Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAG-COM lohkot 020 ja 021

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VAG-COM lohkot 020 ja 021

    Bentleyn korjausopas mainitsee että S4 (B5) jenkkimallin arvot otsikon lohkoissa tulisi olla 0-12, mutta esim. 1.8T koneissa puhutaan yleensä että tulisi olla alle 5. Rollekin puhui jossain 1.8T keskustelussa että jos kampeen tärähtää 12 astetta niin ei hyvä mutta onko tuo arvo sitten todellakin eri 2.7 BiT koneissa? Rolle / Repo akseli varmaan tietää, muutkin saapi kommentoida!

    Niin, ja tuohan on se "kuuluisa" nakutusindeksi vai miksi sitä pitää kutsua...

    Nimim. Kannattaako huolestua omista arvoista...

  • #2
    No jos siellä on 12 astetta ni nakutuksen kuulee ilman luurejakin. Alle 3 on MTM:n suositus...5 vielä menettelee

    Sulla on ilmamassamittari sökö jos tulee 12

    Comment


    • #3
      Joo, ei se pukkaa ku 180-190 se ilmamassamittari joten tiedossa oli et mafkauppaan mars! Autossa pitäis kuulopuheiden (lue: edellinen omistaja) mukaan olla juuri MTM:n oolannin tuote.

      Tattis Rolle.

      Comment


      • #4
        Okei, ah tätä onnen päivää ja auvoista aamua. Eilen siis uus MAF kiinni ja matkaan. Vaan mitä ihmettä - ei auto kuljekkaan kunnolla, meinaa mennä mutta sit meno hyytyy vähäsen mutta sen verran että selkeästi huomaa. Ja kuten toisessa lastukesustelussa niin uutena ilmiönä epämääräistä ääntä, rohinaa vai miksi sitä pitää sanoa. Tuo ääni tosin voisi olla myös vuoto jossain...

        Vag-com kiinni ja seuraavat huomiot:

        - MAF pukkaa 250-260 g joten nyt se lienee kunnossa
        - Ahdot 1.2 barin nurkilla jossa aina ollut
        - Ei vikakoodeja
        - 020 ja 021 lohkot antaapi siinä 9-11 välillä olevaa CF:ää

        Joten peli nakuttaa, silloin kun auton ostin niin tein samat mittaukset ja silloin CF:t olivat 2-3 nurkilla.

        Nyt itse asiassa suurin epäilys tällä hetkellä on tuota lastua kohti, oiskohan sittenkään MTM. Eli seuraavaksi kunhan kerkiää niin ECU auki mutta siinä välissä kommentteja / ideoita, mikä muu vois olla vikana ja mitä muuta vois yrittää logata vag-comilla?

        Comment


        • #5
          Kai se adaptaatio nollattiin, kun maffi uusittiin?

          Jos näin tehtiin, niin melkeinpä veisin sen pajalle, Mietoisiin. Voivat selvitellä onko MTM, ja jos, niin mikä vikana.

          Comment


          • #6
            Mulla on vähän ristiriitaisia tietoja adaptaation nollauksesta, varmin lienee akkukenkä pois toviksi?

            Itse asiassa kun muistelen eilisen myöhäisillan toimia niin taisin vaan tehdä Throttle Body Adaptationin joka ei ecun adaptaatiota muuta.

            Joo, veisin sen jo tänään LMS:lle mutta kun ketkut viihtyvät siellä kaukana pk-seudulta :)

            Tommy mainitsi että Vag-comilla näkee josko autossa on MTM:n lastu, Rolle jos lukaiset tän niin kuittaatko vielä ton?

            Comment


            • #7
              MAFfin ja muut adaptaatio voi nollata VAG-COMilla. Ohjeita taitaa löytyä paitsi ohjelman sisältä (kanavaan 00 talletetaan arvoksi nolla?), niin myös Rosstechin sivuilta. Akkukengän irrotus kuulostaa vähän mätäkuun jutulta, miksei sitä nollaisi suoraan vaan motronicista, jos on vagcommi käytössä.

              Varoituksen sanana, Rolle muistaakseni sanoi, että nollauksen jäljiltä ei välttämättä enää lähde tulille, jos on maffi risana (ja oletusarvot niin kaukana luetuista, ettei pelitä -opituilla saattaa käynnistyä ongelmitta). Sulla tuota ongelmaa ei liene ole uudella maffilla. Kannattaa muuten pajalta aina kysellä, jos sen auton siirto hki-mietoinen onnistuu, sinne kun on monesti liikennettä tästä suunnasta.

              Comment


              • #8
                Excellent, minä kiitän ja kumarran nöyränä ja lähden vagcommailemaan kunhan kerkeen. Vanha maffi vielä tallella joten jos ei lähde edes kytemään niin sillä voi kokeilla kans.

                Comment


                • #9
                  No niin, adaptaatio tehty. Mitä muuta varten on työpäivät tehty...

                  Mutta ei tuonut kuin hienoista lievennystä, CF paukkuu edelleen, nyt kylläkin ei niin herkästi ja nousee "vain" 7.5:n, on se toki parempi kuin 11 mutta... ja nakutuksen ääni on poissa vaan ei nakutus vissiin.

                  Seuraavaksi varmaan ecu auki ja tutkimaan mikä taffelin perunatuote siellä oikeastaan on...

                  Comment

                  Working...
                  X