Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1,8tq kiihtyy nihkeästi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ihme homma mutta päivä tuon N75:n vaihdon jälkeen nyhtäminen ja nykiminen palasi. Tänään mitattiin bensanpaineet ja nekin on 4 baria joka tilanteessa. Saa siis polttoainetta ja ilmaa niinku pitäs mutta ei vaan kulje. Alkaa kyllä olla itellä eväät syöty tän vehkeen kans.

    Comment


      #32
      Varmaan olisi paras laittaa VCDS kiinni, kovaa ajoa ja lokia olennaisista kanavista (ahdot, sytkät, ilmamassa, yms.). Parempi vielä jos asiasta ymmärtävä istuisi etupenkillä näyttöä tuijottamassa.

      (Jos saa oikean määrän polttoainetta ja ilmaa, jäljelle jää oikea-aikainen ja sopiva kipinä. Tulpat varmaan on katsottu että on kunnossa (?) ja puolat taisi ollakin vaihdettu...)

      Comment


        #33
        Katalysaattori tukossa?

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
          Varmaan olisi paras laittaa VCDS kiinni, kovaa ajoa ja lokia olennaisista kanavista (ahdot, sytkät, ilmamassa, yms.). Parempi vielä jos asiasta ymmärtävä istuisi etupenkillä näyttöä tuijottamassa.

          (Jos saa oikean määrän polttoainetta ja ilmaa, jäljelle jää oikea-aikainen ja sopiva kipinä. Tulpat varmaan on katsottu että on kunnossa (?) ja puolat taisi ollakin vaihdettu...)
          Joo, itellä ei oo vehkeitä eikä kyllä tuosta ymmärrystäkään. Tulpat ja puolat vaihdettiin uusiin alkuperäsiin jälleen kerran muutama viikko sitten kun itsekkin sitä epäilin.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
            Katalysaattori tukossa?
            Putkisto katteineen on vaihdettu keväällä.

            Comment


              #36
              Toimiiko auto vakio-ohjelmalla vai oletko testannut? Entäs turbon kunto? Halkeamia?

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                Toimiiko auto vakio-ohjelmalla vai oletko testannut? Entäs turbon kunto? Halkeamia?
                Täytyisi vaan nuo suuttimet vaihtaa ennenkuin kokeilee vakio-ohjelmaa, vai mitenkä tällainen AVJ-moottori toimii BEXin suuttimilla? Turbohan on uusittu ja teki samaa vikaa vanhallakin.

                Comment


                  #38
                  Ite ainakin testaisin täysin vakiona jos alkaa olla kaikki muut keinot käytetty.

                  Comment


                  • #39
                    Jos on kerta päivän toiminut uudella n75, niin kannattaa tarkistella ne ventiilille tulevat letkut ja johtojen kunto.

                    Comment


                      #40
                      AVJ toimii BEX:n suuttimilla vain custom-ohjelman kanssa.

                      Minä kyllä lähtisin noiden mainittujen fyysisten tarkistusten (letkut, huolella tehty painetesti yms.) jälkeen jonkun VCDS omistajan kanssa keräämään muutamista "nykivistä vedoista" dataa. Selviäisi ainakin lambdakorjaus, heijaavatko ahdot, myöhästääkö sytkä, paljonko ottaa ilmaa yms. varsin helposti. Siitä olisi helpompi taas miettiä mikä fyysinen komponentti ongelmat aiheuttaa.

                      Toki lienee myös mahdollista, että säädöt on tehty autoon niin että siinä on ollut ahtovuoto, N75 huonona tjsp. ja nyt sitten kun (jos) kaikki on fyysisesti kunnossa, säädöt eivät pelaakaan ja heittää esim. laihalle tjsp.

                      Comment


                        #41
                        Tai jos auto on säädetty rikkinäisellä MAFilla niin sama homma.

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
                          AVJ toimii BEX:n suuttimilla vain custom-ohjelman kanssa.

                          Minä kyllä lähtisin noiden mainittujen fyysisten tarkistusten (letkut, huolella tehty painetesti yms.) jälkeen jonkun VCDS omistajan kanssa keräämään muutamista "nykivistä vedoista" dataa. Selviäisi ainakin lambdakorjaus, heijaavatko ahdot, myöhästääkö sytkä, paljonko ottaa ilmaa yms. varsin helposti. Siitä olisi helpompi taas miettiä mikä fyysinen komponentti ongelmat aiheuttaa.

                          Toki lienee myös mahdollista, että säädöt on tehty autoon niin että siinä on ollut ahtovuoto, N75 huonona tjsp. ja nyt sitten kun (jos) kaikki on fyysisesti kunnossa, säädöt eivät pelaakaan ja heittää esim. laihalle tjsp.
                          Kyseisen laitteen omistajat ja siitä jotain ymmärtävät vapaaehtoiset voi ilmoittautua yv:llä. Korvaan kyllä vaivannäön vähintään kohtuullisesti.

                          Comment


                          • #43
                            Laite löytyy, mutta taito huonosti.

                            Comment


                              #44
                              Ei tarvitse osata muuta kuin tallentaa lokia moottorinohjaukselta - luultavasti täällä joku osaa dataa tulkita. Itse en näistä tiedä, mutta muistan että ainakin seuraavia on lokitettu omasta kärrystä: Pyydetty ja tarjottu ahtopaine, sytkäennakot, lambdakorjaus, N75 duty cycle, MAF-arvo (ilmamassa). Vedot esim. kolmosella pieniltä rundeilta punarajalle. Tässä yksi esimerkki: http://dumo.kapsi.fi/Audi/Logs/20100...03-031-115.xls.

                              Yksi vaihtoehto tietysti olisi ajaa takaisin säätäjän luo ja vetää koeajot - samalla saisi säädöt kuntoon jos auto on ollut rikki säätäessä - olettaen että on nyt fyysisesti kunnossa.

                              Edit: Jäsenosiossa on lista itsensä ilmiantaneista VCDS-omistajista.

                              Comment


                              • #45
                                Tämä homma ratkes nyt lopulta niin että joku muu saa ruveta A4:sesta etsimään vikaa. Itse ajan nykyään BAM-koneisella TTq:lla.

                                Comment


                                • #46
                                  Laitetaas nyt tämän topicin alle, elikkä A3 1.8T -99 -mallinen auto kyseessä ja yllätysyllätys ahdot kateissa.. Auto on vakio-ohjelmalla ja tekniikalla. Syksyllä alkoi tekemään sitä, että nosti ahdot kiltisti sinne 0,5 bariin, mutta nopeasti alkoi laskemaan paineita.. Nyt ei ota kuin tasaisesti 0,25bar. N75 ja by-pass vaihdettu, olisiko jollain ideoita / intoa / asiantuntemusta tutkia asiaa Etelä-Suomen alueella? Mahdollisesti ilmamassamittaria tai muuta mitä kokeilisi vaihtaa? Ei tarvitse tehdä saunakaljaperiaatteella vaan maksan kyllä puhdasta rahaa. Oma asiantuntemus ei enää riitä, enkä viitsi viedä korjaamolle arvailtavaksi 50e tuntihintaan.

                                  Comment


                                    #47
                                    Ahtovuodot tutkittu?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Näkyvissä olevat liitokset ja letkut tsekattu.. Paineistusta en ole kokeillut. Näppärää kotikonstia vai onko testeriä Uusimaan alueella?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Millanen on KKK:n hukkaportin kello? Edellisessä autossa (volvo S40) ei ahdot noussu koska hukkiksen kellon jousi oli kuoleentunut. Hyvin sai testattua kun laitto rinnalle toisen jousen niin jopas lähti ahdot nousemaan taas. Tosin vaati sen jälkeen bleedin että sai säädettyä ahdot kohilleen.

                                        Comment


                                          #50
                                          Voihan se hukkiksestakin olla ja monesta muustakin.

                                          Painetestin tekemisestä löytyy foorumilta runsaasti keskustelua. Omassa käyttänyt patenttina katkaistua 0,5ltr virvoitujuomapulloa, johon lyöty kiinni venttiili - sopii hyvin MAF:n tilalle imuputkeen. Varovasti kompuralla painetta (esim. 0.5bar). Jos paine katoaa heti sihinän kera, tapaus on selvä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Itse hain LVI-liikkeestä 75 mm päätytulpan, porasin siihen reiän hiukan sivuun ja tökkäsin siihen tubelessventtiilin. Saa lainata jos on tarvetta, ja löydän sen osakasan alta.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X