ahdot kohilleen.
Comment
-
Vieras
Voihan se hukkiksestakin olla ja monesta muustakin.
Painetestin tekemisestä löytyy foorumilta runsaasti keskustelua. Omassa käyttänyt patenttina katkaistua 0,5ltr virvoitujuomapulloa, johon lyöty kiinni venttiili - sopii hyvin MAF:n tilalle imuputkeen. Varovasti kompuralla painetta (esim. 0.5bar). Jos paine katoaa heti sihinän kera, tapaus on selvä.
Comment
Comment