Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

turbo hävisi..

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

turbo hävisi..

eli kertokaas te viisaammat kun ajelin tuossa ylämäkeen ja ja turbo hävisi yllättäen keskenkaiken.. sitten kun käytin virtoja pois niin se alkoi taas toimimaan.. eli onkos jossain ohjausyksikössä jotain häikkää vai jossain muualla??

Ei voi olla totta..heiii...

Pikkasen enemmän faktaa...voi herre bevare oss...

Comment

Ilmamassa mittari menossa rikki, luulusin... oma tdi passat teki samaa aikanaan minulla ollessa.

Comment

Valitettavan usein tuttavapiirin ahdetuissa käyttöautoissa kuulee samanlaista kommenttia. Heti kun auto menee vikatilaan niin ollaan sitä mieltä että nyt se kallis turbo pitää vaihtaa.

Vakavasti puhuen, veikkaisin että sulla on liikaa ahtopaineita ja ecu leikkaa tehot 3000 kierroksen kohdalla. Ahtopaineen säätöventtiili N75 rikki tai muuttuvasiipisen ahtimen säätömekanismi jumittaa. Ei profiilistasi ilmene minkä ikäinen auto ja mikä versio 1.9 koneesta. Mikäli ilmamassamittari olisi kyseessä, olisi auto hengetön läpi koko kierroslukualueen.

Comment

jos ilmamassamittari on rikki, voi se aiheuttaa myös juuri ko. reaktion. Ainakin 90 heppaisessa tdi-koneessa kävi juuri noin, ja ecu meni vikatilaan 2500rpm:n jälkeen.

Comment

no autoni on -98 vuosimalli ja siinä on se 110 hv kone ja koneen mallia en nyt osaa tähän hätään sanoa kun en ole niin paljoa perehtyny siihen.. joo kiitoksia jo nyt vastauksista...

Comment

Minulla oli vähän saman tyyppistä ongelmaa. Välillä toimi ihan nätisti, mutta sitten yhtäkkiä tehot vaan hävis. Loppujen lopuksi syynä oli rikkinäinen katalysaattori. Sisuskalut irti jotka menivät poikittain pakopuolelle ja siten se esti pakokaasujen ulospääsyn. Alussa koneen sammuttaminen auttoi asiaan.

Tunnusmerkkeinä sen verran että ainakin mulla katti kolisi kohtuullisen voimakkaalla äänellä. Luulin aluksi että putki ottaa runkoon kiinni jossain. Korjaus, ei muuta kuin kattista sisukalutpois ja pelkkä pönttö takaisin.

Comment

Itselläni myös samanlaisia ongelmia.. Ostin ahtopaineensäätöventtiilin,mutta on niin v...maisessa paikassa,että ei auta kun ottaa lukkopelti ja jäähdytin pois ennen kun pääsee käsiksi(ainakaan minun nakeillani).Pakoputkestakin kuuluu starttaus hetkellä sellainen "kilinä",että jokin sielläkin on irti(oliskohan se tuo katti). Sanoivat muuten alan liikkeessä,että lämpötila-anturi on myös yksi vaihtoehto juuri kyseenlaiseen tehottomuuteen.

Comment

Working...
                X