Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bypass asennus B6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eli kysymyksessä olis oletettavasti ahtovuoto, autona vakio A4 B6 1.8 t (BEX). Kierroksien mennessä yli 3000 alkaa koneesta kuulumaan kuin joku puhaltais oikein tiukkaan pilliin. :) pajalla autoa käytin ja alkoivat suositteleen turbon vaihtoa ilman koe ponnistusta ja turboon katsomista. :O en välttämättä ihan vielä ala turbon vaihto hommiin ennenku katson turbon ja ponnistan linjat. Vissiin monellaki ollut samaisia vikoja ilman et turbon siivet mutkalla?

    Comment


    • #32
      Käy jollain korjaamolla jolla on oikeasti mielenkiintoa tehdä painestus sinne ahtoputkiin.

      Comment


      • #33
        Itselläni ainakin paikantui 1.8t vihellys vuotavaan välijäähyyn. Tuo painetestaus on aika helppo tehdä vaikka vaikka limupullosta tehdyllä adapterilla kompuran kanssa.

        Comment


        • #34
          Minä hain k-raudasta sellaisen LVI-tulpan, johon porakoneella reikä ja tubeless-ventiili reikään. PItkään ei ole ollut käyttöä kun nuo disukat ei ole niin herkkiä ahtovuodoille.

          Comment


          • #35
            B5 1.8t kuului samanlainen ääni ja viaksi paljastu pakoputken alkupäässä olevasta vääntyvästä putkenpätkästä, en nyt muista oikeaa nimeä.

            Comment


            • #36
              B5 1.8t kuului samanlainen ääni ja viaksi paljastu pakoputken alkupäässä olevasta vääntyvästä putkenpätkästä, en nyt muista oikeaa nimeä.
              Etuputken haitari, olettaisin?

              Comment


              • #37
                Mistähän johtuu, että kun asensin tuon uuden bypassin. Rupesi kuulumaan jotain ihme ulvontaa turbon/bypassin suunnalta aina kun alipaine on ahtomittarin mukaan -3? eli ääni esiintyy kun kiihdyttelee esimerkiksi pintakaasulla, jolloin alipaine nousee -3. Ääni jatkuu niin kauan kunnes nostaa kaasun tai lisää kaasua jolloin alipaine muuttuu.

                Auto toimii kuitenkin hyvin tai oikeastaan paremminkin kuin vanhalla bypassilla. Tuo ääni vain häiritsee =(
                Autohan oli b5

                Comment


                  #38
                  Onko kyseessä OEM-bypass vai tarvike? Onhan pässi oikein päin?

                  Yksi mahdollinen syy on se, että joku putki on vähän vääntyneenä. Itsellä piti samoissa olosuhteissa ääntä kun oli tuplacooler-päivityksen myötä bypass asennettu "patentilla". Vaihdoin tilalle alkuperäiset putket ja pässin oikealle paikalle ja johan loppui törähtely.

                  Comment


                  • #39
                    Bypassi on se 710N versio, joka on ihan uusi. Asensin sen niin, että alapuoli tuli siihen imuputkeen(?) (ilmanputsarin ja turbon väliin siis) ja kylki tuli siihen toiseen letkuun. Näin minulla oli se alkuperäinenkin siellä, mutta tiedä sitten oliko se edellinenkään oikein päin..

                    Comment


                      #40
                      Paine tulee sivusta, eli kuulostaisi siltä että oikein asennettu. Kannattaa seuraavaksi katsoa että kaikki putket ja letkut ovat "kivasti", eikä esim. painuneena tai mutkalle vääntyneenä.

                      Comment


                      • #41
                        Kävin kattelemassa, niin kaikki letkut ja putket oli niin kuin piti.. Eli vika jossai muualla, mutta missä?

                        Comment


                        • #42
                          Itselläni vingunta johtui yhdestä vääntyneestä kompuran siivestä. Onni "onnettomuudessa" et pääs 80€ siiven oikasulla. Jäätä oli imassut oletettavasti. :)

                          Comment


                            #43
                            Vääntynyt siipi ääntelee kaikilla kierrosalueilla joilla ahdin ylipäätään pyörii jonkinlaista vauhtia, ei pelkästään ahtimen herätessä. Jos siipi on vain käännelty takaisin ilman huolellista tasapainotusta ja murtumien tarkastusta, suosittelen ainakin henkisesti varautumaan siihen että ahdin rikkoo itsensä esim. seuraavan vuoden sisään (btdt).

                            Jos tuo haraan 710N on ehjä, ahtopuolella ei ole vuotoja ja myös imusarja-pässi letku on ehjä, loppuvat ideat itseltä kesken. Mutta tuossa tosiaan vielä jotain tarkastettavia.

                            Comment

                            Working...