Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 MAP vs. ahtomittari

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 B5 MAP vs. ahtomittari

Mittarista olikin jo oma ketju, en halunnut sotkea siihen tätä asiaa.

Elikkäs..

Olen huomannut, että MAP anturin antama ahto tieto poikkeaa rinnalle asennetun mittarin ahtolukemasta. Kahta erilaista mittaria kokeiltuna (ei halppis malleja ja erillisellä MAP anturilla varustettuja), molemmat ovat näyttäneet enemmän mitä logitettuna eculta.

En tiedä miksi näin on. Varsinkin piikki lukemat ovat poikkeavia.

Tänään logittelin ja ecux näytti 1,48-->1,45 ja pyynti ja anto seurasivat nätisti toisiaan. Ei MAP mennyt edes tappiin, mutta oma mittari pompauttaa piikit 1,9 --> 1,55.

Mennyt usko noihin mittareihin, kun ei kulje "käsi kädessä".

Onko tässä ostettava uusi MAP varmuuden vuoksi.

Millaisia havaintoja teillä on?

Ettei tuossa MAP-anturissa ole eri näytteenottotaajuus vain, ja se siis vaimentaa piikkiä jonkun verran. Mittari voi olla sitten täysin vaimentamaton.

Harmi ettei minulla ole ollut autoa jossa sekä MAP että ahtopainemittaria samaan aikaan. Tai ehkä hyvä niin, saa nukuttuakin :)

Comment

laita mopon bensafiltteri siihen mittarin letkuun lieventämään piikkiä

Comment

Asiaan saattaa myös vaikuttaa se, että varsinaista MAPpia ässässä ei ole vaan mittaus tapahtuu kaasuläpän etupuolelta. Periaatteessa ahdoissa eroa ei pitäisi olla, mutta mittauspaikka saattaa vaikuttaa piikki käyttäytymiseen. Uskon kuitenkin, että olan mainitsema filtteri poistaa piikin ja muut pompotukset.

Comment

Mietin itse myös haraldin mainitsemaa MAP:n taajuutta/reagointinopeutta.

Täytyykin kokeilla filtteriä tai säädettävää kuristinta välissä. Kuristin ajanee samaan kuin filtteri eli tasoittaa ryntäilyä mittarissa.

Comment

Working...
          X