Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

10 VT viritystä (oli: Vuoden ensimmäiset penkkivedot)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kessu74: Nokan nro 1002216

    Comment


      Tuohan varmaan toimiikin koska ei ole "turbonokka" (2217).

      2216:
      Duration 0.1mm: 275/275°
      Duration 1.0mm: 239/239°
      Max valve lift: 11,50/11,50mm
      Lift at TDC: 2,20/2,15mm
      Application: Sport

      2217:
      Duration 0.1mm: 283/274°
      Duration 1.0mm: 242/234°
      Max valve lift: 11,55/11,00mm
      Lift at TDC: 2,35/0,70mm
      Application: Sport (Turbo)

      Turbonokan oletushuippukulmat imu 110 ja pako 120 kertoo jo jonkin verran toimivuudesta tai sen puutteesta.

      Comment


      • Okei, joskus oisko se Roni nimimerkillä olevan mösjöön kautta haltuuni päätyny, et kaipa se on sen tarpeeseen hommannu.
        Peak anglet on tossa molemmissa 110 astetta, jos sitä hait.

        Comment


          Jos kansi on vielä irti koneesta,kannattaa varmistaa että nokka sopii pyörimään kannessa,mun catcams ei sopinut,jouduttiin vinguttaa ainetta kannesta pois.

          Onko kansi vakio vai portattu??

          Tuota sun nokkaa ei näyttäisi enää olevan saatavilla.

          Comment


          • On se tossa jo kesän pyöriny. Joutu joo avartaa että mahtu pyörimään. Kansi on erittäin kevyesti portattu.

            Comment


              kkd-motorsportille tulee muutama efr myyntiin.

              Comment


                Riittääkö 1000cc ev 14 suuttimet re85 noin 500-550hv??

                Comment


                  En tiedä, mutta näin eilen Finturbon EFR:t. Kauniita pelejä ja herättää välitöntä omistushalua.

                  Comment


                    Näin teki :)

                    Comment


                    • Lainaan tätä topickia kun täällä tietämys pesii ja kyllähän tää 10vt viritykseen liittyy.. Eli muistaako/ tietääkö kukaan esim. motonetistä suoraan orkkis syylarinflektin käynnistysanturin korviketta, joka kytkisi matalemmassa lämpötilassa? Kierrehän taitaa olla 22mm?

                      Comment


                        Muisteleisin vanhassa 99 turbo Saabissa olleen joko 76 tai 82 asteinen.Luulisi ainakin Biltemalta vielä löytyvän?

                        Comment


                          eikö tuo ole jo liian matala??

                          Comment


                          • Mutta jos ei se haittaa että flekti käy useimmin?

                            Comment


                            • Entä jos kokeilisit ihan vaan kylmempää termostaattia? Esim. bemarin 80 asteinen.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Maulah Näytä viesti
                                Mutta jos ei se haittaa että flekti käy useimmin?
                                eikö käy lähes kokoajan kun moottori lämpeää??

                                Comment


                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=trans*

                                  Transportterista löytyy. Voihan tuon soveltaa mistä vaan sopivalla kierteellä olevasta anturista eli 22x1,5.

                                  Comment


                                  • Riittääkö 1000cc ev 14 suuttimet re85 noin 500-550hv??
                                    Riittää, ainakin mun moottorissa 756hv (tosin 20vt) ja re85:sella mennään.

                                    Comment


                                      kyllä ne sit luulis piisaavan.

                                      Comment


                                      • Onko raadilla veikkauksia mihin 10vt setupissa 440cc suuttimet riittää bensakäytössä? Minkä kokoisissa suuttimissa alkaa olee vaikeuksia tyhjäkäyntipäästöjen(vm78-87) kanssa vai onko se vain mielikuva? Mitä muita haittoja liian isoista suuttimista voisi olla?

                                        Comment


                                          Ei ainakaan 630cc:llä mitään ongelmaa päästöjen kanssa tuossa minun -84 autossa bensalla. Laita vaan suoraan esim. sellaiset niin voi vähän tehdä päivityksiä jossain vaiheessa eikä hintaeroa juurikaan ole 440cc:n kanssa.

                                          Comment


                                            Nokka-akseli vaikuttaa myös paljon päästöihin.
                                            Isoillakaan ev14 suuttimilla ei ole ongelmaa.

                                            Mulla vapautuu 788cc decat,jos ei kauheaa kiirettä ole.
                                            Viimeksi muokannut kessu74; 1.12.2012, 15:36.

                                            Comment


                                            • Okei, eli nuo 440cc ovat siis mulla kiinni, niin ajattelin että millä tehoilla ne alkavat olee riittämättömät. Nokkanahan on tuo aiemmin tässä keskustelussa mainittu eikä sen kanssa päästöissä ollut ongelmia.
                                              Kessu74, kiirettä ei ole kun vasta keväällä, mitä hintaluokkaa ajattelit?
                                              Tämä koko pohdinta johtuu siitä että kannattaisiko ostaa nyt jo vaikka 1000cc suuttimet valmiiksi tulevaisuuden e85 sekoiluja varten, koska ensi kesä olisi vielä tarkotus mennä bensalla ni tulisiko niillä päästöt jo ongelmaksi.. Kun ei joka talvi viittis suuttimia ostella.

                                              Comment


                                                Mulla riitti decat 500-550cc vähän yli 400hv.

                                                Comment


                                                • Juu, eli oikeestaan vois kokeilla mihin noilla 440cc pääsee.
                                                  Kessu74: YV huomioitu, millä bensanpaineilla ja pumpulla noilla 500-550cc decoilla tuohon tehoon pääsit?

                                                  Comment


                                                    3bar peruspaine, bosch 044

                                                    Comment


                                                    • 5cyl hyvä nyrkki sääntö on 100cc suuttimia 5kpl =100hv. Tänä päivänä ajetaan myös etanolipitoisilla, joten tämä pätee normaaliin bensaan.
                                                      10v on saattaa tehdä vähän vähemmän hevosia per poltettu pisara bensaa, joten ehkä lasku osuu vielä paremmin 20V koneeseen.
                                                      Jokatapauksessa kun laskeskelee 5syl kokoonpanoja niin kaavalla haluttu teho X 1,25 saa sopivan suuttimien minimi cc:n. Tällöin ei tarvitse huitoa 100% aukioloajoille ja toisaalta ei turhaan valitse liian isoja suuttimia. Etanolilla jos meinaa ajella niin saaduun suuttimen koon voi sitten vielä kertoa vähintään 1,3:lla että pääsee taas oikealle hehtaarille.
                                                      Viimeksi muokannut Roni; 2.12.2012, 19:46.

                                                      Comment


                                                        Parempi hattuvakio (kokemuksella ihan peruslastusta etanolille) on 1,4 etanolikäytölle.

                                                        Comment


                                                        • Kenelläkään kokemusta Hx40 superista 10v myllyssä ? Miten mahtas heräillä vaikka tuolla #12 pesällä ?

                                                          Comment


                                                          • Paljo ois tarkotus ottaa voimaa? Aika pieni toi 12 pesä, paremminhan se herää mut yläpään kustannuksella.

                                                            Comment


                                                            • Ei oo vielä oikeen tarkempia tavotteita mutta jos nyt yli 500hv haetaan? Katukäyttöön ois kuitenkin tulossa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X