Olisko kellään tietoa holsetin h1c turbon kartasta. mistä löytäis?(holsetin sivuilta en löytänyt) imusiipi 50mm jättöpää 73mm ja pako 60mm 16 pakopesä. tai tietoa mihin asti ahdin riittää?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Holset h1c turbon kartta?
Collapse
X
-
samaa veikkailin itsekin. jos vaan riittäis siihen 400 hv:n järkevästi niin voisin käyttää sen itse. Ostin sen joskus siivillä 54/60 ja papereissakin niin muistaakseni luki. tyhmä kun olin niin en sitä mitannut. nyt huvikseen mittasin niin siinä olikin 50mm siipi. nyt sit pitää miettiä riittääkö se vai meneekö äärirajoille. aloitin tuon toisen topicin sen takia että ihmisillä olis mahdollisuus tiedostaa etukäteen millaisilla palikoilla olis jotain tehoja mahdollista tavoitella. eihän välttämättä vaikka ostais samat osat saa samoja tehoja tai voi saada enemmän.
Comment
-
Omalla nimellä esiintymällä ja kertomalla julkisesti mitä laitonta autossa on -topicille ei oikein ole tilausta tässä kateellisuuden voimalla pyörivässä maassa. Puhumattakaan tämän foorumin jäykkäniskaperiaatteista.
S2Forum on erittäin hyvä lähde noille 20vt viriviri kokoonpanoille ja niillä saaduille tuloksille. Sieltä löytyy esim projektiosiosta paljon hyvää tarinaa, ja dynotuloksia yms kun vaan viitsii kaivella. Tietysti se on vähän huonompi juttu jos lontoon murre ei taivu sujuvasti, mutta esim dynokuvia ja kokoonpanolistauksia tulkitsee kyllä aika vähällä kielitaidollakin.
Comment
-
Omalla nimellä esiintymällä ja kertomalla julkisesti mitä laitonta autossa on -topicille ei oikein ole tilausta tässä kateellisuuden voimalla pyörivässä maassa.
Jarno,
Olen johonkin topiikkiin laittanut oman näkemykseni millä palikoilla saa 400hv moottorista tai mitä olen itse tehnyt moiseen koneeseen.....olisko topiikin aihe ollu 3b viritystä tai jotain sinnepäin.Jos vaan vähän jaksat etsiskellä, niin kyllä näillä audisivuilla on aika paljon puhuttu 300-400hv koneista ja kun sellaisen sopivan löydät,niin nosta se vaikka ylös niin eiköhän sitä juttua tule....
Ja vielä tosta sun ahtimesta.....siinä on toi pakopuoli ehkä vähän liian suuri noille 400hv tehoille,mut ei mitenkään liian paljon,mutta kuten sanoin,noista ahtimien valinnasta on myös ollu juttua,ja itseasiassa topiikin nimi oli "ahtimen valinta" .....kattele niitä ja palataan...
Comment
-
kyllä olen selaillut ja uskomattoman paljon. monia öitä olen nettiä selaillut ja etsinyt tietoa. jolen tietoinen millaisia ahtimia olette esittäneet 400hv 3b koneeseen. Nyt oli kysymys riittääkö tämä semmoiseen vai myynkö sen jonnekin? ja ostan jonkun mitä olette ehotelleet, luulin itsekin ostaneeni ahtimen jossa olis 54 imusiipi ja 60 pako. mutta empä ollut ostanut. kunhan jostain löytäisin ahtimen paperit ja katsoisin onko liikkeestä myytä väärä ahdin sen alkuperäiselle ostajalle. ahdin on käyttämätön.
Comment
-
ai niin pro turbon kaveri oli niin reilulla päällä kun kysyin tuon 50mm siivellä olevan kokoonpanon riittävyyttä. niin sanoi että riittää 400hv:n hyvin ja jopa 500 hv asti! Oli kaveri reilulla päällä. kysyin vielä että olisko teillä parempaa vaihtoehtoa 400hv tehoihin sanoi että ei kannata ostaa uutta. että toi riittää. Heh. Kaikki muut keltä oon kysynyt ovat sanoneet että 350hv on maksimi tuolle 50mm siivelle. sen yli ei kannata yrittää.
Comment
-
no mä oon jarruttanu 352 tms hv:ta 48mm kompuralla (noin 1.7 painetta ja 3 bar vastapainemittari tapissa)
Oliko sulla silloin nokat 7A vai myös se NM pakonokka vakioimun kanssa ?
Oliko säädettävät nokat ?
Vakiolautanen hukkaportissa ?
Tämä mielenkiintoista, kun 3B imu + NM pako vakiomerkeillä vakiohukkaportilla ja vastapaine pysyy kurissa Riihimäellä ja vielä 2mm pienempi poistoreikä pakopesässä siinä kuin sulla ?
Comment
-
tota, 8.x puristukset, portissa 8v opelin venttiilin jousi +50mm lautanen, nokista ei voi muistaa mitkä oli, vakio ajotukset tais olla, 3.5 tuuman alkupään ränni, hukkis huutaa pihalle, imu ja pakosarjat, iso kuuleri, k26 ahdin (EI RS2 siis) viistettyä siipeä, ja vaikka mitä, ja rs2 spekki lastu. en pidä tulosta huonona, hyvä se ei ollut. Stadian penkissä ovet kiinni.
/edit ahdon ohjaus by kraana
Autohan mistä puhutaan on kilpa-auto joka ei ole rekisterissä eikä edes minun nimissä ja sillä ajetaan vain suljetulla alueella.
Ja missä riihimäellä on 48mm kompura? ettei ny mee mtm pikkuhypridit ja rs2:set sekaste?
Comment
-
80:ssä on 48mm/54mm eli RS2. - ei mene sekaisin eli päivitetty ympäristö.
Saikohan profiiliin tuon laittamasi lisäyksen default footteriksi....
Comment
-
Tommy,
vastapaine kasvaa,jos pyttypainetta pienennetään.Eli pyttypaine pienenee, kun over lap suurenee (moottorin vääntö kärsii) ja vastapaine kasvaa eli paine siirretään pytystä pakosarjaan,jotta saataisiin kuumat kaasut pois pytystä (nakutusriski pienenee ja viileämpi ilma tuo tehoja) ja tällöin saavutetaan isompi teho yläkierroksilla,mutta turbo autossa hankalaa kun pitäisi tietää turbon kierrokset ja sitä kautta turbon tuottama ilma (tarkalleen) kaikilla eri ahtopaineilla....toki ilman näitäkin parametrejä teho paranee.
Eli (rajut) nokat vaatii isomman turbon,jotta vastapaine pienenisi ja huuhtelu edes jollain muotoa toimisi eli hieman sama kuin vapariin laittaisi kaikkein rajuimmat nokat mitä virikaupasta löytyy ja vähän päälle(jos turbo suurenee).Jos turbo pysyy samana,mutta nokat vaihtuu rajummiksi niin tuo vastapaine kasvaa...vakionokilla ei ole vastapaine ongelmia,koska paine jää pyttyyn (nakuherkempi,mutta vääntävämpi)
Comment
Comment