Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4(C4) putkiston teko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4(C4) putkiston teko?

    Miten on, kannattaako tuommoiseen 2.2T vehkeeseen tehdä 3" putkistoa? Onko käytännössä mitään hyötyä vai isoneeko vain äänet? Downpipe myös tulisi 3" tavarasta. Auto ei ole vakio vaan siinä on MRC1 lastu, kkk26/27, isommat suuttimet. Tehoa n.300hv(ei penkitetty). Sopivaan hintaan vain saisi tuommoista 3" rosteriputkea niin voisi yrittää väsätä putken. Onko kukaan tehnyt piirrustuksia omavalmiste putkistosta tai tehdastekoisesta, auttais vähän..

  • #2
    Minua kiinnostaisi kans.....löytyos pari rosteri takapönttöäkin, niin vois väsäillä koko putkiston, mikäli siitä on enemmän hyötyä, kuin haittaa?

    Comment


    • #3
      Kokeilemallahan se selviää! ;-)
      No ei vaiskaan, vaan kyllähän sillä pitäis jotain hummia irrota, jos autoa on muutenkin piristetty. En nyt muista miltä sivuilta löytyy hyvät "ohjeistukset" s4 (c4) putkiston rakentamiseen, jotku jenkkien sivut ne kuitenkin oli.
      Pahin tukkohan tuossa mallissa on tuo downpipe, eli se kannattaa samalla uusia avarammaksi, ja vaihtaa 2 kattia yhteen isoo. Eli siitä mistä ne yhtyy downpipeltä kahdelle katille, niin vetää siitä yhdelle ja isoa 3" hormia taakse asti.

      Comment


        #4
        Omassa autossa 3" rosteri putkisto turbosta taakse pelkällä remuksen takapöntöllä...
        Ennen putkistoa tehot mitattu harisella missä lastukin tehty 268hv/420nm ja putkiston jälkeen amw:llä 264hv/420nm..
        Siitä voi päätellä onko hyötyä.. =)

        Toki sitten isommalla hyrrällä yms. voi jotakin hytyä ollakkin. ;-)

        Comment


        • #5
          Mites, vaikuttiko muuten ajettavuuteen, esim. "herääkö" herkemmin tms?

          Comment


            #6
            Vääntöhuippu siirtyi kyllä hiukan alemmas.

            Comment


            • #7
              tuohan olisi hyvä, jos vääntö tulisi alemmas samalla. nyt alkaa veto vasta 3500 rpm jälkeen kun ahto nousee sinne 1.5bar.

              Comment


              • #8
                Kyllä, mulla sama homma. Välillä tuntuu että meinaa jäädä jalkoihin kun ei paineet nouse :-D

                Comment


                • #9
                  Pitääpä tuossa vapunjälkeisenä viikonloppuna ottaa putkee kainaloon ja hitsi laulamaan, ja kattoo miten poijan käy. (niin ja auton kans) :)

                  Comment


                  • #10
                    Onko tämä projekti edistynyt Ville?
                    Jos on niin kuvia kehiin! Aloitan myös itse uuden putkiston tekoa.

                    Comment


                    • #11
                      Nuo Harisen lukemat ovat kuulemma yleensä "asiakaslähtöisiä"....

                      Comment


                      • #12
                        Meni vain lähinnä ihmettelyksi ja suunnitteluksi ja viinalla lotraamiseksi :D
                        Ei ollut ihan nurkissa ksikkia sopivia putkenpätkiä....
                        Mutta pitää hankkia ja katsoa taas pian uudelleen.
                        Voi olla että vedän siitä "keskipöntöltä" putket taakse päin ja ns. suora takapönttö.
                        Mielessä olisi laittaa takapöntöt molemminpuolin, mutta voi olla että jää haaveeksi...
                        mut kattellaan mihin ratkaisuun tässä nyt päädytään.
                        HYVIÄ VINKKEJÄ OITETAAN TIETTY VASTAAN. JA JOS JOLLAKIN ON KUVIA OMISTA "RATKAISUISTAAN" , niin pistäkää tulemaan!!!

                        Comment


                        • #13
                          Molemmille puolille takapönttöjen laittamisessa asettaa varapyöräkotelo "pieniä" haasteita. Tilaa kun ei hirveästi ole oikealla puolella.
                          Helpointa lienee vetää keskivaimentajalta putkea oikealle puolelle jos haluaa ulostulot takaa molemminpuolin. Toinen vaihtoehto on vetää vasemmanpuolen takavaimentajasta putki myös oikealle puolelle.
                          Kumpikaan vaihtoehto ei ole ihan "plug&play" asennus...... Toki vastaavia modifikaatioita on maailmalla nähty.

                          Comment


                          • #14
                            Joo pitää nyt vähä enemmän tuumailla, mitä sitä tekis. Ettei lähdetä ns. soitellen sotaan.
                            Joka tapaukses tästä nyt tulee vähä enemmän ehkä "Plug&Pray" asennus! :D

                            Mut Hyvin suunniteltu = puoliksi tehty (tai ainakin hyvin suunniteltu) :)

                            Comment

                            Working...
                            X