Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t B6 missä ahdot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8t B6 missä ahdot?

    Jahas.

    Huomasimpas tuossa matkalla kun olin ajelemassa Kuopiosta Ouluun että autosta hävis yht'äkkiä ahdot. Potilas on AVJ koneellinen ja omistaa lastun.

    Normaalisti paukuttaa yli 1.2 baria aivan iloisesta ja nyt rupesi mittari pysähtyy aivan tarkalleen 0.3 jotain, ei heilu tai seilaa vaan aina prikulleen tuohon. Onko auto tällä hetkellä sitten limp modessa vai?

    Pakkasta on tosin -26.5 tällä hetkellä että voiko tuo pakkanen aiheuttaa limp moden?

    Mitään vikaa ei tunnu muuten. Ei nyvi,pätki, röpötä tai muutakaan ihmeellistä. Ainoastaan ahdot ei nouse tuosta 0.3 mihinkään. Auto tuntuu silti vakiota tehokkaammalta vaikka ahdot pysyykin tuossa 0.3sessa, mutta tietenkään ei lähellekkään sitä mitä sen lastutettuna pitäisi olla.

    Vikakoodit lukasin äsken eikä mitään löytynyt.

    Olisiko jollakin vastaavia kokemuksia vai pitääkö tässä ruveta normi osienvaihtoon eli by-pass, n75 jne.


    EDIT: Vika löytyi. Syy oli jumittava N75
    Viimeksi muokannut sv; 11.2.2010, 14:47. Perustelu: Vika löytyi

    #2
    Aamulla töihin lähtiessä auto toimi normaalisti (-21 pakkasta). Taitaa viitata pahasti n75 jumimiseen.

    Comment


    • #3
      Ahtomittari jäässä tai kohmeessa? Kyllähän nämä pelit testataan kunnon pakkasessa mutta noita kaliforniassa suuniteltuja booste-gauge härpäkkeitä ei.

      Tähän ne perinteiset: if it aint broke, don't fix it. Ja toinen: tieto lisää tuskaa.

      Comment


        #4
        Kyllä sen tehohäviön ohittaessa huomasi kun ahdot tippuu reippaasti yli puolella kesken ohistuksen. Ei ollukkaan niin helposti ohi heitettävissä :)

        Taitaa se olla tuo n75 mikä jumii ja vetää vehkeen limp modeen. Tosin nyt ei ole tehnyt ollenkaan koko temppuilua pariin päivään kun ollaan oltu järkipakkasissa.

        Comment


        • #5
          Itsellä ilmestynyt nyt kovien pakkasten (-34C) aikana samanlainen ongelma. Kyllä tekee tiukkaa saada kiesi kiihtymään edes 80km/h.
          Onkohan se nyt tämä N75 joka jumittaa pahasti?
          Auttaako tätä nyt rueta vaihtamaan vai vaan odotellaanko vain ilman lauhtumista?

          Comment


          • #6
            Joo samaa ongelmaa audi a4 1.8t -03 audissa, ei ahda ollenkaan.
            Varmaan menee minuutti et saa kiihtyyn 80:iin.

            Kävin pajalla luetuttaan koodit autocomilla ja herjaili jotain, että paineet alle alarajan jatkuvasti.
            Meinasi mekaanikko et kannattais aloittaa tosta ahtopaineensäätövenasta vian etsintä.
            Viimeksi muokannut 8866; 9.1.2010, 13:51. Perustelu: Ei ole profiilin kulkineita, ne muuttuu kuitenkin ajan saatossa.

            Comment


            • #7
              Heh, no onpas tätä liikkeellä.

              Oma oireili samoin kuin muilla. Ei meinannu kiihtyä ensin millään, 80 km/h oli työn ja tuskan takan. Sitten yht'äkkiä rupesi maantieajossa vetämään normaalisti ja toiminut ok sen jälkeen. Vag-comilla en löytänyt erikoisia koodeja. Mikä lie kiusannu...

              Viheltämään rupesi auto mulla ahtojen kertymisen mukaan tuon episodin jälkeen. Kuuluu parhaiten täyskiihdytyksellä esim. 3. vaihteella yli 2500 kierroksilla. Liekö tullut pieni ahtovuoto jostain..?

              Comment


                #8
                Minulla tuo oireilee niin auto kulkee vaikka toista sataa mutta paineet ei nouse yli 0.3 (limp mode) eli hitusen joutuu hinkuttamaan ennenkun pääsee haluttuun nopeuteen :)
                Auto tuntuu lähinnä 1.8 vaparilta.

                Tehny tämän ajan aikana ehkä 3 kertaa ja aina kun sammuttaa auton tyyliin 10 minuutiks se saattaa toimia normaalisti seuraavat päivät. Minkäänlaisia vikakoodeja ei ole. N75 on tilattu ja tulossa, katotaan auttaako asiaan. Auto toimii kuitenkin n 98% sen ajoajasta, joten suuresta viasta ei luulis olevan kyse. :)

                Comment


                • #9
                  Mistäs tilasit sen venttiilin ja mitä kustantaa?

                  Mulla välillä tuntuu et alkais niinku muka heräileen mut ei kuiten pelaa läheskään kunnolla.
                  Varsinkin jos ajaa pidempään rauhallisesti niin sen jälkeen on tod laiska.
                  Viimeksi muokannut mafra; 9.1.2010, 19:15.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja mafra Näytä viesti
                    Mistäs tilasit sen venttiilin ja mitä kustantaa?

                    Mulla välillä tuntuu et alkais niinku muka heräileen mut ei kuiten pelaa läheskään kunnolla.
                    Varsinkin jos ajaa pidempään rauhallisesti niin sen jälkeen on tod laiska.
                    Mr Teppo

                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=49585

                    Comment


                    • #11
                      No niin. On se hyvä kun keli lauhtui. -8 C ja auto pelaa moitteetta.
                      Onkos muilla alkanu pelittään ku keli on lämmenny?

                      Comment


                      • #12
                        Oma ei kyllä ole oireillut puutumisella uudestaan. Mutta vihellyksen syy taisi selvitä. Turbossa akselin päittäisvälystä n. 3 mm ja hieman sivuttain. Kiva kun auto lähtee 2 kk päästä vaihtoon niin vielä ruveta moista remontoimaan.

                        Comment


                        • #13
                          En viitsinyt uutta topiccia tästä avata niin laitetaan tänne.

                          Antaako A4 B6:ssa järjestelmä vikakoodin, jos bypass, MAF, N75 tai toisioilmapumppu ovat sököjä? Vai voiko jossain olla häikkää vaikka järjestelmä ei siitä ilmoitakkaan. Omassa kulkineessa ei kyllä tunnu olevan mitään vikaa, mutta kunhan kyselen.

                          Kuinka usein nuo edellämainitut yleensä sanovat kaputt? Foorumia lukiessa tuntuu harvinaisen monen joutuneen vaihdattamaan noita osia ja itsellä ei ole vaihdettu mitään. Nyt 131 tkm taulussa ja ostettuna 86 tkm nekä usko aiemmin noita vaihdettaneen.

                          EDIT. Vielä sellainen kyssäri, että mitä luokkaa nuo kysymäni osat maksavat marmorilla?
                          Viimeksi muokannut Audimann; 2.2.2010, 10:55.

                          Comment


                            #14
                            MAF, N75 ja bypass eivät pakosti anna vikakoodeja. Ihan tuurista kiinni. Tosin esim. bypassin hajoamisen kyllä huomaa ihan ajamallakin aika helposti :) Ja yleensä jos tuossa 1.8Tssä jotain vikaa ilmenee niin kannattaa lähtee jostakin noista liikenteeseen ekana. Todennäköisesti vika sieltä löytyy.

                            N75 marmorilla 130 euroa. Muista en pysty sanomaan nykyistä tarkkaa hintaa.

                            Comment


                            • #15
                              MAF ainakin 1.8t 225 (apx) myös noin 130 euron luokkaa marmorilla. By-passia en ole ikinä marmorilta hakenut mutta veikkaisin, että 40 euron hintaluokassa mennään. Jos jossain kohtaa by-passia vaihtelet niin suorilta tuo TT:n by-pass, maksaa noin 30 euroa.

                              Comment


                              • #16
                                Kiitoksia informaatiosta! Eihän nuo kovin pahan hintaisia ole, jos vaihtamaan joutuu. Ovat myös helppoja vaihtaa. Profiilin auto tulee olemaan itsellä vielä varmaan useamman vuoden, joten noita saattaa joutua vaihteleen.

                                Muistanko ihan väärin, että tuo MAF maksaa B5 koriseen A4:ään paljon enemmän? Foorumilta olen mielestäni tällaista lukenut. Siis oikein useamman huntin?

                                jmracing, tuo TT:n bypassi on jotenkin parempi ja halvempi vai, kun sitä suosittelet?

                                Comment


                                • #17
                                  Vahvempi se on ja sen takia sitä käytetäänkin aika monissa vaggilaisissa esim. bi-turbot ässät ja tietysti nämä 1.8t koneiset. Liityppä vielä audiclubin jäseneksi niin pääset nauttimaan kattavasta varaosakanavasta Kalskeen Tepon kautta. Sitä kautta nuo alkuperäiset osat, varusteet ja muut ovat paljon edullisempia.

                                  Comment


                                    #18
                                    Menee hivenen off topiciksi mutta tosiaan nuo MAFit maksaa esim B5seen muistaakseni useamman satasen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Profiilin 1.8T/AEB koneeseen maffi (037906461C) oli vaihto-osana 135,80e marmorilla. Ilman tuota vaihdokkia uudesta saa pulittaa 279,80e. Nämä hinnat viime kesältä.
                                      Viimeksi muokannut alpi; 2.2.2010, 15:37. Perustelu: osanro

                                      Comment


                                      • #20
                                        Boschin MAF ainakin B6-koriseen maksoi 79€ Motonetissa...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mukava juttu tosiaan, että esim. tuo MAF on edullisempi B6 koriseen kuin B5:teen. Ei todellakaan pahan hintainen.

                                          Tarvinnee jmracing ehkäpä liittyä audiclubiin, kun on alkanut kiinnostumaan ja tajuamaan tuon oman kulkineen tekniikasta pikku hiljaa enemmän ja enemmän. Osaa jo jotain helppoja juttuja tehdä ja diagnosoida edes jotenkin ongelmia. Tänään vaihdoin venttiilikopan tiivisteen. Maksoi muuten rapiat 40e marmorilla. Työn kanssa olisi kustantanut +160e lisää, mutta tein itse ja säästin. Onneksi on netti josta saa ohjeita ja apu, että uskaltaa yrittää. Enää en liikkeessä kulkinetta huollata ellei aivan mahdottomia tule eteen. Halvat hyvät osat siis kyllä kiinnostavat!

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäiseen viestiin viitaten niin auto toimii jälleen ongelmitta tuon N75 vaihdon jälkeen. Eli ongelma oli jumittava N75.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No niin vika on palannut.
                                              Eli ahdot (oli) taas hukassa.

                                              Aamulla auto lakkasi kulkemasta...pitkä kiihdytys et sai 30 lasiin.
                                              Yllättäen taas pikku hiljaa heräili ja kulki jo 70.

                                              Vaihdoin uuden n75 venttiilin...ei mitään vaikutusta.

                                              Auto-com testeri anto vikakoodia:
                                              Ilmamassamittarista (en muista koodia).
                                              Turbon vikakoodi oli 16683. Ahdot alle alarajan. jatkuva.
                                              (ei yllättein löytyny just tälle selitystä vikalistalta)

                                              Nollaus ja testilenkki...ei muutosta. Sitte MAF piuha irti...syttyi luistonestovalo, mutta ei muuta vaikutusta. Piuha kiinni ja testeriin...samat koodit.

                                              Mihinkään vuotoon (letku rikkoon/halkeamaan) en usko koska toimi taas pitkään ilman mitään oireita. Ja toimii taas.

                                              Siinä sitten ihmeteltiin ja tupakoitiin auton vierellä hallissa ja kaveri koputteli varovasti MAFfia....Äh paskat eiku ulos ja tilaa muille autoille ja mietitään.
                                              Läksin siitä sitten kyselemään varaosa liikkeestä uuden MAFfin hintaa niin pe...le auto toimii taas niinku pitää. Otin MAFfin johon taas irti...
                                              toimii oikein paitsi luiston esto pois pelistä ja sen valo palaa. Niin että mitäs sitte???

                                              Comment


                                                #24
                                                ESP hakee mafista ja muista antureista arvoja joten sen takia se syttyy kun irroitat tuon MAFin johdon.

                                                Eise maf turhaan vikakoodia anna. Eiköhän se ole kaput. Jos vielä epäröit eikä kiinnosta ostella uutta maffia niin logita mafin arvot ajon aikana jos mahdollista ja tutkailee sitten lisää.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Niin tosiaan unohdin mainita et aamulla ku tehot oli totaalisesti hukassa niin
                                                  huilautin autoa kytkin pohjassa ja koitin antaa koneelle kierroksia niin toi luistoneston valo syttyi joksikin aikaa.

                                                  Auto ei tosiaan suostunut ottamaan edes kierroksia kuin noin 3500.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itse vaihtaisin sen maffin

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No niin. MAFfi vaihdettu. Aivan tuntuu et vastaisi kaasuun herkemmin...tiedä sitte.
                                                      Uus by-passiki on pöydällä odottamassa sitten omaa vuoroaan.

                                                      Saas nähä kauanko nyt pysyy ahdot tallella.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No niin tehot hukassa taas muttei koko ajan. Ajelin ja alko tuntuun ettei taaskaan vedä esim. kolmosella kunnolla ja ei muutako kaasu pohjaan. Kappas kiihty ihan himmeästi sillain humpaamalla et tehot-puoliteho-tehot-puoliteho...

                                                        Mitäs toi nyt sitte meinaa?

                                                        Nyt en ole koodeja käyny luettaan mut luulen ettei siellä uusia tarinoita ole.
                                                        Onkos se nyt sitte ton pässin vuoro...vai voiko se oireilla noin?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Lukisin silti ne vikakoodit. Jos haluat taas mutu tuntumalla vetää niin bypass ja n75 vaihtoon. Luulis että sillä tokenis viimestään. Nimittäin oisit sitten vaihtanut kaiken tarvittavan jatkokilometrejäkin varten.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            n75 vaihdettu jo. Alkaa hyllystä loppuun vara-osat itellä. :)

                                                            Comment

                                                            Working...