Eli auto b7 2.0tfsi ja uusi ahdin olisi hakusessa. K04 tuli nyt ensimmäisenä mieleen. Kysyisinkin nyt kokemuksia/mielipiteitä mikä olisi hyvä ja mistä kannattaisi ostaa. Maksimaalinen teho ei ole nyt kiikarissa, vaan tähtäimet joskus tulevaisuudessa siihen 300hv:n tienoille. Pakosarja vaihtoon samalla myös?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uutta ahdinta 2.0 TFSI moottoriin
Collapse
X
-
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=32 sivun alhaalla holset he221w tosi hyvään hintaan. Joudut teettään pakosarjan. Tai joku discopottu ja valusarja. Tulee 300 helposti, eikä tarvi vetää viimeisilleen. Heräileekin hyvin.
Eikös näissä 2.0tfsi ole pakosarja integroitu pakopesään?
-
Vakkari välijäähy tossa koneessa on ilmeisesti aika rimpula. Onko turbon vaihdosta hyötyä jos ei samalla päivitä tota jäähypuolta?
Vähän ehkä OT, mutta mitä maksaa muutetun auton testauttaminen VTT:llä, jotta se kelpaa muutoskatsastukseen? Tuo turbon vaihtaminenhan varmasti nostaa tehoja yli sen sallitun 12%, tai muuten siinä ei taitaisi olla mitään mieltä.
Comment
-
Eilen pari paikkaa soittelin läpi ja totesin että tyydytään korjauttamaan/päivittämään vanha ahdin suosiolla. Semmoisen käsityksen sain että K04 projektin kustannukset karkaa aivan käsistä. Apr:n paketti ilman töitä siinä 7000e luokkaa. Eipä paljon kannata 10k laittaa kahden kympin autoon, sillä rahalla ostaa sitten vaikka kakkos autoksi jonkun vanhan ässäläisen.
Comment
-
Tuo turbon vaihtaminenhan varmasti nostaa tehoja yli sen sallitun 12%, tai muuten siinä ei taitaisi olla mitään mieltä.
Comment
-
APR K04 - paketti ei siis ole lähellekään 7000 euroa, ennenkuin siihen lisätään kytkin vauhtipyörineen ja pakoputkisto kisakatilla. Sittenkin ollaan 6500 eurossa.
Iso kasa rahaa, joo, mutta täytyy muistaa, että tehoakin tulee normilastuun nähden melkein 100hv lisää.
Comment
-
-
Epäilemättä APr:n setti olisi paras mahdollinen ja antaa komeat tehot. Mutta toimiakseen kunnolla se vaatii hengittävän putkiston ja kyseisillä asetuksilla saavutettavan väännön myötä kytkinpuolen rojut joutuu ennemin tai myöhemmin uusimaan. En kyllä miettis hetkeäkään jos rahaa olisi pussissa vähän enemmän.
Halvempaa ratkaisua pieneen toimivaan piristykseen lastun lisäksi ei taida oikein olla.
No putkiston nyt joutuu uusimaan joka tapauksessa jos tehoja haluaa lisää.
Comment
-
Repo kyllä sanoi jotain sen suuntaista että 04:sen säätäminen toimivaksi on aika paha rasti. Tuolta löytyi pelkkä ahdin/pakosarja yhdistelmä http://www.034motorsport.com/product...ducts_id=18721 Olisikohan mitään järkeä laittaa tuota vakio putken ja hilujen kanssa näin alkuun, vai meneekö motti ihan sekaisin?
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=AB7
Tuossa olisi toinen minkä löysin..
Soittelen tuossa maahantuojalle ja kyselin uudemman TFSi koneen turbon sopivuutta tuohon BGB koneeseen. Varaosanumero on eri, ja onhan koneissakin eroja mutta onko kellään tietoa mahtaisiko pakosarjan sijainti/jako täsmätä? Saksan maalta saisi todella sopivasti noita uudemman koneen ahtimia
Comment
-
Vanha pökäle kävi tutkittavana ja totesivat että ahdin on täysin kunnossa. Syy vinkumiseen ja suureen määrään öljyä välijäähyissä oli huohotuspuolella. Tyydyin siis päivittämään huohotusjärjestelmän, uusi pässi (vanhasta kalvo riekaleina) ja hengittävämpi putkisto. Ongelmat hävisi ja vetoja on taas mukavasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viestiAPR K04 - paketti ei siis ole lähellekään 7000 euroa, ennenkuin siihen lisätään kytkin vauhtipyörineen ja pakoputkisto kisakatilla. Sittenkin ollaan 6500 eurossa.
Iso kasa rahaa, joo, mutta täytyy muistaa, että tehoakin tulee normilastuun nähden melkein 100hv lisää.
Noi kun vielä lisätään pakettiin niin hinta onkin jo yli 10 t
Comment
-
Ipad ja/tai kanta tai iha omat käet teki temput terävät ja postas ihan oikeen vastauksen täysin väärään topicciin.
Mikä maailmassa on halvemmaksi viimeisen kahden vuoden aikana muuttunut?
Ikävä fakta on, että taala on kallistunut melkein 20% viime vuodesta, ja rahtikulut kiipeävät vielä lujempaa, kun öljyn hinta nousee samaan tahtiin, ja merkittävimmät huolintalaskujen hintoihin vaikuttavat asiat ovat dollari ja polttoaine.
Eli B7 K04 kit maksaa 6300 eur, sisältää suuttimet ja bensapumpun, sekä softan. Kytkimet alkaen 1250 eur, putkistot alkaen 1350, eli hinta on kahdessa vuodessa noussut kolmanneksella.Viimeksi muokannut Repo/promo; 16.7.2012, 21:25.
Comment
-
Japep
Mietin kanssa että ottasin tuon APR K04 kitin omaan ja sitä jo ehdin kyselläkin, mutta... Alle vuoden vanha auto ja heti 30tkm huollon jälkeen alkoi keväällä koneesta kuulua pintakaasulla rällätystä. Vikaa ei heti löydetty vaan vaihdettiin kytkintä ja vauhtipyörää yms. Sitten konetta pois ja selvisi että nelos pytyn kiertokangen laakeri leiponu ja hangannu rankasti metallit kiertoon koneeseen! No nyt just sain auton takas ja uusi kone paikallaan, mutta ei näihin uskalla näköjään laittaa mitään kun jo vakionakin hajoo koneet...Onkohan näitä koneita näistä mennyt vai onko mulla vaan maanantai kappale.
Comment
-
-
Minulla on kyseinen B7 2,0 TFSI ajettu 204tkm. Onko porukka huollattanu turboa ja jos ootte niin missä? Vai voiko tuossa olevaa turboa huoltaa? Olen aika käsi ns. näissä hommissa niin voitteko selittää asian kuin tyhmälle :) Sen verran kuitenki ymmärrän että tuolle turbolle on jotakin tehtävä ennen kuin se hajoaa ja olen aika pohjoisesta kotoisin niin onko täällä jotakin liikkeitä lähellä vai miten tätä asiaa kannattaisi lähteä viemään eteenpäin?
Comment
-
Vieras
Jos ei öljyä katoa eikä turbo vihellä, niin ei tarvitse huoltaa.
Jos kuitenkin huollatat niin esim. Fin Turbo auttaa asiassa.
Comment
-
Öljyä on semmonen 0,5-1L vuodessa joutunut lisäileen. Jotkut sanoo että ihan normaalia?!
Sen verran turbo pitää ääntä että kiihdyttäessä noin 5000 kierroksen jälkeen alkaa kuulumaan semmosta epätasasta "puhallusta " joka ei ole minun mielestä tavallista ja tasaista turbon vihellystä. Ääni on kuulunut jo 3,5 vuoden ajan, niinkauan kuin olen auton omistanut ja asiaa on tutkittu mutta mitään vuotoja ei ole löytynyt. Voiko jokin vuoto tulla esiin vain turbon ahtaessa? Tehotkin kuitenkin tuntuu olevan tallessa.
Comment
-
Vieras
-
Vieras
Comment