Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3B:hen uusi Turbo?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3B:hen uusi Turbo?

    Vähän äkkinäisenä tässä kyselisin tuosto turbon vaihosta, entinen on laakeri vikanen ja tilalle mieli tekis laittaa hieman paremmin heräävä ja tuottavampi mitä tuo alkuperänen. Ja tässä kysymyksiä liuta. Onko penkitys ja siellä säätö pakollinen vai riittääkö uusi softa? ilmeisesti suuttimet ja bensapumppu riittävät tuonne 350hv jonka nyt vois pitää tehotavoitteena? Sitten yleisiä ohjeita mitä pitää ottaa ja kannattaa ottaa huomioon tässä projektissa.

  • #2
    Eipä sellaista oikein ole olemassa, joka ainakaan selvästi vakiota paremmin heräisi ja antaisi 350hv. Turboahdin on kompromissi.
    Valmissofta periaatteessa riittää jos kokoonpanollesi joltakin sellainen löytyy, mutta lähtökohtaisesti näin ei varmaankaan ole.
    3B suuttimet 3 barin kiskopaineella loppuu kyllä ennen 350hv.

    RS2 ahdin on helpoin ja tapauksesta riippuen halvinkin ratkaisu. Ei tule mitään oheiskuluja, koska sopii paikalleen "heittämällä".

    Comment


    • #3
      Heräävämpi ja tuottavampi voi olla kallis ratkaisu :P

      Ei sitä välttämättä penkissä tarvitse säätää, mutta valitusta turbosta riippuen kannattaa ehkäpä kysellä custom softaa boksiin. RS2 paketti on hyvin yksioikoinen bolt-on ratkaisu, johon löytyy kyllä varmaankin helpostikin softa, herää toki huonommin kuin alkuperäinen ;)

      Comment


      • #4
        Elikkäs jos halutaan aikaisemmin heräävä ja paremmin vetävä niin vaihtoon menee suutimet, polttoainepumppu, pakosarja, hukkis. Ei taida yksi touhutonni riittää?

        Comment


        • #5
          Jos haluat aikaisemmin heräävöän joudut laittamaan pienemmän ahtimen. Mitä enemmän tehoa haet, sitä isomman ahtimen joudut hankkimaan ja herääminen hidastuu. Kuulalaakeriahtimella saat toki herkemmin kaasuun vastaavan, mutta sekään ei varsinaisesti sen nopeammin painetta työnnä.

          Comment


            #6
            Elikkäs jos halutaan aikaisemmin heräävä ja paremmin vetävä niin vaihtoon menee suutimet, polttoainepumppu, pakosarja, hukkis. Ei taida yksi touhutonni riittää?
            Kaikkia noita ei tietty tarvitse tehdä, mutta touhutonni kuluu nopeasti kun alat katselemaan ahtimia.

            Bensapumppu riittää jos iskussa, ja hukkiskin tuohon tavoitteeseen, riippuu tietysti ahtimesta ja pakosarjasta mitä hakee.

            Foorumilla useita viestiketjuja 20vt virittämisestä, niitä ajatuksella lukemalla pääsee hyvään alkuun.

            Comment


            • #7
              Jos sitä nyt sitten ton rs2 ahtimen laittas ni varmaan kannattaa toi pakosarja päivittää samalla, niissäkin niitä vaihtoehtoja näyttää rittävän ja sen olen ymmärtänyt että kiinalaisia rosteri sarjoja ei kannata laittaa, rostenin sarja ois hyvä, entäs nämä kddmotorsportin sarjat sitten?

              Comment


              • #8
                RS2 turbolle ehdottomasti valusarja. Wagner tai orkkis RS2.

                Comment


                • #9
                  Kylläpä se pakosarja tosiaan vaihtoon menee, oli nykynen halki aika lahjakkaasti, ja varmaan sitä tohon Wagneriin sit kallistuu. Tässä vaan tämmönen tyhmempi jannu menee jo sekasi nuitten laippa vaihtoehtojen kanssa, eli toi KKK laippa ois sitten niinku se Bolt-on turbon osalta K26 mut T3 tois ilmeisesti ahdin vaihtoehtoja 100 kertaa enemmän mitä toi KKK... Ja nyt pelataan niillä säännöillä että veivi jumppaan ei tähän hätään ruveta.

                  Comment


                  • #10
                    RS2 turboa on aika vaikee päihittää näissä, jos puhutaan siitä vakiokankien kipurajasta.

                    Ite turbo on vähän kallis ja ehkä vaikee löytää, mut sit sujahtaa ongelmitta paikoilleen ilman letkujumppaa yms laikkaamista.

                    Eli sulle KKK laippa.

                    Kierrä kiinalaiset wagner kopiot kaukaa.

                    Comment


                    • #11
                      Suomesta saa myös "eaglea" n.400 euroon 5cyl sarjaa...

                      Comment


                      • #12
                        Siis pakosarjaako ja mikä firma myy???

                        Comment


                        • #13
                          eiköhän tässä veivejä tarkoiteta

                          Comment


                          • #14
                            No sitä minäkin

                            Comment


                            • #15
                              repolta/pro-molta saa wagnerin pakosarjaa.

                              Comment


                              • #16
                                Joo tuossa yv tuli laiteltua, mistähän sitä nuita rs2 puhaltimia kannattas kysellä?

                                Comment


                                • #17
                                  Ht-tune tais myydä rs-replikaa.KKK:n pakopesällä olevaa Garrettia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    http://www.tots-parts.com/audi/produ...urbolader.html

                                    http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trks...All-Categories

                                    Tuoltahan noita. Suomenmaalta hieman hankala löytää tosiaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tässä alkaa tuntumaan että varmaan saa tämän ketjun siirtää kohta tonne projektit osioon =) Jos tässä vielä kartottas karkeasti kustannuksia mitä tulee jos ton alakerran laittas samalla vahvemmaksi. Ja jos tämä toteutuu niin tehotavoite on sitten 400 kantturoissa mutta kuitenki niin että autoa on miellyttävä käyttää ihan jokapäiväisessä ajossa.
                                      - kanget n.500?
                                      - turbo n.1000?
                                      - hukkaportti n.150?
                                      - pakosarja n.700?
                                      - uudet laakerit koneen sisuksiin n.....?
                                      - suuttimet n....?
                                      - tiivisteet n....?
                                      - bensapumppu n.200?

                                      Tuohon ei varmaan tullu puoliakaan niin jos joku vois lisäillä tuohon mitä tarvii ja mitä muita kustannuksia tulee. Vkl on tarkoitus tehä ratkasu rupeanko kaivamaan konetta irti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        kytkin paketti
                                        välijäähdytin
                                        softa
                                        jos turbo vaihtuu isompaan kuin rs2,ahtoputket,vesi ja öljy linjasto,downpipe,pakoputkisto

                                        nykyaikaisella turbolla saa varmasti mielyttävämmän ajaa kuin rs2 turbolla

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lue AAN-viritystopic läpi. Se vastannee melkolailla kaikkeen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Letkut, klemmarit, ölppärautapunosletkut, nippeliä ja nappelia, niistä kertyy yllättävä menoerä, ja tietty se miten aiot toteuttaa tuon ohjaamisen,

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                                              kytkin paketti
                                              välijäähdytin
                                              softa
                                              jos turbo vaihtuu isompaan kuin rs2,ahtoputket,vesi ja öljy linjasto,downpipe,pakoputkisto

                                              nykyaikaisella turbolla saa varmasti mielyttävämmän ajaa kuin rs2 turbolla
                                              Niin jos nyt tämä homma kerran karkasi käsistä niin turbo tulee olemaan joku nykyaikaisempi kuin tuo RS2.

                                              Comment


                                                #24
                                                Niin jos nyt tämä homma kerran karkasi käsistä niin turbo tulee olemaan joku nykyaikaisempi kuin tuo RS2.
                                                No sitten on turha tyytyä tuohon 400 tavoitteeseenkaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  400 menee mielestäni vielä ihan kivasti konetta avaamatta ellei pakko ole saada niskat nyrjäyttävää ja vaihteistot rikkovaa keskialuevääntöä 2+ ahdoilla. Voi siis tehdä ns budjettivirityksen myös 400 hevoseen ja onhan noita suomessakin. Turvallinen softa (eli sellainen joka ei mahdollista nakutusta missään tilanteessa ilman suutinvikaa tms) pitää vakiokanget suorina.
                                                  Itselleni jos moisen rakentaisin vanhasta moottorista, ottaisin kyllä öljypohjan auki ja vaihtaisin veivilaakerit ja kankien pultit. Aika halpa ja helppo homma.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viesti
                                                    Suomesta saa myös "eaglea" n.400 euroon 5cyl sarjaa...
                                                    Mistä saa Eaglen kankia 400 eurolla ja onko ne paremmat kuin Rostenin kanget?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      400 menee mielestäni vielä ihan kivasti konetta avaamatta ellei pakko ole saada niskat nyrjäyttävää ja vaihteistot rikkovaa keskialuevääntöä 2+ ahdoilla. Voi siis tehdä ns budjettivirityksen myös 400 hevoseen ja onhan noita suomessakin. Turvallinen softa (eli sellainen joka ei mahdollista nakutusta missään tilanteessa ilman suutinvikaa tms) pitää vakiokanget suorina.
                                                      Itselleni jos moisen rakentaisin vanhasta moottorista, ottaisin kyllä öljypohjan auki ja vaihtaisin veivilaakerit ja kankien pultit. Aika halpa ja helppo homma.
                                                      Tuohan rupesi kiinnostamaan. Porkkiksella varmaan olisi jonkin sortin kokoonpanokin mielessä millä tuon voi toteuttaa?
                                                      Viimeksi muokannut jta; 9.4.2010, 07:32. Perustelu: korjattu lainaus

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        ahtoja rajoitetaan keskirekisterissä,ei tuossa sen kummempaa

                                                        turbon kompressori kokoluokkaa 50-54mm

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mulla on yksi kokoonpano hyvinkin tarkasti mielessä, mutta raportoin siitä vasta tässä muutaman viikon kuluttua, kun on tuloksia tarjolla. Sisältää 53mm kompressorin ja on melkolailla pulttaa-kiinni -ratkaisu kaikkineen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                                            Mulla on yksi kokoonpano hyvinkin tarkasti mielessä, mutta raportoin siitä vasta tässä muutaman viikon kuluttua, kun on tuloksia tarjolla. Sisältää 53mm kompressorin ja on melkolailla pulttaa-kiinni -ratkaisu kaikkineen.
                                                            Voi hitsi odottavan aika on pitkä =) Saisko sitä jotain paljastusta vähä etukäteen ni vois jotain osia hommata? Mistäs nuita veivilaakereita ja kankienpultteja kannattaa kysellä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X