Vähän äkkinäisenä tässä kyselisin tuosto turbon vaihosta, entinen on laakeri vikanen ja tilalle mieli tekis laittaa hieman paremmin heräävä ja tuottavampi mitä tuo alkuperänen. Ja tässä kysymyksiä liuta. Onko penkitys ja siellä säätö pakollinen vai riittääkö uusi softa? ilmeisesti suuttimet ja bensapumppu riittävät tuonne 350hv jonka nyt vois pitää tehotavoitteena? Sitten yleisiä ohjeita mitä pitää ottaa ja kannattaa ottaa huomioon tässä projektissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3B:hen uusi Turbo?
Collapse
X
-
Eipä sellaista oikein ole olemassa, joka ainakaan selvästi vakiota paremmin heräisi ja antaisi 350hv. Turboahdin on kompromissi.
Valmissofta periaatteessa riittää jos kokoonpanollesi joltakin sellainen löytyy, mutta lähtökohtaisesti näin ei varmaankaan ole.
3B suuttimet 3 barin kiskopaineella loppuu kyllä ennen 350hv.
RS2 ahdin on helpoin ja tapauksesta riippuen halvinkin ratkaisu. Ei tule mitään oheiskuluja, koska sopii paikalleen "heittämällä".
-
Heräävämpi ja tuottavampi voi olla kallis ratkaisu :P
Ei sitä välttämättä penkissä tarvitse säätää, mutta valitusta turbosta riippuen kannattaa ehkäpä kysellä custom softaa boksiin. RS2 paketti on hyvin yksioikoinen bolt-on ratkaisu, johon löytyy kyllä varmaankin helpostikin softa, herää toki huonommin kuin alkuperäinen ;)
Comment
-
Elikkäs jos halutaan aikaisemmin heräävä ja paremmin vetävä niin vaihtoon menee suutimet, polttoainepumppu, pakosarja, hukkis. Ei taida yksi touhutonni riittää?
Bensapumppu riittää jos iskussa, ja hukkiskin tuohon tavoitteeseen, riippuu tietysti ahtimesta ja pakosarjasta mitä hakee.
Foorumilla useita viestiketjuja 20vt virittämisestä, niitä ajatuksella lukemalla pääsee hyvään alkuun.
Comment
-
Jos sitä nyt sitten ton rs2 ahtimen laittas ni varmaan kannattaa toi pakosarja päivittää samalla, niissäkin niitä vaihtoehtoja näyttää rittävän ja sen olen ymmärtänyt että kiinalaisia rosteri sarjoja ei kannata laittaa, rostenin sarja ois hyvä, entäs nämä kddmotorsportin sarjat sitten?
Comment
-
-
Kylläpä se pakosarja tosiaan vaihtoon menee, oli nykynen halki aika lahjakkaasti, ja varmaan sitä tohon Wagneriin sit kallistuu. Tässä vaan tämmönen tyhmempi jannu menee jo sekasi nuitten laippa vaihtoehtojen kanssa, eli toi KKK laippa ois sitten niinku se Bolt-on turbon osalta K26 mut T3 tois ilmeisesti ahdin vaihtoehtoja 100 kertaa enemmän mitä toi KKK... Ja nyt pelataan niillä säännöillä että veivi jumppaan ei tähän hätään ruveta.
Comment
-
RS2 turboa on aika vaikee päihittää näissä, jos puhutaan siitä vakiokankien kipurajasta.
Ite turbo on vähän kallis ja ehkä vaikee löytää, mut sit sujahtaa ongelmitta paikoilleen ilman letkujumppaa yms laikkaamista.
Eli sulle KKK laippa.
Kierrä kiinalaiset wagner kopiot kaukaa.
Comment
-
http://www.tots-parts.com/audi/produ...urbolader.html
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trks...All-Categories
Tuoltahan noita. Suomenmaalta hieman hankala löytää tosiaan.
Comment
-
Tässä alkaa tuntumaan että varmaan saa tämän ketjun siirtää kohta tonne projektit osioon =) Jos tässä vielä kartottas karkeasti kustannuksia mitä tulee jos ton alakerran laittas samalla vahvemmaksi. Ja jos tämä toteutuu niin tehotavoite on sitten 400 kantturoissa mutta kuitenki niin että autoa on miellyttävä käyttää ihan jokapäiväisessä ajossa.
- kanget n.500?
- turbo n.1000?
- hukkaportti n.150?
- pakosarja n.700?
- uudet laakerit koneen sisuksiin n.....?
- suuttimet n....?
- tiivisteet n....?
- bensapumppu n.200?
Tuohon ei varmaan tullu puoliakaan niin jos joku vois lisäillä tuohon mitä tarvii ja mitä muita kustannuksia tulee. Vkl on tarkoitus tehä ratkasu rupeanko kaivamaan konetta irti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viestikytkin paketti
välijäähdytin
softa
jos turbo vaihtuu isompaan kuin rs2,ahtoputket,vesi ja öljy linjasto,downpipe,pakoputkisto
nykyaikaisella turbolla saa varmasti mielyttävämmän ajaa kuin rs2 turbolla
Comment
-
400 menee mielestäni vielä ihan kivasti konetta avaamatta ellei pakko ole saada niskat nyrjäyttävää ja vaihteistot rikkovaa keskialuevääntöä 2+ ahdoilla. Voi siis tehdä ns budjettivirityksen myös 400 hevoseen ja onhan noita suomessakin. Turvallinen softa (eli sellainen joka ei mahdollista nakutusta missään tilanteessa ilman suutinvikaa tms) pitää vakiokanget suorina.
Itselleni jos moisen rakentaisin vanhasta moottorista, ottaisin kyllä öljypohjan auki ja vaihtaisin veivilaakerit ja kankien pultit. Aika halpa ja helppo homma.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viestiSuomesta saa myös "eaglea" n.400 euroon 5cyl sarjaa...
Comment
-
400 menee mielestäni vielä ihan kivasti konetta avaamatta ellei pakko ole saada niskat nyrjäyttävää ja vaihteistot rikkovaa keskialuevääntöä 2+ ahdoilla. Voi siis tehdä ns budjettivirityksen myös 400 hevoseen ja onhan noita suomessakin. Turvallinen softa (eli sellainen joka ei mahdollista nakutusta missään tilanteessa ilman suutinvikaa tms) pitää vakiokanget suorina.
Itselleni jos moisen rakentaisin vanhasta moottorista, ottaisin kyllä öljypohjan auki ja vaihtaisin veivilaakerit ja kankien pultit. Aika halpa ja helppo homma.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiMulla on yksi kokoonpano hyvinkin tarkasti mielessä, mutta raportoin siitä vasta tässä muutaman viikon kuluttua, kun on tuloksia tarjolla. Sisältää 53mm kompressorin ja on melkolailla pulttaa-kiinni -ratkaisu kaikkineen.
Comment
Comment