Miten on, kannattaako tuommoiseen 2.2T vehkeeseen tehdä 3" putkistoa? Onko käytännössä mitään hyötyä vai isoneeko vain äänet? Downpipe myös tulisi 3" tavarasta. Auto ei ole vakio vaan siinä on MRC1 lastu, kkk26/27, isommat suuttimet. Tehoa n.300hv(ei penkitetty). Sopivaan hintaan vain saisi tuommoista 3" rosteriputkea niin voisi yrittää väsätä putken. Onko kukaan tehnyt piirrustuksia omavalmiste putkistosta tai tehdastekoisesta, auttais vähän..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4(C4) putkiston teko?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Kokeilemallahan se selviää! ;-)
No ei vaiskaan, vaan kyllähän sillä pitäis jotain hummia irrota, jos autoa on muutenkin piristetty. En nyt muista miltä sivuilta löytyy hyvät "ohjeistukset" s4 (c4) putkiston rakentamiseen, jotku jenkkien sivut ne kuitenkin oli.
Pahin tukkohan tuossa mallissa on tuo downpipe, eli se kannattaa samalla uusia avarammaksi, ja vaihtaa 2 kattia yhteen isoo. Eli siitä mistä ne yhtyy downpipeltä kahdelle katille, niin vetää siitä yhdelle ja isoa 3" hormia taakse asti.
Comment
-
Timze
Omassa autossa 3" rosteri putkisto turbosta taakse pelkällä remuksen takapöntöllä...
Ennen putkistoa tehot mitattu harisella missä lastukin tehty 268hv/420nm ja putkiston jälkeen amw:llä 264hv/420nm..
Siitä voi päätellä onko hyötyä.. =)
Toki sitten isommalla hyrrällä yms. voi jotakin hytyä ollakkin. ;-)
Comment
-
-
Timze
-
tuohan olisi hyvä, jos vääntö tulisi alemmas samalla. nyt alkaa veto vasta 3500 rpm jälkeen kun ahto nousee sinne 1.5bar.
Comment
-
Comment
-
Meni vain lähinnä ihmettelyksi ja suunnitteluksi ja viinalla lotraamiseksi :D
Ei ollut ihan nurkissa ksikkia sopivia putkenpätkiä....
Mutta pitää hankkia ja katsoa taas pian uudelleen.
Voi olla että vedän siitä "keskipöntöltä" putket taakse päin ja ns. suora takapönttö.
Mielessä olisi laittaa takapöntöt molemminpuolin, mutta voi olla että jää haaveeksi...
mut kattellaan mihin ratkaisuun tässä nyt päädytään.
HYVIÄ VINKKEJÄ OITETAAN TIETTY VASTAAN. JA JOS JOLLAKIN ON KUVIA OMISTA "RATKAISUISTAAN" , niin pistäkää tulemaan!!!
Comment
-
Molemmille puolille takapönttöjen laittamisessa asettaa varapyöräkotelo "pieniä" haasteita. Tilaa kun ei hirveästi ole oikealla puolella.
Helpointa lienee vetää keskivaimentajalta putkea oikealle puolelle jos haluaa ulostulot takaa molemminpuolin. Toinen vaihtoehto on vetää vasemmanpuolen takavaimentajasta putki myös oikealle puolelle.
Kumpikaan vaihtoehto ei ole ihan "plug&play" asennus...... Toki vastaavia modifikaatioita on maailmalla nähty.
Comment
Comment